Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor, aplikace na sledování radarů jsou v Německu zakázané

aktualizováno 
V Německu se v poslední době staly velmi populární aplikace, které varují řidiče před rychlostními radary. Netrvalo dlouho a bylo rozhodnuto, že používání těchto aplikací se bude trestat pokutou. Pokud však někdo varuje ostatní řidiče před radary přes rádio, žádná pokuta mu nehrozí.

Policista s novým laserovým radarem, který získalo hradecké dopravní oddělení. | foto: Lukáš Urban

Mobilní aplikace se nicméně stále objevují u velkého množství německých řidičů, protože si je ještě před jejich zákazem stáhly miliony uživatelů chytrých telefonů. Princip aplikací je velmi jednoduchý. Uživatel může pomocí nich označit místo, kde kontrola rychlosti probíhá a tím varuje ostatní uživatele programu.

Podle magazínu Computer Bild v Německu aktuálně stačí k pokutě pouze to, když je v chytrém telefonu nainstalován program, který z něj v podstatě dělá zařízení používané za účelem varování před rychlostními radary.

Bez omezení rychlosti

Němci chtějí rychlostní limit na dálnicích, tvrdí výzkum. Ideálně 150

Dálnice D1

Poněkud rozporuplná situace nastala kolem používání velkého počtu klasických navigací, které v sobě mají integrované funkce informující o radarech. I na ně by se teoreticky měl zákaz vztahovat, ale podle právníků navigace primárně neslouží k informování o radarech, a proto by s nimi problém být neměl.

Jak ale ukazuje jeden případ z okolí Hamburku, právní situace kolem tohoto problému zatím není úplně dořešená. Policisté tady při silniční kontrole zastavili vozidlo a uviděli na přístrojové desce připojené mobilní zařízení se spuštěnou aplikací, která ukazovala polohu radarů.

Jako důkazní materiál posloužila fotografie pořízená policisty. Řidič si odnesl pokutu v hodnotě zhruba dvou tisíc korun. Proti rozhodnutí se odvolal u soudu, ten ale jeho žádost odmítl.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Rozsudek o zákazu aplikací vyvolal hodně rozruchu hlavně mezi právníky. Například advokát Udo Vetter kritizoval rozsudek na svém blogu. Upozorňuje, že policisté mohou například během kontroly aplikaci sami nainstalovat a pokutu poté vymáhat.

Zabavení chytrého telefonu při kontrole se však řidiči obávat nemusejí. Konfiskace věcí při kontrole policisty sice možná je, ale mobil obsahuje citlivé osobní informace a zabaven v tomto případě být nesmí.

Pro všechny řidiče se nabízí poměrně jednoduché řešení, jak se pokutě vyhnout. Stačí dát telefon do ruky svému spolujezdci a ten s identifikací radarů ústně pomůže. Ještě jednodušší radou je telefon před policisty při kontrole schovat.

I my jsme vyzkoušeli aplikaci, která odhalí hlídku policie:


Autoři:


Témata: Radar


Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.