Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tisícikoňovou hvězdu autosalonu v Ženevě odhalila česká závodnice

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Roland Gumpert oslavil nový začátek své firmy s čínským kapitálem v zádech. Byla u toho i česká závodnice Gabriela Jílková. Právě ona odhalovala na autosalonu v Ženevě nový hypersport jménem Apollo Arrow.

Apollo si vysnil bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert. Známý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa. Svou automobilku Gumpert založil v novém tisíciletí. Jeho supersport jménem Apollo patřil k nejrychlejším vozům světa a objevoval se na závodních tratích (byl i v Česku - čtěte zde). V roce 2012 ale přišly problémy, jako by je předznamenala nevýznamná nehoda při propagační jízdě Apolla na slavném festivalu rychlosti v Goodwoodu. Gumpert přišel o mecenáše, nejprve přišla nucená správa a vypadalo to na definitivní konec.

Projekt se ovšem zalíbil investorovi z Číny. Holding Ideal Team Ventures Limited, v jehož čele stojí Norman Choi, investuje od aut přes finanční služby až po potravinářství.

Původní Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH se tak loni přeměnila na Apollo Automobil GmbH, osoby a obsazení se ale měnily jen částečně. Letos se tak značka Apollo, ovšem s nezbytnou účastí Rolanda Gumperta, který má opět funkci šéfkonstruktéra a generálního ředitele, představila v Ženevě v plné síle. Byl to velký návrat a supersport jménem Arrow patří k nejdiskutovanějším strojům na ženevském výstavišti. Vždyť má skoro tisíc koní a je to předobraz závodního okruhové speciálu. Dvousedadlový stroj postavený z karbonu (prostorový rám kabiny i karoserie) a kevlaru má za kabinou dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec od Audi.

Apollo Arrow

Vývojáři z něho vydolovali 1000 koní výkonu a 1000 newtonmetrů točivého momentu (při 3650 ot./min). Na zadní kola tu monumentální sílu přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka. Udávané zrychlení z nuly na sto je 2,9 sekundy a maximální rychlost 360 kilometrů v hodině. Přední kola speciálu, který má stejně jako předchozí model ambice získat jak závodní homologaci, tak schválení do běžného provozu, jsou dvaceti a zadní jednadvacetipalcová. Zajímavý je údaj o světlé výšce podvozku, která je nastavitelná v rozmezí 40 až 120 milimetrů.

Pro fanoušky okruhových speciálů upřesněme, že apolla mají propracovanou aerodynamiku, která je drží na silnici, podobně jako u formule (aerodynamický grip). Aby speciál fungoval, musí se s ním podle toho zacházet, řízení takového stroje je odlišné od běžného vozu. Zjednodušeně řečeno: čím rychleji se s takovým strojem jede, tím lépe drží na silnici a teprve pak funguje, jak má.

Fotogalerie

Arrow prozatím není kompletní, do finální podoby ještě dostane jiný interiér a potřebuje několik týdnů ladění. Apollo má vývojové týmy v německé centrále v Denkendorfu a Velké Británii.

„Je to perfektní kombinace německého inženýrství a automobilového umění,“ říká o nejnovějším stroji Roland Gumpert. Bailey Xu z vedení Apolla ho popisuje jako stroj s charakteristikami slavné „neviditelné“ stíhačky F22 Raptor a designem inspirovaným žralokem a dalšími mořskými živočichy a rostlinami. Apollo Arrow má vzniknout ve sto kusech, o ceně se ještě nemluví.

A krásná česká závodnice? Gabrielu Jílkovou si už kdysi vyhlédl Roland Gumpert. Pokud vše klapne, usadí ji podle informací iDNES.cz do kokpitu závodního speciálu. Držte palce!

Podívejte se, jak Gabriela Jílková řádí za volantem Ferrari:





Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Hasiči na pražském letišti dostali novou špičkovou techniku
VIDEO: Na ruzyňské letiště nastupují fascinující hasičské speciály

Hasičský záchranný sbor Letiště Praha převzal koncem května dvě supermoderní zásahová vozidla Panther Rosenbauer. Dohromady stály 54 milionů korun. V současné...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.