Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

aktualizováno 
Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších automobilových designérů všech dob Giogretta Giugiara.

Tipnete si, jak může být toto nádherné, přísně geometrické kupátko staré? Asso di Picche bylo hvězdou frankfurtského autosalonu v roce 1973. Dnes je to trochu pozapomenutá perla.

Giugiarovo studio Italdesign tehdy oslovila slavná německá karosárna Karmann, aby navrhlo 2+2místné kupátko na základech Audi 80.

Fotogalerie

Designér zkrátil zadní převis a naopak prodloužil ten přední, aby kupé dostalo agresivnější postoj. Hranatá karoserie má ostrý klínovitý profil a jediné, co koncept převzal ze sériového auta, jsou světla. Parádní je i futuristický kůží čalouněný interiér s neotřelými nápady.

Karmann chtěl dokonce rozjet malosériovou výrobu toho futuristického vozu, pod kapotu měl montovat čtyřválcovou třinácti nebo patnáctistovku Audi, pohánějící přední kola přes čtyřstupňový manuál. Z projektu však nakonec sešlo.

Giugiaro dokonce plánoval postavit všechna čtyři karetní esa jako frajerská kupátka. Kárové stálo na základech BMW 320, křížové vyšlo z Isuzu Gemini a nakonec se dokonce vyrábělo jako Isuzu Piazza, na srdcové už bohužel nedošlo.

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Isuzu Piazza

Isuzu Piazza



Témata: Audi, BMW, autosalon


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.