Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi má nový stěhovák A6 Avant. Na naftu je na stovce za 5,4 sekundy

aktualizováno 
Jasný odkaz na předchůdce a žádná extravagance. Audi představilo kombiverzi modelu A6. Téměř pět metrů dlouhé auto pojme až 1 680 litrů zavazadel a pohánět ho může zbrusu nový třílitrový diesel s výkonem 230 kW.

Audi A6 Avant | foto: Audi

Audi je asi nejkonzervativnější výrobce z velké německé trojky. BMW v posledních letech s designem rádo experimentovalo, ostřejší rysy nyní nese i prostřední řada Mercedesu. Jen u Audi leckdo tápe, jakou generaci konkrétního modelu má před sebou. Ale to není kritika, spíš důkaz, že design Audi je nadčasový.

Audi A6 Avant

Nový avant samozřejmě navazuje na již prodávaný sedan A6. Zvětšení karoserie je přirozené a celkově se autu dobře daří maskovat svou délku, která olizuje hranici pěti metrů. Předek nové generace je o poznání ostřejší s tradičně mohutnou jednolitou maskou chladiče, která zasahuje až do spodního spoileru. Agresivnější pohled předních světel (na přání diodových) doplňují ostře řezané zadní svítilny, které se ale od světel sedanu mírně liší.

Mohlo by vás zajímat

Zaujala vás Audi A6 a chcete si ji koupit? Vyberte si na Automodul.cz.

Dobrou zprávou je, že auto mezigeneračně nepřibralo, jak je dnes dobrým zvykem. Naopak, podle verze je lehčí až o sedmdesát kilogramů. Výrobce uvádí pro příklad hmotnost modelu 2,0 TDI, které váží velmi přijatelných 1 640 kilogramů. Dodejme, že nové Audi A6 Avant měří na délku 4,93 metru, široké je 1,87 metru a vysoké jen 1,46 metru. Pro pohodlí posádky je ale důležitá hodnota rozvoru, který narostl na 2,91 metru.

Audi A6 Avant

U avantu je samozřejmě velmi důležitý údaj o velikosti zavazadlového prostoru. Je velký, v základní variantě pojme 565 litrů, po sklopení sedadel pak až 1 680 litrů. Páté dveře mohou mít na přání elektrické otvírání a v případě dokoupení bezklíčového paketu pak k jejich otevření stačí pohnout chodidlem pod nárazníkem. Tuto vymoženost dostal před nedávnem jako první o poznání levnější Volkswagen Passat.

Pod kapotou čerstvého avantu se poprvé objeví zcela nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec TDI s výkonem 230 kW. Na stovku vystřelí avant s touto motorizací za 5,4 sekundy a maximální rychlost je obligátně omezena na 250 kilometrů za hodinu. S tímto motorem bude dodávána osmistupňová převodovka Tiptronic, v modelu se ale objeví i šestistupňový manuál, sedmistupňový Stronic a bezstupňový Multitronic.

Audi A6 Avant

Vedle špičkového dieselu bude k mání i silný benzinový motor 3.0 TFSI s výkonem 220 kW a atmosférický benzinový motor 2,8 FSI. Bohatší nabídka dieselů zastupuje základní motorizace s dvoulitrovým TDI s výkonem 130 kW, kterému sekundují dva slabší třílitrové dieselové šestiválce s výkonem 150 a 180 kW.

Dokonalost podle šablony

Jak jezdí nové Audi A6 čtěte zde

Stejně jako u nového sedanu A6 se i avant může pochlubit luxusním příplatkovým interiérem. Především dřevěné dekory palubní desky patří mezi absolutní špičku. Přístrojová deska má konzervativní tvary a interiéru vpředu dominuje velmi široký středový tunel.

Do prodeje se Audi A6 Avant dostane koncem léta a základní cenu výrobce stanovil na 40 850 eur, což je v přepočtu asi milion korun.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.