Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vlastní oči. Audi Q7 se poprvé představuje na veřejnosti v Praze

  20:29aktualizováno  20:29
Druhá generace mastodonta, který je velmi oblíbený i v Česku, je poprvé k vidění mimo pódia autosalonů. Po světové premiéře v Detroitu teď dorazil do Prahy. K vidění je na pár dnů v paláci Florentinum.

Nová generace milovaného i nenáviděného kolosu přijíždí po deseti letech. Premiéru si obrovité audi odbylo na autosalonu v Detroitu, teď se poprvé mimo autosalon objeví na veřejnosti právě v pražském Florentinu.

Fotogalerie

„Je to dáno oblíbeností modelu na českém trhu. Dostat to auto sem bylo velmi těžké, stálo to hodně úsilí,“ říká pro iDNES.cz zdroj z automobilky. Ještě začátkem týdne prý nebylo stoprocentní, že nová Q7 do Prahy dorazí. Prohlédnout si ji můžete až do pátku.

Druhá generace přiváží špičkovou výbavu a množstvím různých elektronických pomocníků a asistenčních systémů nemá ve třídě obdoby. Navíc se velké SUV připojilo k modernímu trendu výrazného shazování hmotnosti a například v turbodieselovém provedení 3.0 TDI druhé generace se podařilo srazit hmotnost o ohromujících 325 kilogramů na 1 995 kg. Audi slibuje také výrazně nižší těžiště a celkově agilnější jízdní chování auta.

Díky dramaticky nižší hmotnosti klesla spotřeba jednotlivých modelů v průměru o výrazných 26 %. Část této spotřeby jde samozřejmě na vrub fintám v měřícím procesu. Podrobněji o technice nové Q7 čtěte zde.

Audi Q7 druhé generace

Může se hodit

Také byste rádi měli Q7 doma v garáži? Vyberte si ji na Automodul.cz.

Kolos vypadá naživo lépe než na fotkách, z mohutné hmoty vyřezávají tvary ostré linky. Druhá generace Q7 se zvenku oproti té předchozí mírně zmenšila, délka 5,05 metru, šířka 1,97 metru a výška 1,74 metru ovšem neznamenají, že to pořád není obří auto (původní míry jsou 5,09 × 1,98 × 1,73 m). I přes mírně menší vnější rozměry je nová Q7 uvnitř větší a komfortnější. Opět bude na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí.

Q7 se chlubí mimo jiné digitálním přístrojovým štítem, pasažéři vzadu si mohou užít zábavu na tabletech. Palubní systém podporuje i nové způsoby propojení se smartphony Android Auto a Apple CarPlay. Systém lze ovládat i hlasem, tedy tak, jak jsou na to zákazníci zvyklí právě z chytrých telefonů.

Audi Q7 druhé generace

Řidiči pomáhají asistenční systémy, například varování před přijíždějícími auty při vycouvávání z parkovacího místa. Auto varuje řidiče i třeba před otevřením dveří, když se blíží auto nebo cyklista. Q7 také dovede hlídat správné odbočování vlevo a v případě nebezpečí auto zabrzdí. Kontrolu nad autem také může zlepšovat příplatkový systém řízení zadních kol. K mání je i systém nočního vidění.

Nové Audi Q7 se dostane na trh zhruba v polovině roku 2015. V Německu si jej budou moci zákazníci objednávat od jara, ceny startují na 61 tisících eur, což je asi 1,7 milionu korun.



Témata: Audi


Nejčtenější

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.