Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi S8: Závoďák pro prezidenty má srdce Lamborghini

  17:43aktualizováno  3. listopadu 12:53
Závoďák pro prezidenty připravila automobilka z Ingolstadtu. Pod kapotou mocně bije desetiválec od automobilky s nasupeným býkem ve znaku - Lamborghini. 450 koní rozdovádí dvoutunové auto na stokilometrovou rychlost za 5,1 sekudy.

Designéři Audi necítili potřebu sportovní limuzínu nejvyšší kategorie ověšovat sportovními doplňky.

Šelma se oblékla do elegantního hliníkového kabátu A8, doplněného pouze několika detaily, které pravdu o jejích schopnostech prozradí jen znalcům.

Teprve řev ozývající se z útrob motorového prostoru, narvaného k prasknutí pětilitrovým desetiválcem, řekne autům, které by se na ni jen zle podívaly, co je zač.

Designéři zvýraznili velký "single frame" mřížky chladiče chromovými lištami. Pořádné výřezy musel dostat nárazník, to aby měli býci pod kapotou co dýchat.

Es-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní odtokovou hranu na víku kufru. Pod nárazníkem pak napočítáme celkem dvě dvojice koncovek výfuku.

Trochu více toho prozrazují dvacetipalcová kola, obutá do pneumatik 265/35, za kterými prosvítají obrovské kotouče; přední mají průměr 385, zadní 335 milimetrů.

Nejrychlejší A8 pohání desetiválec z Lamborghini Gallardo. Původní pětilitr byl převrtán na objem 5,2 litru. O dva milimetry se zvětšilo vrtání (z původních 82,5 na 84,5 mm, zdvih 92,8 milimetru zůstal zachován. Motor využívá technologii přímého vstřikování benzinu FSI.

Čtyřistapadesát koní rozjede prezidentský závoďák na 250 kilometrů v hodině, pak zasáhne omezovač. Devadesát procent maximálního kroutícího momentu 540 newtonmetrů je řidiči k dispozici při 2300, plná dávka se dostaví při překonání 3500 otáček. Z nuly na stovku vystřelí 1940 kilogramů těžké auto za 5,1 sekundy. Tiskové materiály mluví o kombinované spotřebě 13,9 litru, kdo by ale nechal ušlechtilé stádo zahálet...

Keramciké brzdy

Kosmické technologie reprezentují na palubě Audi A8 keramické brzdy. Oproti obyčejným mají čtyřnásobnou životnost (až 300 tisíc kilometrů) a jsou odolnější proti vadnutí (tzv. fadingu)

Vyrobeny jsou z kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevněného keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku s vysokou odolností proti otěru. Brzdy jsou cca o 50 % lehčí a úbytek tloušťky plovoucího kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm.

Soustava je také naprosto odolná vůči korozi. A8 používá hliníkové třmeny Brembo, vpředu šestipístkové, vzadu plovoucí, zkombinované s elektromechanickou parkovací brzdou.

Neoddělitelnou součástí značky Audi je systém pohonu všech kol, neboli známé Quattro. v S8 je nastaveno tak, že za normálních okolností přenáší šestistupňový Tiptronic 60% kroutícího momentu na zadní kola, 40% se pak využije na přední nápravě. V případě potřeby ale umí centrální diferenciál dodat na přední až 65%, nebo naopak až 85% síly na zadní kola.

Auto je přisáté k zemi s pomocí standardně montovaného pneumatického pérování. Řidiči se mohou svěřit do služeb počítače a nastavení podvozku nechat v jeho režii. Manuálně lze pak zvolit další tři charakteristiky odpružení podvozku: komfort, dynamiku a světlost v rozsahu 30 milimetrů. Podvozek trochu přitvrdil, převod řízení je strmější o deset procent.

Pro Audi S8 si zajdou první zájemci po Novém roce. Bohatou výbavu bude možné vylepšit o jedenáctisetwattový audiosystém Bang & Olufsen se 14 reproduktory a dvěma zesilovači. Na přání bude možné namontovat keramické brzdy s životností 300 tisíc kilometrů.

Pancéřovaná limuzína: Audi A8L W12 quattro Security

Za tvary "obyčejné" A8 se může skrývat obrněnec, odolávající granátům a střelám. Co Audi A8 Security umí? Je pečlivě pancéřované ocelovými pláty a vybavené bezpečnostním neprůstřelným sklem a kompozitními materiály. Odolává i výbuchu. V prodejní ceně je obsažen kurz jízdy s tímto čtyřkolovým tankem.

Obrněnci se čtyřmi kruhy ve znaku vznikají přímo ve výrobním závodě Audi v německém Neckarsulmu.

Pancéřování Audi A8L W12 quattro Security odolává střelám ze všech druhů zbraní ráže až 7,62 mm, vyztužená podlaha snese výbuch granátu nebo trhaviny pod vozem. Auto pohání dvanáctiválcový zážehový šestilitr s výkonem 331 kW/450 k, točivý moment vrcholí na hodnotě 580 Nm. Zpřevodování šestistupňové automatické převodovky Tiptronic bylo upraveno vzhledem k vyšší hmotnosti vozu a ze stejného důvodu doznala úprav i brzdová soustava a elektronicky řízené adaptivní pneumatické odpružení.

Zvláštností pancéřovaného modelu je nouzový únikový systém, který brání tomu, aby se z interiéru vozu stala při útoku past pro cestující. Pokud například dveře nelze otevřít běžným způsobem, aktivuje se pyrotechnický systém, který prostě odpálí dveřní panty a zámky. Do výbavy patří také hasicí zařízení, které v případě potřeby rozprašuje hasicí látku do prostoru motoru, podvozku a podběhů kol. Hasicí systém se aktivuje automaticky na základě informací z tepelných čidel, je možné jej spustit i manuálně tlačítkem na středové konzoli. Do ventilačního systému je zařazený odlučovač kouře, bránící zadýmení interiéru při požáru. Pneumatiky systému PAX umožňují i při úplné ztrátě tlaku vzduchu jízdu rychlostí až 80 km/h na vzdálenost až 100 km.

Uvnitř nechybí telefon, fax, video, DVD přehrávač, minibar atd.

Zákazník, který si superbezpečné audi koupí, dostává speciální řidičský trénink pro dva řidiče. „V autoškole vás naučí řídit vůz, především v kritických situacích jej však nemusíte mít plně pod kontrolou. Naše kurzy jsou zaměřené právě na správné zvládání mezních situací, do kterých se řidič může s vozem dostat,“ vysvětluje Freddy Kottulinsky, šéf programu Audi Security Training.

Audi S8

Audi S8

Audi S8

Audi S8

Designéři zvýraznili velký "single frame" mřížky chladiče chromovými lištami. Pořádné výřezy musel dostat nárazník, to aby měli býci pod kapotou co dýchat.

Designéři Audi neměli potřebu závodní limuzínu té nejvyšší kategorie ověšovat sportovními doplňky

Trochu více toho naznačují dvacetipalcová kola, obutá do pneumatik 265/35, za kterými se skrývají obrovské kotouče. Ty přední mají průměr 385, zadní pak 335 milimetrů.

Čtyřistapadesát koní rozjede prezidentský závoďák na 250 kilometrů v hodině, pak zasáhne omezovač.

ES-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní přítlačnou lištu na hraně víka kufru. Na spodní hraně nárazníku pak napočítáme celkem čtyři koncovky výfuku (dva páry po dvou).

ES-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní přítlačnou lištu na hraně víka kufru. Na spodní hraně nárazníku pak napočítáme celkem čtyři koncovky výfuku (dva páry po dvou).

Nejrychlejší A8 pohání desetiválec z Lamborghini Gallardo. Původní pětilitr byl převrtán na objem 5,2 litru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.