Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Audi S8: Závoďák pro prezidenty má srdce Lamborghini

  17:43aktualizováno  3. listopadu 12:53
Závoďák pro prezidenty připravila automobilka z Ingolstadtu. Pod kapotou mocně bije desetiválec od automobilky s nasupeným býkem ve znaku - Lamborghini. 450 koní rozdovádí dvoutunové auto na stokilometrovou rychlost za 5,1 sekudy.

Designéři Audi necítili potřebu sportovní limuzínu nejvyšší kategorie ověšovat sportovními doplňky.

Šelma se oblékla do elegantního hliníkového kabátu A8, doplněného pouze několika detaily, které pravdu o jejích schopnostech prozradí jen znalcům.

Teprve řev ozývající se z útrob motorového prostoru, narvaného k prasknutí pětilitrovým desetiválcem, řekne autům, které by se na ni jen zle podívaly, co je zač.

Designéři zvýraznili velký "single frame" mřížky chladiče chromovými lištami. Pořádné výřezy musel dostat nárazník, to aby měli býci pod kapotou co dýchat.

Es-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní odtokovou hranu na víku kufru. Pod nárazníkem pak napočítáme celkem dvě dvojice koncovek výfuku.

Trochu více toho prozrazují dvacetipalcová kola, obutá do pneumatik 265/35, za kterými prosvítají obrovské kotouče; přední mají průměr 385, zadní 335 milimetrů.

Nejrychlejší A8 pohání desetiválec z Lamborghini Gallardo. Původní pětilitr byl převrtán na objem 5,2 litru. O dva milimetry se zvětšilo vrtání (z původních 82,5 na 84,5 mm, zdvih 92,8 milimetru zůstal zachován. Motor využívá technologii přímého vstřikování benzinu FSI.

Čtyřistapadesát koní rozjede prezidentský závoďák na 250 kilometrů v hodině, pak zasáhne omezovač. Devadesát procent maximálního kroutícího momentu 540 newtonmetrů je řidiči k dispozici při 2300, plná dávka se dostaví při překonání 3500 otáček. Z nuly na stovku vystřelí 1940 kilogramů těžké auto za 5,1 sekundy. Tiskové materiály mluví o kombinované spotřebě 13,9 litru, kdo by ale nechal ušlechtilé stádo zahálet...

Keramciké brzdy

Kosmické technologie reprezentují na palubě Audi A8 keramické brzdy. Oproti obyčejným mají čtyřnásobnou životnost (až 300 tisíc kilometrů) a jsou odolnější proti vadnutí (tzv. fadingu)

Vyrobeny jsou z kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevněného keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku s vysokou odolností proti otěru. Brzdy jsou cca o 50 % lehčí a úbytek tloušťky plovoucího kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm.

Soustava je také naprosto odolná vůči korozi. A8 používá hliníkové třmeny Brembo, vpředu šestipístkové, vzadu plovoucí, zkombinované s elektromechanickou parkovací brzdou.

Neoddělitelnou součástí značky Audi je systém pohonu všech kol, neboli známé Quattro. v S8 je nastaveno tak, že za normálních okolností přenáší šestistupňový Tiptronic 60% kroutícího momentu na zadní kola, 40% se pak využije na přední nápravě. V případě potřeby ale umí centrální diferenciál dodat na přední až 65%, nebo naopak až 85% síly na zadní kola.

Auto je přisáté k zemi s pomocí standardně montovaného pneumatického pérování. Řidiči se mohou svěřit do služeb počítače a nastavení podvozku nechat v jeho režii. Manuálně lze pak zvolit další tři charakteristiky odpružení podvozku: komfort, dynamiku a světlost v rozsahu 30 milimetrů. Podvozek trochu přitvrdil, převod řízení je strmější o deset procent.

Pro Audi S8 si zajdou první zájemci po Novém roce. Bohatou výbavu bude možné vylepšit o jedenáctisetwattový audiosystém Bang & Olufsen se 14 reproduktory a dvěma zesilovači. Na přání bude možné namontovat keramické brzdy s životností 300 tisíc kilometrů.

Pancéřovaná limuzína: Audi A8L W12 quattro Security

Za tvary "obyčejné" A8 se může skrývat obrněnec, odolávající granátům a střelám. Co Audi A8 Security umí? Je pečlivě pancéřované ocelovými pláty a vybavené bezpečnostním neprůstřelným sklem a kompozitními materiály. Odolává i výbuchu. V prodejní ceně je obsažen kurz jízdy s tímto čtyřkolovým tankem.

Obrněnci se čtyřmi kruhy ve znaku vznikají přímo ve výrobním závodě Audi v německém Neckarsulmu.

Pancéřování Audi A8L W12 quattro Security odolává střelám ze všech druhů zbraní ráže až 7,62 mm, vyztužená podlaha snese výbuch granátu nebo trhaviny pod vozem. Auto pohání dvanáctiválcový zážehový šestilitr s výkonem 331 kW/450 k, točivý moment vrcholí na hodnotě 580 Nm. Zpřevodování šestistupňové automatické převodovky Tiptronic bylo upraveno vzhledem k vyšší hmotnosti vozu a ze stejného důvodu doznala úprav i brzdová soustava a elektronicky řízené adaptivní pneumatické odpružení.

Zvláštností pancéřovaného modelu je nouzový únikový systém, který brání tomu, aby se z interiéru vozu stala při útoku past pro cestující. Pokud například dveře nelze otevřít běžným způsobem, aktivuje se pyrotechnický systém, který prostě odpálí dveřní panty a zámky. Do výbavy patří také hasicí zařízení, které v případě potřeby rozprašuje hasicí látku do prostoru motoru, podvozku a podběhů kol. Hasicí systém se aktivuje automaticky na základě informací z tepelných čidel, je možné jej spustit i manuálně tlačítkem na středové konzoli. Do ventilačního systému je zařazený odlučovač kouře, bránící zadýmení interiéru při požáru. Pneumatiky systému PAX umožňují i při úplné ztrátě tlaku vzduchu jízdu rychlostí až 80 km/h na vzdálenost až 100 km.

Uvnitř nechybí telefon, fax, video, DVD přehrávač, minibar atd.

Zákazník, který si superbezpečné audi koupí, dostává speciální řidičský trénink pro dva řidiče. „V autoškole vás naučí řídit vůz, především v kritických situacích jej však nemusíte mít plně pod kontrolou. Naše kurzy jsou zaměřené právě na správné zvládání mezních situací, do kterých se řidič může s vozem dostat,“ vysvětluje Freddy Kottulinsky, šéf programu Audi Security Training.

Audi S8

Audi S8

Audi S8

Audi S8

Designéři zvýraznili velký "single frame" mřížky chladiče chromovými lištami. Pořádné výřezy musel dostat nárazník, to aby měli býci pod kapotou co dýchat.

Designéři Audi neměli potřebu závodní limuzínu té nejvyšší kategorie ověšovat sportovními doplňky

Trochu více toho naznačují dvacetipalcová kola, obutá do pneumatik 265/35, za kterými se skrývají obrovské kotouče. Ty přední mají průměr 385, zadní pak 335 milimetrů.

Čtyřistapadesát koní rozjede prezidentský závoďák na 250 kilometrů v hodině, pak zasáhne omezovač.

ES-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní přítlačnou lištu na hraně víka kufru. Na spodní hraně nárazníku pak napočítáme celkem čtyři koncovky výfuku (dva páry po dvou).

ES-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní přítlačnou lištu na hraně víka kufru. Na spodní hraně nárazníku pak napočítáme celkem čtyři koncovky výfuku (dva páry po dvou).

Nejrychlejší A8 pohání desetiválec z Lamborghini Gallardo. Původní pětilitr byl převrtán na objem 5,2 litru.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...