Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta budoucnosti: mercedes bez kol, retrofuturistické bugatti

Exkluzivně aktualizováno 
Největší talenty autodesignu příštích let ukázaly v Praze své představy o budoucnosti. V rámci čtvrtého ročníku prestižní konference ocenily hvězdy designérských studií nejlepší studentskou práci. Pokud se Henri von Freyberg uchytí, můžeme se možná těšit na parádní nové bugatti. Podívejte se na nápady budoucích designérů aut.

Studie sportovního vozu Bugatti od německého studenta Henryho von Freyberga | foto: Henry von Freyberg

Hvězdy designu

Čtvrtý ročník prestižní mezinárodní konference o automobilovém designu pořádané časopisem AutoDesign&Styling v národní technické knihově v pražských Dejvicích přivítal nejvíce hvězdných jmen ve své historii.

Audi Skeleton Quattro

Audi Skeleton Quattro

 

Přednášku měl Ivo Groen, dlouholetý designér Citroënu, který pracoval na první generaci modelu C3, neopakovatelné limuzíně C6 nebo obou generacich kolínského modelu C1 - mimo jiné odhalil, že u první generace vznikla i studie kabrioletu C1. 

Může se hodit

Nemůžete čekat na budoucnost, protože potřebujete nové auto už teď? Vyberte si svůj nový vůz ze široké nabídky značek a modelů na Automodul.cz.

Zajímavou přednášku měl Thomas Ingenlath. Německý designér po dlouhé kariéře v koncernu Volkswagen začíná malovat Volva. „Volva vyznávají jednoduchou krásu, dát jim ji je to nejtěžší,“ vysvětlil. Ingenlath prožil hvězdné roky v Mladé Boleslavi. Na léta ve Škodovce vzpomíná velmi rád. "Byla to skvělá zkušenost, obrovská příležitost tvořit něco nového," říká pro iDNES.cz. Inglenlathovým dílem je druhá generace octavie a fabie, odvážný, nekonvenční roomster a nestárnoucí yeti.

Největší úspěch měla přednáška Juliana Thomsona z Jaguaru; budoucím designérům dával rady do života. "Malujte a kašlete na pravidla," radil. 

Opel Aura

Opel Aura

Gert Hildebrand začínal v osmdesátých letech u Opelu se slavným Chrisem Banglem (designér Fiatu a kontroverzních BMW), velkou kariéru udělal u Mini. V Praze Hildebrand představil novou ambiciózní čínskou automobilku Qoros a designérská pravidla, která jí dal. Prozradil mimo jiné, že před jeho příchodem spolupracovala nově vznikající automobilka s italským studiem Italdesign.

Audi R0

Audi R0

Obrovský zájem vyvolala prezentace Todda Morgana ze společnosti Varroc Lighting vyrábějící světla pro Ford, Volvo, VW, Škodu, PSA, Mercedes, Opel, Bentley a další. Jeden z hlavních závodů má v firma v Novém Jičíně. 

Fotogalerie

Viceprezident firmy, přes deset let v Česku usazený Američan, který má doma slavný kabriolet Škoda Felicia z šedesátých let, představil nejnovější trendy ve světelné technice pro automobily: Laserová přední světla a zadní z OLED diod (dioda s organickou činnou vrstvou uvnitř). Tyto technologie splňují dokonale nároky na malou spotřebu energie a vysokou svítivost. Designérům se ale nejvíc zamlouvají miniaturní zástavbové rozměry. Místo patnácticentimetrové hloubky, kterou potřebují výrobci pro zástavbu zadního světla s žárovkou, stačí pro OLED dva milimetry.  

Přehlídka talentů

Novinkou v programu prestižní konference byla přehlídka absolventských prací studentů předních světových univerzit zaměřených na design dopravních prostředků.

Studie sportovního vozu Bugatti od německého studenta Henryho von Freyberga

Studie sportovního vozu Bugatti od německého studenta Henryho von Freyberga

Ocenění "talent roku" od poroty složené z přednášejících hvězd si z Prahy odváží Henri von Freyberg z univerzity v německém Pforzheimu za svou studii sportovního vozu Bugatti. 

Vítězná studie pojmenovaná Coupémotion vrací vzhled vozu slavné francouzské značky zpět k prvotní filozofii svého zakladatele a kombinuje design a techniku v unikátním lehkém sportovním voze.

Šéfdesignér Škody Auto Jozef Kabaň, který nad celou přehlídkou studentských prací převzal záštitu, ihned po vyhlášení nabídl Henrimu stáž v designérském studiu mladoboleslavské značky. Pikantní na tom je, že právě Kabaň je autorem novodobého bugatti. Tisícikoňový veyron patří k ikonám automobilismu nového tisícíletí.

Ukázky dalších studentských prací najdete ve fotogalerii.





Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)
Potvrzeno. Češi vyrobili nejvíce aut v historii, čekají zpomalení

Český automobilový průmysl zaznamenal loni další historický rekord. Výroba za loňský rok vzrostla o osm procent, celkem tuzemské automobilky vyrobili 1,35...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Test letních pneumatik
Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum....  celý článek

BMW X3 xDrive30d 2011 ·...
BMW X3 xDrive30d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 61 729 km, diesel
700 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.