Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

  15:53aktualizováno  16:56
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Vítěz ankety Car Of The Year Peugeot 3008 získal od poroty 319 hlasů, giulia od Alfy Romeo na druhém místě jich měla o 23 méně. E třída od Mercedesu získala ještě o 100 hlasů méně. Do finálové sedmičky se probojovalo i Volvo S90, Citröen C3, Toyota C-HR a Nissan Micra.

„Je to první SUV, které se stalo Evropským autem roku v historii této ankety,“ uvádí pro iDNES.cz Jiří Duchoň, jediný český zástupce v porotě. Duchoň ve své volbě dal na první místo giuliu od Alfy Romeo, na druhé právě Peugeot 3008. „Co do jízdního projevu je to nejlepší SUV své kategorie,“ dodává. „Ve finále bylo ještě jedno SUV od Toyoty, což ukazuje na rostoucí oblibu vozů této kategorie,“ uzavírá Duchoň.

Fotogalerie

Nový Peugeot 3008 spočívá na moderní platformě koncernu PSA označené EMP2 a je o 82 milimetrů delší a výrazných 100 kilogramů lehčí než předchůdce.

V ostatních směrech se s rozměry hýbalo minimálně. Zásadně a ku prospěchu vnitřnímu prostoru se jen prodloužil rozvor (+62 mm).

Inovace se nevyhnuly ani konstrukci. Druhá generace dostala hliníková ramena zavěšení kol, ze stejného materiálu jsou i přední blatníky a kostra zadních sedadel. Kapota a zadní výklopné dveře jsou pro změnu vyrobeny z lehkého a houževnatého plastu.

Je to typický zástupce kategorie crossoverů, má vzhled SUV, postrádá ovšem pohon všech kol. Více informací o vítězném peugeotu si můžete přečíst zde.

Motorističtí novináři vybírali z celkem 29 novinek, hlasovalo 58 odborníků z 22 evropských zemí. O titul evropské Auto roku 2017 se mohou ucházet automobily, které se objevily na evropském trhu v průběhu roku 2016. Podmínkou je, aby model byl dostupný minimálně v pěti zemích starého kontinentu.

Titul Auto roku (The Car of the Year) se uděluje od roku 1964, a je tak nejstarším a zároveň nejprestižnějším oceněním svého druhu v Evropě.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.