Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

  15:53aktualizováno  16:56
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Vítěz ankety Car Of The Year Peugeot 3008 získal od poroty 319 hlasů, giulia od Alfy Romeo na druhém místě jich měla o 23 méně. E třída od Mercedesu získala ještě o 100 hlasů méně. Do finálové sedmičky se probojovalo i Volvo S90, Citröen C3, Toyota C-HR a Nissan Micra.

„Je to první SUV, které se stalo Evropským autem roku v historii této ankety,“ uvádí pro iDNES.cz Jiří Duchoň, jediný český zástupce v porotě. Duchoň ve své volbě dal na první místo giuliu od Alfy Romeo, na druhé právě Peugeot 3008. „Co do jízdního projevu je to nejlepší SUV své kategorie,“ dodává. „Ve finále bylo ještě jedno SUV od Toyoty, což ukazuje na rostoucí oblibu vozů této kategorie,“ uzavírá Duchoň.

Fotogalerie

Nový Peugeot 3008 spočívá na moderní platformě koncernu PSA označené EMP2 a je o 82 milimetrů delší a výrazných 100 kilogramů lehčí než předchůdce.

V ostatních směrech se s rozměry hýbalo minimálně. Zásadně a ku prospěchu vnitřnímu prostoru se jen prodloužil rozvor (+62 mm).

Inovace se nevyhnuly ani konstrukci. Druhá generace dostala hliníková ramena zavěšení kol, ze stejného materiálu jsou i přední blatníky a kostra zadních sedadel. Kapota a zadní výklopné dveře jsou pro změnu vyrobeny z lehkého a houževnatého plastu.

Je to typický zástupce kategorie crossoverů, má vzhled SUV, postrádá ovšem pohon všech kol. Více informací o vítězném peugeotu si můžete přečíst zde.

Motorističtí novináři vybírali z celkem 29 novinek, hlasovalo 58 odborníků z 22 evropských zemí. O titul evropské Auto roku 2017 se mohou ucházet automobily, které se objevily na evropském trhu v průběhu roku 2016. Podmínkou je, aby model byl dostupný minimálně v pěti zemích starého kontinentu.

Titul Auto roku (The Car of the Year) se uděluje od roku 1964, a je tak nejstarším a zároveň nejprestižnějším oceněním svého druhu v Evropě.

Autor:




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Kia Sorento 2.2 CRDi 2015 ·
Kia Sorento 2.2 CRDi 2015 ·

r.v. 2015, naj. 20 394 km, diesel
750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.