Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot se chytá módy SUV. Rodinní praktici mění disciplínu

  0:29aktualizováno  0:29
Automobilka Peugeot radikálně mění nabídku. Jak dnes móda velí, nastupuje na vlnu zájmu o SUV. Představuje tak rovnou dvě novinky mířící do této kategorie. Peugeoty 3008 a 5008 nové generace startují spolu.

Peugeot 3008 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

První generaci modelu 3008 nebylo snadné zaškatulkovat (test čtěte zde). Karoserie svým pojetím odpovídala vozům kategorie MPV, ale vyšší světlá výška řadila tento nepříliš pohledný crossover i mezi SUV. Nástupce se hrdě hlásí do rodiny vozů SUV a je úplně jiný.

Nový Peugeot 3008 spočívá na moderní platformě koncernu PSA označené EMP2 a je o 82 milimetrů delší a výrazných 100 kilogramů lehčí než předchůdce. V ostatních směrech se s rozměry hýbalo minimálně. Zásadně a ku prospěchu vnitřnímu prostoru se jen prodloužil rozvor (+62 mm).

Ještě výraznější krok udělala „třitisíceosmička“ z hlediska designu. Bachratou karoserii s nevýraznými křivkami nahradili designéři o poznání modernějším zevnějškem, který lépe zapadá do aktuálního výrobního programu automobilky. Mohutné přídi dominují velká bohatě zdobená maska chladiče a světlomety typicky zakousnuté do nárazníku. Zcela nový vzhled a grafiku mají i zadní LED reflektory, umístěné těsně pod hranou zadního okna. Podobná světla použil Peugeot už na konceptech Exalt nebo Fractal.

Z bočního pohledu zaujmou vysoko posazená světla a téměř plochá kapota motoru, výrazné prahové nástavce, plastové lemy blatníků a v neposlední řadě i dynamická linie bočních oken a elegantně se svažující střecha. Při osobním ohledání exteriéru neunikne pozornosti ani nadstandardní světlá výška (219 mm), kterou novinka zastiňuje i řadu specifických vozů do terénu.

Peugeot 3008
Peugeot 3008

Inovace se nevyhnuly ani konstrukci. Druhá generace dostala hliníková ramena zavěšení kol, ze stejného materiálu jsou i přední blatníky a kostra zadních sedadel. Kapota a zadní výklopné dveře jsou pro změnu vyrobeny z lehkého a houževnatého plastu.

Zásadní proměnou prošel také interiér. Model 3008 je prvním sériovým peugeotem, který nabídne digitální přístrojový štít i-Cockpit. Klasické analogové přístroje nahradilo moderní 12,3 palce velké dotykové LCD, ale tradičně diskutabilní umístění kapličky, která je částečně zakrytá za malým a zploštělým volantem zůstalo zachováno.

Může se hodit

Peugeot

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Peugeot a dalších

V minimalistickém stylu je navržena i zbylá část řidičova pracoviště. Většina ovládacích prvků byla sdružena do palubního infotainmentu s vlastním osmipalcovým displejem, který má design tabletu a ční z horní části přístrojové desky. Místo na středovém panelu je obsazeno sedmi stylovými tlačítky pro přepínání v hlavním menu, spínačem výstražných světel, otočným voličem hlasitosti a čtyřmi nevýraznými tlačítky pro cirkulaci vzduchu a vyhřívání oken.

Nová 3008 nabízí příjemně obestavěný vnitřní prostor, který působí velmi útulným dojmem. Kombinace kvalitních přírodních materiálů, kovu, textilu a moderních dekorů dodává interiéru patřičnou francouzskou eleganci a myslelo se i na komfort. V závislosti na stupni výbavy budou posádce k dispozici třeba masážní sedačky nebo výkonný audiosystém od domácí značky Focal.

Zavazadlový prostor disponuje základním objemem 520 litrů, ve dvoumístném obsazení lze přepravní kapacitu navýšit až na 1 580 litrů. Velká ložná plocha je po sklopení zadních sedadel navíc zcela rovná.

3008 DKR

Modelem 3008 DKR chce automobilka navázat na mimořádný triumf v letošním ročníku dakarské rallye. S předchůdcem 2008 DKR ovládla náročnou technickou soutěž a 26 let od posledního úspěchu se jí podařilo vybojovat historicky pátý titul v tomto prestižním podniku.

Speciál postavený pro příští rok opticky vychází z nového sériového modelu 3008, ale technicky s ním samozřejmě nemá nic společného. Od předchůdce se liší především upraveným designem a optimalizovanou aerodynamikou. Karoserie z uhlíkových vláken měří 4,31 metru na délku a 2,2 metru na šířku, mohutný rozvor má délku tři metry. Pohon zajišťuje vznětový agregát V6 dopovaný dvojicí turbodmychadel, který nabízí 340 koní výkonu. Maximální rychlost pouštního závoďáku je elektronicky omezena na 200 km/h.

Do speciálů 3008 DKR usednou v následujícím ročníku stejní jezdci jako letos. Za volantem se tedy objeví Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb a Cyril Despres.

Peugeot 3008 DKR

Nový Peugeot 3008 půjde do prodeje se čtyřmi, potažmo šesti agregáty. Základní motorizací bude přeplňovaný zážehový tříválec PureTech s výkonem 130 koní (96 kW), výkonnější benzinovou alternativu představuje “jednašestka“ THP s výkonem 165 koní (121 kW). Paletu vznětových jednotek budou pokrývat čtyřválce BlueHDI o objemu 1,6 a 2,0 litru. Oba motory Peugeot nabídne ve dvou výkonových verzích. Slabší diesel disponuje výkonem 100 nebo 120 koní (74/88 kW), „dvoulitr“ 150 a 180 koní (110/132 kW).

Motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, výjimku tvoří pouze základní vznětová motorizace, která bude v prodeji jen s manuálním „pětikvaltem“ a benzinová šestnáctistovka, jež bude dostupná výhradně s šestistupňovým automatem. Peugeot 3008 bude mít poháněnou výhradně přední nápravu, s pohonem všech kol automobilka nepočítá.

Samozřejmostí je množství elektronických pomocníků v čele s adaptivním tempomatem a systémem automatického brzdění. Novinkou je i asistent pro sjíždění prudkých svahů, který umí udržet minimální rychlost 3 km/h. V seznamu standardní a příplatkové výbavy nebudou chybět systémy pro hlídání mrtvého úhlu, před opuštěním jízdního pruhu, bdělosti řidiče nebo pro čtení dopravních značek.

Výlety mimo zpevněný povrch usnadní systém kontroly trakce AGC, který nabídne pět módů pro rozdílné adhezní podmínky (normální, sníh, bláto, písek a režim s vypnutým stabilizačním systémem).

Asi největší zajímavostí výbavy je skládací elektrokoloběžka e-Kick,vyvinutá ve spolupráci se společností Micro, která se dá jednoduše uložit a dobíjet v zavazadlovém prostoru. Podle Peugeotu má tento dopravní prostředek usnadnit a zpříjemnit mobilitu na krátké vzdálenosti, například při cestách od auta k domu nebo při přestupu mezi individuální a hromadnou dopravou.

Z MPV je SUV

Podobný příběh má i druhá novinka. Z původně sedmimístného MPV modelu 5008 mezigeneračně vyrostlo mohutné SUV, které délkou 4 640 mm překonává svého předchůdce o 111 mm. O podobnou délku narostl i rozvor, takže interiér může být i nadále sedmimístný.

Fotogalerie

Design je velmi podobný menšímu sourozenci 3008. Karoserie má stejně výrazné křivky podobné plastové doplňky i zajímavé detaily, klade však větší důraz na velikost vnitřního prostoru, takže je celkově hranatější. Nejvíce odlišností je k vidění na zádi, která má kvůli třetí řadě sedadel praktičtější tvary a méně splývavou střechu.

Praktickému poslání modelu 5008 odpovídá i velikost vnitřního prostoru, ve kterém je místo až pro sedm pasažérů a 780 litrů zavazadel. V pětimístném uspořádání pojme zavazadlový prostor až 1 060 litrů nákladu. Sedadla ve druhé a třetí řadě jsou dělená a nezávisle sklopná, zadní dvojici lze navíc z vozu zcela vyjmout, Manipulace se sedaly by měla být navíc velmi snadná, každé totiž váží jen 11 kilogramů.

Nový Peugeot 5008 stojí na stejné platformě jako model 3008. Kromě shodné techniky mají oba sourozenci částečně společný i interiér a výbavu.

Peugeot 3008 vstoupí do prodeje v následujících týdnech, vetší 5008 přijde na trh na jaře příštího roku.

Peugeot 5008
Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.