Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francouzi útočí v Pekingu: nóbl modely, exoti a nové SUV i pro Evropu

  10:00aktualizováno  10:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Vzrůstající význam čínského trhu si uvědomují výrobci z celého světa a ani francouzské automobilky nezůstávají pozadu. Citroën s Peugeotem zde prezentují nové lokální modely a Renault si Peking dokonce zvolil za místo světové premiéry nového Koleosu, který míří i do Evropy.

Peugeot 308 Sedan | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Renault odhaluje novou generaci SUV střední třídy, které si zachová jméno Koleos. Předchozí model příliš úspěšný nebyl, Francouzi proto chtějí prolomit prokletí důrazem na co největší podobu s dalšími modely značky a vysokou úrovní vnímané kvality.

Fotogalerie

Obojího se totiž prvnímu vydání mnoho nedostalo, nová generace tedy představuje značný posun. Zvenku i zevnitř sází na maximální podobnost s modelem Talisman.

V Číně výkonnější motory

Stejně jako dosud se bude Koleos vyrábět v jihokorejském Busanu u partnerské automobilky Samsung. Jedinou výjimkou jsou vozy určené pro čínský trh, které budou vyjíždět z místní továrny ve Wuhanu. Toto je jeden z mála známých faktů o novém modelu, Renault je totiž na jakékoliv informace nečekaně skoupý.

Ví se jen, že nová generace stojí na modulární platformě CMF, kterou využívají již například Espace a Talisman nebo japonské SUV Nissan X-Trail. Dále můžeme počítat s pohonem všech kol nebo multimediálním systémem R-Link 2.

Renault Koleos

Renault Koleos

Nabídka motorů je zatím zahalena tajemstvím. Vůz vystavený na pekingském autosalonu kombinuje 2,5litrový benzinový čtyřválec a převodovku CVT. Taková verze se v Česku pravděpodobně prodávat nebude, na evropských trzích Renault nejspíš vsadí na přeplňované motory 1,6 l (benzinové i naftové), které používá i v dalších modelech.

Rozdíl mezi 308 a 408

Peugeot čínským zákazníkům servíruje hlavně modely nižší střední třídy, která je největším segmentem čínského trhu. Před dvěma lety měl na pekingském autosalonu premiéru typ 408, který je vlastně čtyřdveřovou verzí evropské 308. Má stejný podvozek jako kombi 308 SW, největším rozdílem je proto palubní deska s konvenčním umístěním přístrojového štítu.

Loni Peugeot Číňanům dopřál i evropský hatchback, který platí za stylové zboží a nese označení 308S. Nyní se přidává další model, 308 Sedan. Peugeot zatím odhalil jen vnější podobu, ale potvrdil, že i tento model vznikne na platformě současné třistaosmičky. Nový sedan je v hierarchii evidentně zařazen pod model 408, ale bližší podrobnosti se dozvíme až ve druhé polovině roku.

Peugeot 308 Sedan

Peugeot 308 Sedan

Peugeot 408

Peugeot 408

Zatímco se v Evropě ještě letos předvede nová generace crossoveru 3008, Číňané dostanou facelift původního modelu. U něj Peugeot důkladně přepracoval design přídě, přidal sadu čtyř parkovacích kamer a protikolizní systém. Nabídka motorů je poplatná vkusu čínských zákazníků a zahrnuje atmosférický dvoulitr se 108 kW a přeplňovanou šestnáctistovku se 123 kW. Oba benzinové čtyřválce jsou spojeny s automatem.

Citroën nabízí jednoduchost i luxus

Pětimetrový sedan Citroen C6 je určen výhradně pro čínské zákazníky. Ve srovnání s extravagantním jmenovcem, který se v Evropě vyráběl mezi lety 2006 a 2012, je výrazně technicky jednodušší. Obejde se totiž bez hydropneumatického odpružení i šestiválcových motorů a má ryze konvenční tvary.

Citroën C6

Citroën C6

V zásadě je to modifikovaná verze místního modelu Dongfeng Fengshen A9, ale technika je i tak francouzská. Dongfeng totiž vychází z Peugeotu 508 a pohání jej stejně jako novou C6 benzinový motor 1,8 THP o výkonu 150 kW.

DS 4S

Poslední francouzská novinka je o řád zajímavější. Jmenuje se DS 4S a je čtvrtým modelem značky DS na čínském trhu. Luxusní divize Citroënu je v této části světa velmi úspěšná, proto místním zákazníkům servíruje specifické typy aut. Jen DS 5 se prodává jak v Evropě, tak v Číně.

Novinka je konvenčním pětidveřovým hatchbackem na platformě Citroënu C4. Design využívá charakteristické prvky značky DS, které vozu dodávají nezaměnitelný vzhled. Motory jsou výhradně benzinové s turbem: tříválec 1,2 THP (100 kW) a čtyřválce 1,6 THP, resp. 1,8 THP (123 a 150 kW).

Autoři:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.