Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 8: Jen pro zvané!

  13:39aktualizováno  13:39
I přesto že ma nejlepší léta za sebou, každý se za obrovským rychlým "bavorákem" ohlédne ještě dnes. Dnes se už po "osmičkách" pomalu poohlížejí sběratelé a jejich šťastní majitelé je chrání jak oko v hlavě a s žárlivou nedůvěřivostí se dívají na každého, kdo by se na jejich milované auto byť jen po očku podíval.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII

Osmičky z celé Evropy si daly dostaveníčko první srpnovou neděli nedaleko Prahy.

Počasí jim příliš nepřálo, i skrápěné deštěm byly ale rychlé a nepřehlédnutelné.

Boj s mraky nakonec slunce vyhrálo a auta u kterých je 210 kilowattů výkonu minimální hodnotou, mohly vyrazit na spanilou jízdu po silničkách středních Čech.

Obrovský sporťák s točící se vrtulí na kapotě a s osmičkou na zádi se vyráběl v letech 1990 až 1999. Nástupcem osmičkové řady BMW je řada 6 ...VÍCE

BMW řady 8: curriculum vitae

Osmičkové BMW se poprvé představilo v roce 1989, prodávat se začalo v roce 1990. První model v nabídce, označený jako 850i, měl dvanáctiválec s výkonem 220 kW. V roce 1993 přibyla slabší verze 840i, která vydržela ve výrobě do roku 1998.

Špičková verze s 5,6 litrovým motorem, nesoucí označení 850 CSi, se objevila v roce 1992. Mimo jiné se chlubila technickou lahůdkou v podobě řízené zadní nápravy. Konec výroby BMW řady 8 přišel v roce 1999.

Sílu motoru přenášela na zadní kola šestistupňová manuální převodovka. U aut, která se na srazu sešla, ovšem převažovala automatická převodovka.

Osmička v číslech

Motor

vpředu podélně, pohon zadních kol

Délka x šířka x výška

4780 x 1855 x 1340 mm

Rozvor

2684 mm

Rozchod vpředu/vzadu

1554/1562 mm

Objem kufru

320 l

Objem nádrže

90 l

Motory

840i

850i

850 CSi

Objem

4,4

5,4

5,6

Počet válců/ventilů

V8/16

V12/24

V12/24

Max. výkon (kW/k) 

210/286

220/300

280/380

Max. toč. moment (Nm)

400

450

550

Zrychlení 0-100 km/h

6,9

6,8

6,0

Všechny modely mají rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h. Podle neoficiální statistiky se vyrobilo 30 609 osmičkových BMW.

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.