Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti - chybí vám v garáži? Jedno je v ČR na prodej.

  12:44aktualizováno  12:44
V oficiálních českých statistikách nefiguruje, ale přesto existuje. Jako bleděmodrý přízrak se objevuje na silnicích a dálnicích především středočeského kraje se značkou začínající písmenem A - Bugatti EB 110. Další exemplář v černé metalíze je právě na prodej na jižní Moravě.

Stávající majitel si 560 koní výkonu a nepopsatelnou výjimečnost cení na 10 750 000 korun.

Milovníci supersportů a milionáři topící se v penězích nedočkavě vyhlížejí nové Bugatti Veyron. Jeden z jeho předchůdců se ale už po Českých silnicích prohání, možná k němu přibude další.

Bugatti EB 110

První pokus o vzkříšení slavné automobilky minulosti začal koncem 80. let, za vším tehdy stál finanční makléř z jižního Tyrolska Romano Artioli. První prototypy bugatti s označením EB110 (zvoleným na počest 110. výročí narození Ettore Bugattiho, zakladatele automobilky), byly hotovy v roce 1989.

Bugatti Veyron

Historie výroby - nevýroby - výroby - nevýroby... veyronu už začíná být obehranou písničkou s nádechem trapnosti. Nekonečný příběh nešťastného bugatti začal v roce 2001. Nejdříve měla "noční můra Volkswagenu", kterému bugatti patří, problémy s vyvážeností, pak moc nedrželo na silnici (problémy se stabilitou a aerodynamikou) a nyní se testuje výdrž motoru a celého auta vůbec.

S osmilirovým šestnáctiválcem o výkonu 1001 koní má veyron 16.4 pokořovat čtyřsetkilometrovou rychlost, ani to však není úplně jisté. Po letech rozhodování, jestli supersport vyrábět nebo ne, je nakonec rozhodnuto o jeho výrobě. Auto však, díky nákladům na vývoj, za které by s trochou nadsázky mohl VW poslat celé představenstvo na dovolenou do vesmíru,  nebude nikdy ziskovým podnikem.

Bugatti Veyron 16.4 bude vybaveno pohonem všech kol a také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Maximální kroutící moment, který musí přenášet je 1250 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h auto zvládne za 2,9 sekundy, na třístovku to umí za 14 sekund. Výroba snad už konečně odstartuje letos v létě, první veyrony poputují k zákazníkům v druhé polovině roku.

Tapety ZDE.

V následujících dvou letech se připravovala a dolaďovala výroba, a konečně, 15. záři 1991 bylo auto představeno v Paříži. S cenou 350 000 dolarů patřilo k nejdražším a s maximální rychlosti kolem 350 km/h také nejrychlejším vozům planety. Odlehčená, odladěná a závodně vybavená verze SS stála ohromujících 537 600 dolarů (asi 16 milionů korun).

V předprodukci se vyrobilo pět hliníkových šasi, poté následovalo osm prototypů. Nakonec se vyrobilo celkem 139 vozů.

V roce 1995 však přišel bankrot celého projektu. O dva roky později zakoupila zařízení na výrobu EB110 firma Dauer z německa. O rok později se Bugatti stalo součástí německého koncernu VW.

Co je EB110 zač?

Odpověď je jednoduchá: Supersport až do morku kostí. Tříapůllitrový dvanáctiválec do V svírající úhel 60 stupňů, přeplňovaný čtyřmi turbodmychyadly, je uložen před zadní nápravou za zády posádky. Maximální výkon je 412 kW/610 koní (při 8000 otáčkách), 610 Newtonmetrů kroutícího momentu je přenášeno na všechna čtyři kola, 73 % jde na zadní a 27 na přední nápravu.

Maximum otáček motoru je na hodnotě 8500 ot/min. Nezkalený pocit opravdového automobilového šílenství nekazí elektronická "hejblátka" dneška. Auto má šestistupňovou manuální převodovku.

Raketa na čtyřech kolech pokoří stokilometrovou rychlost za 3,3 sekundy. Maximální naměřená rychlost je 351 kilometrů v hodině.

Bogatti EB 110 v číslech

MOTOR

zážehový vidlicový dvanáctiválec (60°) přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly, uložený před zadní nápravou 

Zdvihový objem (cm3) 

3500

Vrtání × zdvih (mm)

81×56,6

Max. točivý moment (Nm/min-1)

610Nm/4200ot.

Max. výkon (kW/min-1)

412kW/8000ot

Vstřikování

Gestion Bugatti

Rozvod 

pětiventilový DOHC (60 ventilů)

Převodovka

šestistupňová manuální

Poháněná kola

všechna čtyři (73% zadní náprava, 27% přední)

Brzdy

kotoučové, průměr 322mm, ABS Bosch Bugatti 

Pneumatiky

přední: 245/40 ZR18, zadní: 325/30 ZR18

Délka/šířka/výška (mm)

4399/1941/1115

Rozvor (mm)

2550

Rozchod kol vpředu/vzadu (mm)

1549/1618

Objem kufru (l) 

70

Objem nádrže (l)

120

Pohotovostní hmotnost (kg)

1620

Max. rychlost (km/h)

351

Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)

3,3

Zrychlení z 0 na 160 km/h (s)

8,2

400m s pevným startem  (s)

11,7 (rychlost 200km/h)

Kilometr s pevným startem (s)

19,8

Brzdná dráha z 60mph (96km/h) (m)

36,5

Spotřeba paliva EHK (90km/h-120km/h-město)

9/13/20,8 8,5/13/18,9

Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů

Ferrari Enzo

Kdo jezdí v nejdražších autech u nás? Čtěte ZDE

Bugatti EB110

Bugatti EB110

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.