Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Poslechněte si první start motoru pro bugatky z Česka

aktualizováno 
Ve Zlíně zaburácel první motor z řady slavných Bugattiho vozů. Další modely, včetně legendární "pětatřicítky“ Elišky Junkové, jsou před dokončením.

V dílně skupiny Samohýl Motor Zlín v Otrokovicích sestavili první motor k modelu Bugatti 40. "Máme radost, vše se podařilo. Motor běží, takže jsme spokojení," uvedl Jiří Valach, který se ve společnosti Samohýl MB stará o renovace historické techniky.

Jako první nastartovali čtyřválec objemu 1,5 litru pro elegantní Bugatti 40, kterých Ettore Bugatti vyrobil od roku 1926 kolem 830. "Je to klasická Bugattiho konstrukce. Motor má tři ventily na válec a spoustu prvků závodních motorů," popisují tvůrci. Právě "čtyřicítka" bude první z novodobých bugatek, kterou dokončí, další motory nastartují ve Zlíně během několika týdnů.

Výroba repliky Bugatti 35: Na snímku Michal Hosák u čtyřválcového motoru Bugatti 40

Výroba repliky Bugatti 35: Na snímku Michal Hosák u čtyřválcového motoru Bugatti 40

"Práce na replikách není vůbec snadná. Některé díly musíme sami vyrábět," poznamenal s tím, že teď se pustí do dalších modelů včetně legendární "pětatřicítky". Postup u závoďáku bude ještě složitější, v dílně ale věří, že se jim podaří repliku zhotovit.

"Pokud nám motor ve zkušební stolici ´zavrčí´, nic nebrání tomu, abychom do konce měsíce srpna zprovoznili první jeden až dva automobily," uvedl Ladislav Samohýl, předseda představenstva společnosti Samohýl MB s tím, že slavnostně představí modré závoďáky na Barum rally. 

Vozy nebudou určené jen majetným zákazníkům, stanou se hlavní součástí nového zlínského muzea, kde si na své přijdou hlavně fanoušci vozů Bugatti. Celkem vyrobí ve společnosti Samohýl dvacet kusů replik legendární bugatky.

Dvacet skeletů Bugatti 35


Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.