Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové bugatti bude, až se podaří udat veyrony

aktualizováno 
Nové bugatti bude, ale až se doprodají zbývající kusy otevřených modelů Grand Sport a Grand Sport Vitesse. Zbývá prodat ještě 40 kusů z celkového počtu 150 exemplářů. Při ceně 1,5 až 1,7 milionu eur za jeden vůz to asi ještě bude chvíli trvat.

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především provoz takového stroje. Po určité době výrobce doporučuje například vyměnit nejen pneumatiky, ale také ráfky. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Bugatti Veyron je naprosto kultovní auto. Nese legendární značku, má osmilitrový šestnáctiválec, patří mezi nejrychlejší na světě, je to jedno z nejdražších aut a tak bychom mohli ještě chvíli pokračovat. Ještě připomeňme, že designérem Veyronu je Jozef Kabaň, současný šéfdesignér Škody. Bugatti je pro Volkswagen výkladní skříní. Koncern na autě prodělává a ani se s tím netají. A asi mu to příliš nevadí, i když konkurence to umí s prémiovými supersporty obchodně lépe.

Fotogalerie

Veyron se začal prodávat v roce 2006. Vzniklo 300 kusů kupé, které jsou již prodány. Otevřených modelů Grand Sport (více zde) a Grand Sport Vitesse se má vyrobit 150 a zbývá jich prodat 40. Uvádí to Jason H. Harper z agentury Bloomberg, který se situací Bugatti zabývá. V rozhovoru mu šéf americké pobočky John Hill prozradil, že nový model nebude dřív, než se prodá oněch zbývajících 40 otevřených vozů.

Reportér se na letišti v Palm Springs zúčastnil jedné z předváděcích jízd pro zákazníky, kterým jsou zbývající modely nabízeny. Hill z Bugatti uvádí, že potenciální klienty vidí především mezi sběrateli, kteří musí mít každé výjimečné auto. Respektive je to přání značky, protože jinak Bugatti v prodejích v poslední době za hlavními konkurenty zaostává.

Supersporty LaFerrari, kterých se vyrobí jen 499 kusů, a McLaren P1, jehož počty se zastaví na čísle 375, jsou již vyprodané. Obě auta jsou sice o poznání levnější než Bugatti Grand Sport a Grand Sport Vitesse, ale třeba LaFerrari ani nešlo veřejně koupit, značka model nabídla jen stálým zákazníkům.

V Česku jezdí dvě Bugatti Veyron. První koupil majitel nové v roce 2007, druhé...

Bugatti je totiž už trochu okoukané. Jeho oblé tvary působí dnes poněkud zvláštně a jeho monstrózní výkony a obří provozní náklady (více zde) pravděpodobně nejsou velkým lákadlem. Ostatně, většina majitelů se svými veyrony moc nejezdí. Na německém inzertním portálu Mobile.de je nabídka Veyronů docela široká a nejvyšší stav tachometru je u auta z roku 2006, které má najeto 22 tisíc kilometrů. Další stejně staré veyrony mají většinou najeto jen pár tisíc kilometrů.

I to potvrzuje slova šéfa amerických prodejů Johna Hilla, že většina veyronů končí ve sbírkách, nikoliv jako auta alespoň pro víkendový provoz. Navíc ceny ojetých aut jsou překvapivě výrazně nižší než u nových aut. To je logické u konfekce, ale nikoliv u výjimečných modelů, po kterých jdou sběratelé. A navíc u modelů, které už nelze jako nové koupit.

Nový veyron stál v roce 2006 přibližně 1,2 milionu eur (asi 30 milionů korun) a v dalších letech cena dále rostla. Jako ojetiny se za takovou a vyšší sumu prodávají jen speciální edice, které byly výrazně dražší. Nejlevnější kus lze koupit pod 20 milionů korun, obvyklá cena je o zhruba tři miliony vyšší.

Design Bugatti Veyron je dílem slovenského designéra Jozefa Kabaně, který je...

Design Bugatti Veyron je dílem slovenského stylisty Jozefa Kabaně, který je dnes šéfdesignérem Škody

Bugatti přitom nový model potřebuje a také ho plánuje a připravuje. Jenže překonat výkonově veyron bude velmi obtížné. Proto se spekuluje, že by místo toho mohlo přijít na trh čtyřdveřové kupé s obdobnou dynamikou. Poslední zprávy ze zákulisí ovšem uvádějí, že to zase bude ultimativní malé kupé. Ale pravděpodobně nikoliv dříve, než se doprodá 40 zbývajících otevřených modelů Grand Sport a Grand Sport Vitesse.

Pokud máte zájem, tak byste si měli pospíšit do konce roku. Alespoň optimistický šéf americké pobočky Hill očekává, že déle se zbývající kusy prodávat nebudou. Možná i usmlouváte nějakou slevu.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.