Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už žádná elektrická ošklivka, Cadillac ELR je nepřehlédnutelný frajer

  9:56aktualizováno  9:56
Koncern General Motors předvedl dravý hranatý Cadillac ELR. Pohledné kupé v tradičním stylu značky skrývá poupravenou techniku Chevroletu Volt. Do prodeje by se měl dostat za rok.

Cadillac ELR | foto: Cadillac

Představení elektrocadillacu nebylo žádným velkým překvapením. Výrobce koketuje s elektrickým automobilem už dlouho a novinka je vlastně zhmotněním konceptu converj z roku 2009 (více zde).

Fotogalerie

Železo pro elektromobil General Motors má, takže stačilo ušít pohledný kabát. A ten se výrobci povedl. Dynamické kupé si drží aktuální linie značky, které jsou zcela originální a jasně rozpoznatelné. Dominantní jsou zde vertikální přední i zadní světla nebo mohutná maska chladiče.

Díky předsazené kabině nezasahují dveře až k A sloupku a auto má výrazné další okénko ještě před zpětným zrcátkem. Linie karoserie jsou čisté bez zbytečných příkras. Na druhou stranu, ne každému se ostré linie cadillacu budou líbit, je to výrazný a nepřehlédnutelný solitér. Na evropských silnicích navíc velmi exotický, ač zde značka dlouhodobě působí a chce tady prodávat i nový model.

Výběr techniky pro novinku byl zcela jasný. General Motors má v portfoliu jeden z mála dobíjecích (plug-in) hybridů na trhu: Chevrolet Volt alias v Evropě prodávaný Opel Ampera. Podle všeho se v tomto směru nic zásadního nezměnilo a nový cadillac si pohonné ústrojí vypůjčí od těchto dvou bratranců.

Cadillac ELR

Výrobce uvádí celkový výkon pohonné soustavy 153 kW a točivý moment 400 Nm. Princip pohonu je takový, že nejprve (s nabitými akumulátory) jede auto na čistě elektrický pohon. Při brzdění energii sbírá, takže za ideálních podmínek dokáží li-ion akumulátory s kapacitou 16,5 kWh dopravit auto až do vzdálenosti 60 kilometrů. Akumulátory jsou uloženy mezi přední a zadní nápravou pro ideální rozložení hmotnosti.

Pak startuje benzinový motor 1,4 Ecotec, který nepohání kola přímo, ale dodává energii elektrickému generátoru s výkonem 55 kW. S pětatřicetilitrovou nádrží se tak dostaneme na celkový dojez okolo 500 kilometrů. Dojezd Cadillacu ELR se neliší od dojezdu voltu či ampery, přestože podle všeho bude cadillac o výrazných 110 kilogramů těžší. Stejná je i maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu, zrychlení zatím výrobce neuvádí.

Cadillac ELR

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vybírejte z široké nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz.

Za zvýšenou hmotností bude nejspíš stát bohatší výbava luxusnějšího cadillacu. V každém případě má ELR upravený podvozek, který tak odpovídá Opelu Astra OPC. Tvrdší nastavení pak doplní nízkoprofilové dvacetipalcové ráfky rozměrů 245/40 R20, takže houpavým kočárem novinka rozhodně nebude.

Oproti hybridním sourozencům ampeře a voltu je cadillac jen dvoudveřovým kupé. Jenže to moc vadit nebude. U sourozenců vzadu stejně moc místa není, takže karoserie kupé tento nedostatek alespoň elegantně zamaskuje. Navíc oba již prodávané modely mají velmi nízkou užitečnou hmotnost hluboko pod 300 kilogramů, z čehož je jasné, že vzadu se s dospělými moc nepočítá. Spíše symbolický je kufr s kapacitou 255 litrů.

Cadillac ELR se do Evropy dostane až příští rok. V USA bude cena startovat na 55 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1,1 milionu korun. Jenže v USA stojí levnější Volt 40 000 USD, tedy asi 800 000 korun a u nás stojí sesterský Opel Ampera 1,1 milionu korun. Už z toho je jasné, že cadillac levný nebude, cena bude atakovat nejspíš hranici 1,5 milionu. A to je za malé kupé moc peněz.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.