Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už žádná elektrická ošklivka, Cadillac ELR je nepřehlédnutelný frajer

  9:56aktualizováno  9:56
Koncern General Motors předvedl dravý hranatý Cadillac ELR. Pohledné kupé v tradičním stylu značky skrývá poupravenou techniku Chevroletu Volt. Do prodeje by se měl dostat za rok.

Cadillac ELR | foto: Cadillac

Představení elektrocadillacu nebylo žádným velkým překvapením. Výrobce koketuje s elektrickým automobilem už dlouho a novinka je vlastně zhmotněním konceptu converj z roku 2009 (více zde).

Fotogalerie

Železo pro elektromobil General Motors má, takže stačilo ušít pohledný kabát. A ten se výrobci povedl. Dynamické kupé si drží aktuální linie značky, které jsou zcela originální a jasně rozpoznatelné. Dominantní jsou zde vertikální přední i zadní světla nebo mohutná maska chladiče.

Díky předsazené kabině nezasahují dveře až k A sloupku a auto má výrazné další okénko ještě před zpětným zrcátkem. Linie karoserie jsou čisté bez zbytečných příkras. Na druhou stranu, ne každému se ostré linie cadillacu budou líbit, je to výrazný a nepřehlédnutelný solitér. Na evropských silnicích navíc velmi exotický, ač zde značka dlouhodobě působí a chce tady prodávat i nový model.

Výběr techniky pro novinku byl zcela jasný. General Motors má v portfoliu jeden z mála dobíjecích (plug-in) hybridů na trhu: Chevrolet Volt alias v Evropě prodávaný Opel Ampera. Podle všeho se v tomto směru nic zásadního nezměnilo a nový cadillac si pohonné ústrojí vypůjčí od těchto dvou bratranců.

Cadillac ELR

Výrobce uvádí celkový výkon pohonné soustavy 153 kW a točivý moment 400 Nm. Princip pohonu je takový, že nejprve (s nabitými akumulátory) jede auto na čistě elektrický pohon. Při brzdění energii sbírá, takže za ideálních podmínek dokáží li-ion akumulátory s kapacitou 16,5 kWh dopravit auto až do vzdálenosti 60 kilometrů. Akumulátory jsou uloženy mezi přední a zadní nápravou pro ideální rozložení hmotnosti.

Pak startuje benzinový motor 1,4 Ecotec, který nepohání kola přímo, ale dodává energii elektrickému generátoru s výkonem 55 kW. S pětatřicetilitrovou nádrží se tak dostaneme na celkový dojez okolo 500 kilometrů. Dojezd Cadillacu ELR se neliší od dojezdu voltu či ampery, přestože podle všeho bude cadillac o výrazných 110 kilogramů těžší. Stejná je i maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu, zrychlení zatím výrobce neuvádí.

Cadillac ELR

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vybírejte z široké nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz.

Za zvýšenou hmotností bude nejspíš stát bohatší výbava luxusnějšího cadillacu. V každém případě má ELR upravený podvozek, který tak odpovídá Opelu Astra OPC. Tvrdší nastavení pak doplní nízkoprofilové dvacetipalcové ráfky rozměrů 245/40 R20, takže houpavým kočárem novinka rozhodně nebude.

Oproti hybridním sourozencům ampeře a voltu je cadillac jen dvoudveřovým kupé. Jenže to moc vadit nebude. U sourozenců vzadu stejně moc místa není, takže karoserie kupé tento nedostatek alespoň elegantně zamaskuje. Navíc oba již prodávané modely mají velmi nízkou užitečnou hmotnost hluboko pod 300 kilogramů, z čehož je jasné, že vzadu se s dospělými moc nepočítá. Spíše symbolický je kufr s kapacitou 255 litrů.

Cadillac ELR se do Evropy dostane až příští rok. V USA bude cena startovat na 55 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1,1 milionu korun. Jenže v USA stojí levnější Volt 40 000 USD, tedy asi 800 000 korun a u nás stojí sesterský Opel Ampera 1,1 milionu korun. Už z toho je jasné, že cadillac levný nebude, cena bude atakovat nejspíš hranici 1,5 milionu. A to je za malé kupé moc peněz.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.