Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už žádná elektrická ošklivka, Cadillac ELR je nepřehlédnutelný frajer

  9:56aktualizováno  9:56
Koncern General Motors předvedl dravý hranatý Cadillac ELR. Pohledné kupé v tradičním stylu značky skrývá poupravenou techniku Chevroletu Volt. Do prodeje by se měl dostat za rok.

Cadillac ELR | foto: Cadillac

Představení elektrocadillacu nebylo žádným velkým překvapením. Výrobce koketuje s elektrickým automobilem už dlouho a novinka je vlastně zhmotněním konceptu converj z roku 2009 (více zde).

Fotogalerie

Železo pro elektromobil General Motors má, takže stačilo ušít pohledný kabát. A ten se výrobci povedl. Dynamické kupé si drží aktuální linie značky, které jsou zcela originální a jasně rozpoznatelné. Dominantní jsou zde vertikální přední i zadní světla nebo mohutná maska chladiče.

Díky předsazené kabině nezasahují dveře až k A sloupku a auto má výrazné další okénko ještě před zpětným zrcátkem. Linie karoserie jsou čisté bez zbytečných příkras. Na druhou stranu, ne každému se ostré linie cadillacu budou líbit, je to výrazný a nepřehlédnutelný solitér. Na evropských silnicích navíc velmi exotický, ač zde značka dlouhodobě působí a chce tady prodávat i nový model.

Výběr techniky pro novinku byl zcela jasný. General Motors má v portfoliu jeden z mála dobíjecích (plug-in) hybridů na trhu: Chevrolet Volt alias v Evropě prodávaný Opel Ampera. Podle všeho se v tomto směru nic zásadního nezměnilo a nový cadillac si pohonné ústrojí vypůjčí od těchto dvou bratranců.

Cadillac ELR

Výrobce uvádí celkový výkon pohonné soustavy 153 kW a točivý moment 400 Nm. Princip pohonu je takový, že nejprve (s nabitými akumulátory) jede auto na čistě elektrický pohon. Při brzdění energii sbírá, takže za ideálních podmínek dokáží li-ion akumulátory s kapacitou 16,5 kWh dopravit auto až do vzdálenosti 60 kilometrů. Akumulátory jsou uloženy mezi přední a zadní nápravou pro ideální rozložení hmotnosti.

Pak startuje benzinový motor 1,4 Ecotec, který nepohání kola přímo, ale dodává energii elektrickému generátoru s výkonem 55 kW. S pětatřicetilitrovou nádrží se tak dostaneme na celkový dojez okolo 500 kilometrů. Dojezd Cadillacu ELR se neliší od dojezdu voltu či ampery, přestože podle všeho bude cadillac o výrazných 110 kilogramů těžší. Stejná je i maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu, zrychlení zatím výrobce neuvádí.

Cadillac ELR

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vybírejte z široké nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz.

Za zvýšenou hmotností bude nejspíš stát bohatší výbava luxusnějšího cadillacu. V každém případě má ELR upravený podvozek, který tak odpovídá Opelu Astra OPC. Tvrdší nastavení pak doplní nízkoprofilové dvacetipalcové ráfky rozměrů 245/40 R20, takže houpavým kočárem novinka rozhodně nebude.

Oproti hybridním sourozencům ampeře a voltu je cadillac jen dvoudveřovým kupé. Jenže to moc vadit nebude. U sourozenců vzadu stejně moc místa není, takže karoserie kupé tento nedostatek alespoň elegantně zamaskuje. Navíc oba již prodávané modely mají velmi nízkou užitečnou hmotnost hluboko pod 300 kilogramů, z čehož je jasné, že vzadu se s dospělými moc nepočítá. Spíše symbolický je kufr s kapacitou 255 litrů.

Cadillac ELR se do Evropy dostane až příští rok. V USA bude cena startovat na 55 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1,1 milionu korun. Jenže v USA stojí levnější Volt 40 000 USD, tedy asi 800 000 korun a u nás stojí sesterský Opel Ampera 1,1 milionu korun. Už z toho je jasné, že cadillac levný nebude, cena bude atakovat nejspíš hranici 1,5 milionu. A to je za malé kupé moc peněz.

Autor:




Nejčtenější

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.