Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler 200: američan s italskými kořeny se do Evropy nepodívá

aktualizováno 
Chrysler 200 je s hrdostí navržený, vyvinutý a postavený v Michiganu, říká americká značka o své novince. Patos je na místě, je to typické americké auto. Ovšem s geny Fiatu. Do Evropy však "dvoustovka" nedorazí. Osobně to na detroitském autosalonu prohlásil kapitán spojených koncernů Fiat-Chrysler Sergio Marchionne.

Chrysler 200 | foto: Chrysler

Chrysler 200 je úplná novinka značky, která se pod vedením Fiatu, jemuž to ovšem zrovna doma moc "nešlape", zázračně uzdravila a prodeje zase utěšeně rostou. Marchionne tedy bude mít dost peněz na své velké plány s Alfou Romeo, ze které chce za pár let postavit "italské BMW". Ale to je jiná písnička.

V Detroitu jde teď hlavně o "dvoustovku". Původně se myslelo, že sedan velikosti přibližně Škody Superb, ovšem s americky rozmáchlými motory pod kapotou, zamíří do Evropy se značkou Lancie. Jenže s tím je teď konec, více v článku zde.  A tak si Američané nechají novinku pro sebe. Marchionne doslova v Detroitu řekl: "Pro model těchto rozměrů tam není trh. Malé prodeje by zdůvodnily investice pro uvedení na trh Evropě. Vylučuji evropskou homologaci." Možná tím chtěl popíchnout autority schvalující vozidla do provozu na obou stranách Atlantiku, aby sjednotily homologační předpisy. Právě před koncem roku se o tom začalo nahlas mluvit.

Fotogalerie

Chrysler mluví o dvoustovce jako o sedanu střední velikosti, to je v Americe kategorie, ve které se ročně prodají dva miliony aut. Jako technický základ použili konstruktéři platformu CUSW, kterou vyvinul Fiat, nejprve na ní vyjela Alfa Romeo, což je evropský hatchback třídy VW Golf, následně dorazil americký frajerský sedan Dodge Dart, který teď dělá parádu i v Číně, jako hatchback Fiat Viaggio

Chrysler 200 bude o něco větší a majestátnější, délkou má na dohled pět metrů (488 cm). Flexibilita platformy umožňuje pod kapotu nacpat i šestiválec.

Může se hodit

Hledáte nové auto a líbí se vám Chrysler? Na Automodul.cz si určitě vyberete.

O designu si Evropan pomyslí svoje. Chrysler ho popisuje jako nestárnoucí, založený na jednoduché eleganci. V Evropě, kde nám značky ordinují dravost a dynamiku, se tak sošná a elegantně majestátní auta však hledají těžko. Chrysler ještě vyzdvihuje skvělou aerodynamiku, která má pozitivní vliv na odhlučnění. Nová dvoustovka je prostě klasický americký sedan, tradicionalista.

Technikou je to ovšem inovátor. Vždyť do obnovy fabriky, kde se bude vyrábět, investoval Chrysler miliardu dolarů. 

Pod kapotu se kromě klasického vidlicového šestiválce 3,6 Pentastar s výkonem 295 koní dostane také 184koňový čtyřválec 2,4 litru osazený fiaťáckým vynálezem, systémem multiair, což je elektronické ovládání sacích ventilů, čtěte zde. Motory jsou uložené pod kapotou napříč a standardně pohánějí přední kola, která jsou zavěšená na vzpěrách McPherson, zadní náprava je víceprvková, obě využívají hliníkové komponenty.

Dvoustovka nabídne také provedení s pohonem všech kol, řešeným mezinápravovou spojkou, která pošle sílu na zadní kola jen v případě potřeby. Maximálně mohou kola zadní nápravy přenášet 60 procent výkonu.

Povinností je automat, manuály Američané do takových aut nechtějí, takže ani nebude v nabídce. Klasická měničová automatické převodovka pro dvoustovku pochází od ostatních modelů skupiny Chrysler, má devět stupňů a v Česku ji znají třeba ti, kdo mají aktuální provedení Jeepu Grand Cherokee vyrobeného od loňského roku. Chrysler 200 má být prvním modelem značky, který nabídne pádla pod volantem pro řazení, když do něj chce řidič zasáhnout. Klasický volič nahradil otočný ovladač podobný tomu v moderních jaguarech.

Nechybí multimediální systém ovládaný přes dotykový displej a plejáda asistentů a hlídačů, adaptivním tempomatem počínaje a udržovačem v jízdním pruhu konče.

Prodeje odstartují v druhé čtvrtině letoška, na výběr bude ze čtyř provedení, startovací cenu stanovili na 22 tisíc dolarů bez daně, tedy asi 450 tisíc korun. 



Témata: Alfa Romeo, Fiat, Chrysler




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.