Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chystají se nová kolíňata: první představa o novém Citroënu C1

aktualizováno 
Nejmenší citroën je se svými bratry Toyotou Aygo a Peugeotem 107 ve výrobě už pátým rokem. Trpaslíci z kolínské továrny TPCA přijedou brzy v novém provedení, dostanou nové benziňáky a povyrostou.

Citroën C1 | foto: Autocar.co.uk

První představu o podobě nové C1 přináší britský automagazín Autocar, který získal špionážní fotky auta, jenž by mělo dorazit do dvou let. Nový malý citroën si vypůjčí některé designérské prvky od stylových citroënů DS. Ze stávající generace si zachová velké zadní okno, které funguje i jako víko kufru. Nová C1 naroste do délky o 15 centimetrů na celkových 360.

Citroën C1

Další fotky ZDE


Všechna trojčata od Kolína (C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo) budou i v novém provedení k mání ve tří a pětidveřovém provedení. Autocar potvrzuje, že se budou i nadále vyrábět v České republice.

Kolíňata dostanou nové motory, oba benzinové tříválce. Litrový s výkonem 75 koní a 1,2 THP se 135 koňmi, vyráběné ve Francii. Fabrika s roční kapacitou 320 tisíc motorů bude přeplňovanou jedna-dvojku dodávat i BMW.

Nové jednoduché citroëny

Podle informací Autocaru Citroën pracuje na ještě menším a jednodušším modelu než je C1. Má být jedním z modelů nově chystané řady, která bude mít chudší výbavu a nižší ceny.

Jejím předobrazem má být Citroën C-Cactus, představený na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007. Povedený koncept, který ctil jednoduchost a zdůrazňoval použití menšího počtu dílů, než je u dnešních aut běžné. Nové jednodušší modely mají být samostatně stojící nabídkou, stejně jako je dnes stylová řada DS.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.