Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spolujezdce chrání auta hůř než řidiče, zjistil netradiční crashtest

Německý autoklub ADAC varuje: ani moderní auta vás neochrání při bočním nárazu. Crashtesty totiž ukázaly na mezery v metodice, podle které jsou autům přidělována hvězdičková hodnocení Euro NCAP. Strana spolujezdce je méně bezpečná než ta u řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K74a87r15e13l 98V64a41c96h48u61t 9913962849573

A co tohle? ... Riziko zranění by v takovém případě mohly do budoucna ještě zvýšit tunely s integrovanými airbagy. ... To je věta z článku. Ale jak je myšlená? Jako hrůzyplné varování? Ono to tak totiž nevypadá! :-(

0/0
22.10.2016 14:36
Foto

J50i46ř94í 71K74r49á23k94o49r31a 9659403

Jo, pamatuji ještě doby, kdy chudí duchem kupovali auto podle počtu hvězd v Euro NCAP.

0/0
22.10.2016 14:31

K19a63r48e65l 83V13a74c69h15u45t 9953252789493

Středový TUNEL ... ? ;-)

0/0
22.10.2016 14:09

K83a81r71e44l 85V82a35c35h45u13t 9393132979563

A co je tím tunelem protažené? V trenkách a teplácích je to guma... ;-)

0/0
22.10.2016 14:10

K21a79r48e83l 47V67a54c76h58u81t 9763882329253

Čím dál víc nám auta zeštíhlují - a najednou objeví úžasný příspěvek středového tunelu k bezpečnosti pasažérů... chjo... (a takhle je to vždycky)

0/0
22.10.2016 14:42

Z51d14e50n78ě92k 34H65r41u33b14ý 5445818151826

Koukám, že by se hodil stropní airbag mezi přední sedadla.

0/0
22.10.2016 11:45

T28o45m35á80š 14J27a57n35í95r22e77k 8200947166329

IMHO blbost nebo april ..... pri pravem narazu sice ma tendenci vyklouznout ridic ....... ale pri levem zase spolujezdec .... sedadla i pasy, vse je symetricke. Dvere taky. Hadam, ze prahy a cela karoserie budou taky symetricke .... IMHO BULLSHIT!

+2/0
21.10.2016 23:48

P88a67v96e60l 20M83e40j62s60t19r73i90k 2794563447486

Hura takze dalsi afera po diesel gate, tentokrate pro vsechny vyrobce. Opet delaji auta tak aby bezpecne prosla umelymi testy a ne realitou. To se zase nekteri panove v USA napakujouRv ale treba se dockame i bezpecnejsich aut kdyz uz ted mame ta mene smaradlava a jedovata:-P

0/0
21.10.2016 10:07

T65o62m70á58š 22B55a95š83a14n66d26a 2182379112820

Tyhle umělé laboratorní testy jsou peklo, protože nedokážou simulovat reálný provoz nebo nehodu. Volvo nebo Saab kdysi testoval auta na reálné simulaci nehody, shození ze svahu, čelní náraz apod. a rovněž podrobně zkoumal následky nehod na poškozených autech.

Jen díky tomu patřily vozy těchto značek mezi nejbezpečnější.

Konec konců americké testy na čelní náraz s minimálním přesahem taky ukázaly, že auta jsou vlastně bezpečná jen v laboratoři.

+2/0
21.10.2016 10:43

E38d59a 18D43r46á46b30e93k 7989872823747

reálná simulace 8-o

0/0
21.10.2016 23:52

J70a40r36o77s77l61a72v 22L56e33b56e20d42a 3706239557520

Takže nakonec se dočkáme středového sloupku s airbagy? :-/

(Autoři, když je vás tolik, zkuste si všimnout pojmu "přepínačů bezpečnostních pásů" a opravit ho na "předpínače".)

+2/0
21.10.2016 10:00

J66o32s34e59f 36O44m41á70č22k97a 5117441672705

Riziko zranění by v takovém případě mohly do budoucna ještě zvýšit tunely s integrovanými airbagy.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/crashtest-z-opacne-strany-09b-/automoto.aspx?c=A161019_223017_automoto_fdv

0/0
21.10.2016 9:22

J70a38n 80D34l53o77u87h47ý 8556630873350

Vždycky jsem si myslel, že pravá a levá část karosérie jsou symetrické... :-P;-)

+1/0
21.10.2016 8:40

M15a12r97e10k 74H33r73u50b42y 6647582251448

Bohuzel, v dobe katovani kostu se vyplati na netestovanych mistech setrit.

0/0
21.10.2016 15:24

M94i94c17h65a63l 70P76o88h61o85ř80e61l46s68k77ý 1636290755695

stará věc že někoho napadlo posunout beranidlo od sloupku doprostřed dveří

+1/0
20.10.2016 23:02

H11o39n38z72a 22T32a77r 3699262384152

Jak to bude s auty s volantem na opačné straně ?

+1/0
20.10.2016 22:58

J79a65n 89K57a81r80e81l 91N92o20v46a52k 5266264488386

tam delaji test ze zhora.. aby bylo o cem psat..

0/0
21.10.2016 2:38

O63l94d86ř22i88c87h 53Š43t65ě65p43á53n40e92k 7172716336794

??? IQ?8-o

0/0
21.10.2016 7:55

A11n95t55o21n95í82n 47S83c76h59i64n85d22l56e72r 8933237735399

8-o já jsem nenašel ve svým autě "tunel"

+1/0
20.10.2016 22:48

O26l26d90ř21i55c90h 25Š47t38ě61p98á13n73e29k 7462246516814

To ve své Fábce 1.2 HTP ani nehledejte.

0/0
21.10.2016 7:56

P52e98t13r 74G15a21z93d78a 6788532869797

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/americane-zrejme-odhalili-novy-zpusob-setreni-vyrobcu-aut-de/r~f5561c063d0811e6b597002590604f2e/?redirected=1476995154

+3/0
20.10.2016 22:26

P45e78t42r 41G16a62z19d84a 6108292809447

ADAC na to nepřišel, jen si ověřoval to, co k nám hlásí nová USA aféra.

+2/0
20.10.2016 22:06

P19e31t76r 55G89a66z75d41a 6318222709747

Teď by to chtělo seznam takto ošizených vozů. Mám teď dilema. Vozit dítě v seačce za spolujezdcem, když nám vrdily, že je to nejlepší místo? Asi ne

0/0
20.10.2016 22:01

B35l50a20ž79e27j 76M21o70t60y57č25k30a 8707417225820

já ho vozím uprostřed;-)

+2/0
20.10.2016 22:08

P15e66t81r 32G28a68z65d82a 6438472879227

jak budu mít čas .... tak kouknu na to jak ho tam připoutat ..... to je zajimavé řešení :)

0/0
20.10.2016 22:15

O77l54d57ř33i18c67h 16Š65t52ě39p67á32n18e19k 7832606156564

Přesně tak , je to to nejbezpečnější místo v autě. Je to podotknuto i v článku , ale když člověk přemýšlí hlavou , tak je to logické a nemusí mi to nikde nikdo psát.

Plus další výhody , že třeba na dítě lépe vidíte v zrcátku atd. Jen nevýhoda, že se tam dítě hůře dává. Ale jinak, vždy uprostřed.

0/0
21.10.2016 8:01

V84l58a54d92i36m63í39r 48B55r66a84d37a 1453784873981

Taky jsme malou takhle vozili, hezky uprostřed. Problém ale potom nastává jak ty děti máte 2 :-)

0/0
21.10.2016 15:21

E92d15a 98D91r22á13b35e56k 7409752983587

tak to oblíbenější doprostřed, nebo pokud to je nastejno tak to co míň zlobí

0/0
21.10.2016 23:55

P23e19t83r 15G76a86z61d39a 6678842289937

Na levo vysokopevnostní drahé materiály, na levo obyč kov ...... Stejně je to pod lakem a neodhalitelné kupujícímu. A za druhé tento test ADAC skusil jen proto, že se na to asi před pár měsícema přišlo v USA, tak si jen přihřívá polévčičku.

+3/0
20.10.2016 22:00

P92e68t21r 48M79i24c92h87a43l 2180254781602

Četl jsi ten článek? Nejde o rozdíly v materiálech, ale o jinak dělané bezpečnostní prvky.

0/0
20.10.2016 22:18

P23e44t81r 32G96a62z59d64a 6808342469827

článek jsem četl. Narozdíl od tebe já čerpám z informací z usa, a tam se mluví jasně o odlišném chování deformačních zón. Proč by jinak adac skoušel takový test a doporučoval určitý typ vozu, než se situace vyřeší?

0/0
20.10.2016 22:24

P79e59t58r 27M58i41c18h85a15l 2980524901852

Jenže v tomto článku nic o materiálech není. Navíc ten link, který jsi postnul nahoře, není o bočním nárazu, ale o čelním small offsetu. Nicméně, pokud to o tom materiálu je skutečně pravda, tak je to mnohem větší průser než celá dieselgate. To není nějaké zvýšení emisí nad (pofiderní) normu, tohle je cílené ohrožení zdraví a životů lidí. Koupím-li si auto s nějakými výsledky deformace, předpokládám, že se tak bide chovat celé auto a ne jenom půlka.

Jo, jen tak mimochodem, ten small ofset na pravou stranu je docela nesmysl, protože k takovým střetům prakticky nedochází (leda v Anglii apod.). Ten boční náraz je samozřejmě něco jiného.

A ještě jedno P.S. Viděl jsem small ofset v reálu, nejednou, tedy jeho následky. A ty byly mnohdy různé, a byť se jednalo o vyšší než testovací rychlosti, nejednou se stalo, že řidič vystoupil jen s lehkým poraněním. Samozřejmě došlo i ktěžkým zraněním či úmrtí, ale to bylo dáno i rozdílností konstrukcí (stáří atd.) aut.

+1/0
20.10.2016 22:55

T75o25m82á21š 24R15e92k15t53o63r 1518784167699

Jiné hování deformačních zón může být taky díky jejich konstrukci/tvaru ne jen díky jinému materiálu. Kdyby jste o techmologii něco věděl tak ani takovou blbost nevypustíte. Cena těch plechů není něco na čem by se dalo nějak ušetřit...

0/0
20.10.2016 22:58

P32e67t39r 22G44a73z65d10a 6648432709847

No já zapomněl že deformační zóny dělají pouze plechy a tvary. ;-D a moc nechápu lidi, kteří se tento problém snaží bagatelizovat. Buď je automobilk živí, nebo jezdí tramvají.

0/0
20.10.2016 23:23

P76e17t91r 54W24a90l90a45c30h 5461769526654

Pro některé diskutující .... tady vůbec nejde o to, že by bylo místo spolujezdce nebezpečnější, ale jde o tu druhou stranu nárazu, kde chybí nějaké bezpečností prvky. Stejná situace platí pro spolujezdce v případě nárazu z řidičovy strany.

+3/0
20.10.2016 21:38

J29a53k76u35b 94Š16a47f51a70n85d28a 7755867181261

Ony ale nemusí chybět žádné bezpečnostní prvky. Řidič má před sebou docela pevný volant, spolujezdec nic. Takže má mnohem více prostoru se někam posunout a třeba podklouznout pod pásy což u řidiče skoro nejde. Při čelním nárazu zase může hrát roli to, že před spolujezdcem je motor ale před řidičem jen převodovka a prostor se tak lépe deformuje, je tam na deformaci více místa.

0/0
21.10.2016 7:22

F30r75a59n48t50a 38N37u84d23l98i49s 5605873708487

Před spolujezdcem je motor a před řidičem převodovka? V jednom autě možná, ale v jiných ani náhodou. Motor je skoro vždy uprostřed a převodovka dole pod/za ním, už jen kvůli vyvážení celého kompletu. A asi je jedno, jestli je motor zastavěm napříč nebo podélně, nejmarkantnější je to u "klasického" pohonu - motor vpředu, pohon zadních kol a víc než čtyřválec.

+2/0
21.10.2016 9:36

J84a89k85u55b 24Š30a87f73a69n36d32a 7435157311721

Pokud není motor podélně tak ano, je hlavně před spolujezdcem. Převodovka pod motorem se používá velmi zřídka. Zkuste se podívat pod kapotu běžného auta. Ale nesmíte koukat jen na plasty.

0/−1
21.10.2016 10:27

M78a36r82i73á25n 53B86e37d12n37á90r67i63k 9361541550588

Takže až se bude někdo chtít zbavit tchýně, stačí nedat přednost zprava :-P

+3/0
20.10.2016 21:11

J80a31n 10B37o89h40a92t94ý 7427120898222

Já doufám, že tohle je jen nějaký vtip. Ale asi ne, stačí se podívat, jak si auta za mega poradí se small offset testem, který se v Evropě netestuje. Většinou je to tragédie. Jestli se to opravdu potvrdí, tak to je tak na zapálení pár fabrik. Tohle je lež a podvod daleko horší než diesel gate...

0/−10
20.10.2016 20:52

M27a94r31e62k 49M29a22l76ý 1242548941960

A co je na tom, prosím vás, podvodného? Můžete to nějak objasnit?

+3/0
20.10.2016 21:08

P61e82t27r 33G62a34z46d24a 6808722629837

prvky pasivní bezpečnosti musí splňovat stejné kritéria z obou stran, a je jedno že test je jen na jednu stranu. Podvod je to teda v tom, že na levou stranu se použije vysokopevnostních materiálu a na tu pravou se ušetří. V ceně vozu to ale zohledněno není. :-P

+1/−1
20.10.2016 21:58

L30u45d88v94í88k 77G82a51j96d25o84š42í68k 2145233164412

O jakém podvodu tu píšete? Cožpak vám nějaký výrobce někdy tvrdil, že bezpečnostní prvky na obou stranách vozu jsou stejné? Tvrdil vám maximálně, že vůz splňuje bezpečnostní normy a obstál v testech, což je pravda - tedy žádný podvod, pouze takové „zvláštní“ řešení.

+2/0
20.10.2016 22:48

P13e74t16r 23G69a42z17d64a 6748402539417

Tvrdil. A to tím, že používá formulaci. "za ochranu posádky vůz získal 5 hvězd v nárazovém testu ENCAP" Jenže se asi těch 5 hvězd týká pouze řidiče.Mně je fuk, na jaku stranu to skoušejí. Bezpečnost je pro mne důležitá pro všechny, kteří se mnou vozem cestují.

+1/−1
20.10.2016 22:51

M47a42r14e40k 26M86a45l71ý 1522108451970

Netvrdí. Dle metodiky testu je ten vůz na 5*, tečka. Víc, samozřejmě, výrobce nezajímá. Jeho cílem je primárně postavit vůz, který projde testem co nejlépe, proto je pro tento test vůz většinou "optimalizovaný".

Změnit by se měla metodika testu a udělování hvězdiček, stejně jako např. metodika měření spotřeby. Protože vypadá to tak, že obě jsou jaksi mimo realitu.

0/0
21.10.2016 8:08

P84e63t57r 20G40a81z12d38a 6378562279697

A také by mne zajímalo, co by vám prodejce řekl, když by jste položil v autosalonu tuto otázku před tím, než se tato aféra v usa objevila.. " Mohl by jste mi řící jestli je při nárazu spolujezdec chráněn méně než řidič? " Dle mého názoru by vám to nikdo neřekl jak to doopravdy je.

A zadruhé, jak bylo ve videu vidět, z prava nejen že je spolujezdec ohrožen na životě více než vy, ale náraz ho natlačí na vás a tím pádem jste ohrožen na životě i vy sám jako řidič. Tak kde je pak těch 5 hvězd? Nikde ..... Jen trik a klam

0/0
20.10.2016 22:55

J38a17k37u15b 84Š96a34f92a38n25d14a 7905247431571

A co myslíte, že by vám prodejce měl říct když daný test pro dané auto není k dispozici? Buď bude lhát a nebo řekne, že tato data nemá.

0/0
21.10.2016 7:24

J67a98n 96B65o78h60a67t84ý 7427840118642

Nevím, zkuste se raději zeptat těch, kteří vedle vás v tom autě sedí, jak to vidí oni, pokud tedy nevidíte problém v tom, že zbytek osádky je chráněný méně než vy. Já nevím, co bych vám na to totiž odpověděl, protože to je tak jasné, že mě opravdu nic nenapadá.

0/0
20.10.2016 22:06

L66u21d38v73í72k 25G40a73j54d23o59š77í62k 2385563244952

Problém to je, když to víte. Doteď jste to nevěděl a problém jste s tím zcela jistě neměl. :-)

0/0
20.10.2016 22:49

J39o56s74e27f 80Š32o98l65t28e33s 8774498520723

Zajímavá informace. Takže pokud to budu moci ovlivnit, tak bourat na svoji stranu. OK.

0/0
20.10.2016 18:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.