Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rapid má litrový tříválec a bixenony. Už jsme s ním jeli

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia. Rapid je ovšem velmi důležitým modelem Škody hlavně v celosvětovém měřítku. Loni se jich prodalo přes 200 tisíc, je to po octavii druhý nejprodávanější model. Teď přijíždí v faceliftovaném provedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R16o13b11e76r82t 76H98e12l74e40m59b28a19i 9854463224589

Rapid a bixenony ;-D

+1/0
16.5.2017 13:02

M41a85r81i89a18n 39K34a60r83a82b10a 4773811650312

Kurňa, tu sa ale rozvírila debata po tom čo p.Dvořák napísal chválospevy na Fabiu Sedan 2 generácie - pardon Rapid. Naviac, zapomína sa, že pred nedávnom tu bol článok o tom, že VW Group upúšťa od downsizingu a vráti sa k objemu cca 1,5 v roznych výkonových verziách. A keďže sú sklady plné, pre východnú Európu asi 1T motory budú dobré a za pár centov sa napíše chválospev. Naviac nie je vobec lacné, je v kategórii C-Elysée alebo Peugeot 301. V jednej slovenskej moto-relácii prirovnal novinár! jazdu na 1,2TSI rapidu k jazde na 911 Carrera - vraj ten pocit keď ustreluje zadok pri rýchlom prejazde zákruty. :-) Toľko k úrovni žurnalistiky. Či komerčného zdělení?! ;-D;-D

+1/0
14.5.2017 21:37

J57i12ř24í 54S54c26h19w97a35c77h 8268234318696

Tak to dopadá, když někdo bere ty motoristické novináře ve videu ve stylu show smrtelně vážně.

Např v Autosalonu na Primě je takových nadsazených hlášek ke každému autu pokaždé několik o Top Gear nebo Grand Tour ani nemluvím....

+1/0
15.5.2017 10:00

M85a60r73t40i80n 68K91a71r29á92s53e69k 9898103858908

No "prechod" na 1,5 je blbost, o tom snad nikdo nikde nepsal. VW group jen meni zakladni motorovou paletu, a misto 1,2; 1,4; 1,8 a 2,0 ted do masovych modelu pujdou 1,0; 1,5 a 2,0 vse tsi (krom 1,0, ktera ma I variantu bez turba pro zakladni motorizaci malych aut).

0/0
15.5.2017 15:42

P71e50t78r 74Č44e18r18m63á55k 9368825839670

Což na druhou stranu skutečně znamená že většina nabídky o něco objemově porostě. Litr je pak komplikovanější, protože ten musí existovat kvůli miniautům, takže dělat dvě podobné kubatury bylo jednak nákladné a větší nešla protože je to zase omezené shora 1,5 kvůli číně...

0/0
15.5.2017 23:09

M45a63r22t24i61n 57K15a83r63á59s94e44k 9958373838728

Ano, ale rozhodne to neznamena to, ze VW rusi mensi kubatury a prechazi na 1,5 a 1,0 vyprodava ze skladu do vychodni evropy.....

+1/0
16.5.2017 8:51

J85a34n 47H77o42l33u56b 8331319825943

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rapid-facelift-0pj-/auto_testy.aspx?c=A170509_175813_auto_testy_fdv

Pane redaktore: co hulíte?

0/0
13.5.2017 22:57

M88a33r60t16i33n 82K62a65r46á26s85e16k 9428503378588

Mozna jsem divny, ale me ta veta normalne dava smysl ....

+2/0
15.5.2017 12:58

T35o27m26á39š 34V54a13l59d90e86r 7553830719

Pánům Sehnalovi a Čermákovi díky za teorii. Ostatním doporučuji např knihu Automobil s lepší účinností od J. Mackerleho a dostanou slušnou představu o složitosti spalování směsi, použití turba atd, aby pak zde neplkali blbosti.

0/0
13.5.2017 12:05

J76i87ř76í 83S25c81h37w40a38c22h 8498174148326

Ano jako teoretik je Čermák opravdu dobrý. Ale bohužel mu dost často chybí nadhled a schopnost zjednodušit "debatní problém" zaměřením se na jeho podstatu: Místo toho do něj zanese milion nedůležitých zbytečností v té chvíli nedůležitých.....aby mohl vítězně pronést "....je to mnohem složitější, ale tomu bys nerozuměl". ;-)

0/0
13.5.2017 18:25

P66e62t50r 83Č22e94r16m69á26k 9888425679390

Jenom nepovídej, za to že ty nejsi chopen pochopit elementární technické věci které jsou právě základním kamenem a začneš je tak radši označovat za "složité" a "nedůležité" nikdo nemůže, holt si laik a nechápeš je (což není žádná ostuda, každej nemůže rozmět všemu), ovšem to že pak dostaneš přes prsty když si svojí laickou logikou začneš ty věci zjednodušovat a vytvářet nesmyslné konstrukce je taky nevyhnutelné, sice dodnes nechapeš jak funguje downsizing ale vyvinul jsi revoluční teorii že stačí motory vyrábět pouze podle výkonu bez ohledu na aplikaci, doufám že už jsi si jí nechal patentovat, bude to trhák! ;-) R^

0/0
13.5.2017 18:36

J96i43ř88í 92S58c18h61w86a35c98h 8608574788596

tvůj problém je že tebe zajímají ty "elementární technické věci" nade vše a do všeho je nadbytečně zatahuješ.

Příkladem budiž "moje konstrukce motoru podle výkonu". Ano mě zajímá srovnání dvou motorů se stejným výkonem, výkon v takové debatě považuji za jednotící a přitom velmi důležitý parametr. Aplikace je pro oba motory STEJNÁ a je kvalifikována cca stejným osobním automobilem stejnou hmotností a dynamika auta je převedena na cca požadovaný výkon. Co ti v takovém zadání pro diskuzi na idnes schází? To je opravdu otázka.

Ano mohl zasednout zadávací štáb a několik hodin nastavovat vstupní parametry podle kterých se opravdu zadává konstrukce motoru (to jak se to opravdu dělá nevím a vůbec mě to v rámci problému nezajímá), aby výsledek byl motor se stejným výkonem a cca objemem, který jsem níže avizoval, aneb jak se dostat ke stejnému výsledku mnohem složitěji, nebo raději vůbec, protože by pan Čermák musel uznat, že občas něco plácne.... ale to on ze zásady nikdy neudělá!

0/0
13.5.2017 20:00

T70o57m43á10š 57V95a23l73d47e51r 7783500609

Příklad 1,6 66kW Focus a 1,9TDi 66kW Golf, Stejný výkon avšak jízda absolutně jiná. Focus větší rychlost, Golf větší zátah. U zrychlení vítězí Focus. U spotřeby Golf. Dnes ani neexistují testy v časopisech a ani na internetu, kde jsou všechny tyto parametry udávány. Dnes jsou to je PR články ja se novinář v autě cítí. A to je mi na houby, jelikož vůz chci řídit já a ne mít novináře za řidiče. Novináři už dlouho nejsou objektivní. Takže pouze delší jízda a ne nějakých 10km mi skutečně ukáže charakter vozu.

Nyní mám Toyotu 1,8 atmo a díky emisím EURO 6 má pěkně blbě přiškrcený spodek a po 10000km mi to začíná dost vadit. Elektronický plyn si dávkuje benzín, jak potřebuje. Někdy méně, někdy více při stejné poloze pedálu takže nejlépe startovat bez hudby a poslouchat motor, aby buď nechcípl, nebo neřval. Na dvojku je to mrtvola a zásadně řadím 1-3-4-6. Dvojku používám na popojíždění v kolonách velmi zřídka a pětka je zbytečná. Vozy z EURO 3 a 4 byly mnohem lepší.

0/0
13.5.2017 21:00

P14e24t46r 92Č70e30r74m66á23k 9498785809760

Tomu se neříká problém ale znalost, to je jako pokud neumíš počítat a neznáš rovnice, tak potom nikdy nepochopíš proč se nějaké jevy dějí i kdybys byl jinak velmi inteligentní. Bez těch základních věcí to prostě nejde R^

Když pak opomenu že srovnání motorů jen podle hodnot maximálního výkonu je skutečně nesmyslná věc, tak tvoje konstrukce pak má tu zásadní chybu že to je jen tvá konstrukce ale ty bys chtěl dělat obecné závěry, což pochopitelně nejde, a tím spíš ne proto že ty blbě vyhodnotíš i to vlastní zadání, k tomu těžko něco dodat R^

0/0
13.5.2017 21:12

J17i88ř77í 68S91c74h59w18a80c69h 8658404628186

a ty se kroutíš jak pijavice.....

ta moje konstrukce nemá chybu, že je jen moje. Ta moje konstrukce se opírá o desítky a během posledních cca 30 let snad i stovky reálných a fungujících konstrukcí a pokud to nevíš tak ti to napíšu po lopatě. Žádný z těch reálných motorů jejichž max. výkon se pohybuje okolo 300 koní a leckdy i o dost výše a byly udělány pro stejnou aplikaci tj do velkého a těžkého osobního auta, tak žádný z nich nemá 13 litrů toho nenahraditelného objemu z roku 1929!

Takže buď objem byl něčím nahrazen anebo ty dnešní pěti-šestilitrový sekačky na trávu jsou plné těch tvých "suplentů". ;-)

0/0
13.5.2017 22:45

P68e48t98r 88Č45e61r93m86á48k 9828305199960

Právě naopak, jen se vezu na tvé neznalosti. ;-)

Máš pořád stejný problém - točíš se jak holub na báni kolem stále stejné věci - hodnoty maximálního výkonu bez ohledu na použití. Bugatti vzal motor pro pohon vlaků a použil ho pro pohon více jak 6m speciálního dlouhého vozu. Dnes samozřejmě taková auto nikdo nestaví, proto nepotřebuje motor z kamionu nebo vlaku zastavovat do auta;-)

Objem ničím nahradit nejde, což nijak neznamená že jinak vývoj nejde kupředu, právě naopak, takže by to chtělo vylézt z té své zabedněnosti a konečně to pochopit. R^

+1/0
13.5.2017 23:22

V74í44ť34a 64K71r78u81t38i10š 1340674695117

Ano, vývoj jde kupředu. A u objemu souhlasím, ten nahradit nejde. Takže rozhodně lepší dvoulitr s turbem než litr. Přeplňovaný dvoulitr, který má dnes klidně výkony a dynamiku špičkové čtyřlitrové atmosféry.

0/0
13.5.2017 23:45

P43e70t36r 55Č53e27r21m22á93k 9968575199260

Ano, přeplňování jako takové je velmi zajímavé, a když se aplikuje na běžné kubatury jako zvýšení výkonu tak proti tomu nelze nic namítat, koneckonců u větších modelů to tak funguje - ve vyšší střední nebo luxusní třídě v premium segmentu jsou už desetiletí v podstatě stejné objemy a jen se postupně doplňují turby.

+1/0
14.5.2017 0:06

V72í18ť67a 88K88r32u40t79i71š 1680964495557

I v luxusní a prémiové třídě se objemy snižují. Namátkou Porsche nahradilo své 3.8 atmosféry podstatně vykonnejsimi přeplňovanými tříliltry. A i Audi u RS6 nahradilo atmosféru 4.2 s 331kW za výrazně výkonnější turbo 4.0 s 412 kW.

0/0
14.5.2017 3:57

J43i87ř72í 43S82c37h19w63a32c93h 8628794238286

.... a taky Volvo (kompletně), Lexus, Cadillac (u některých typů)....

0/0
14.5.2017 18:15

P75e35t47r 88Č79e47r60m66á87k 9418515249510

Řeč byla o premium segmentu, a luxusní třídě, ani do jednoho Volvo nepatří ;-)

0/0
15.5.2017 22:26

P96e91t74r 81Č47e32r23m46á48k 9528955569110

Objemy jsou cca stejné, u vyšší střední třídy jsou místo někdejších 2,8-3,2 dneska třílitry, u luxusní pořád kolem 4 litrů. Akorát se to právě doplňujeme těma turbama. Jasně pár případů třeba zaznamenalo i trochu větší snížení kubatury, ale pořád to nebyla tak zásadní změna konfigurace jako u downsizingu v menších modelech, málo kde se sahalo na počet válců, a spíše se jednalo o návrat do reality po určité špičče, zhruba na úroveň generace zpátky. Audi RS6 4,2 bylo totiž už taky biturbo :-) To samé zažilo RS4, M3 atd...

0/0
15.5.2017 22:07

J74i37ř98í 74S84c61h79w68a17c85h 8198884838316

Ty jsi zabedně... pardon tak zahleděný do těch svých aplikací a konfigurací že už píšeš jako z hladu.

Bugatti vzal motor pro pohon vlaků? Pokud je to pravda, tak jen podotknu, že se tedy těmi tvými "konfiguračními" pravidly moc neřídil.

Ale je mi jedno, odkud ho vzal, to je naprosto podstatné. Do toho auta ho dal HLAVNĚ proto, že potřeboval velký výkon, a v roce 1929 na to prostě potřeboval na to 13 litrů! A to je "jádro pudla". 13 litrů toho tvého nenahraditelného objemu A to je podstata toho o čem mluvím konfigurace sem konfigurace tam. Od té doby je samozřejmě objem neustále "nahrazován" těmi tvými "suplenty" takže to dospělo k tomu, že dnes by Buggati nepoužil žádný motor z kamionu takový "odborník" jako ty by rozhodně nebyl. Stačil by mu na to nějaký 5-6 litr s 400 koníky.

Ty znáš nějaký dnešní 13 litrový benzínový motor do kamionu?.

Takže protože se debata s tebou jako obvykle zasekla na místě a z nouze o argumenty si začínáš pomáhat i urážkami. Takže to shrnu za sebe takto.

Objem samozřejmě LZE NAHRADIT. Děje se to celou dobu vývoje spalovacích motorů jejich technickým vylepšováním, Tato vylepšení vedou k efektivnějšímu využití objemu. Vede to nárůstu jednoho parametru, "litrový výkon" se mu říká. A ten je dnes u NAPROSTO STEJNÉ APLIKACE někde zcela jinde než v roce 1929!!!! A to jsou ty důvody proč se ten údajně nenahraditelný objem postupně někam "ztrácí" čili JE NAHRAZOVÁN. A přeplňování je jen další technické vylepšení z těch mnoha dalších, které vedou k vyšší efektivitě využití objemu a v jeho technickém principu je úplně jedno jestli je to přeplňovaní tím tvým přeplňováním A nebo přeplňováním B, jejich technický princip a důsledky pro objem motoru jsou naprosto stejné, zmenšují, tedy nahrazují potřebný objem motoru. Můžeš o tom vést spory, můžeš s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Howgh!

0/0
14.5.2017 19:15

P78e18t49r 83Č63e44r75m51á74k 9898515479370

Vidíš zase ti tvá zabědněnost a neznalost způsobila to že sis sám naběhl a vybral příklad který tvojí vlastní tezi popírá. Ano Bugatti vzal motor z lokomotivy, a nikoliv kvůli výkonu, ale právě kvůli monstroznosti svého stroje. Pro tvou informaci v té samé době dělal jinak motory o podobném výkonu s daleko menší kubaturou a právě přeplňováním, ale do velkého a těžkého royalu je nepoužil, věděl dobře proč ;-)

Takže už si schovej svoje domněnky že potřeboval výkon, ten by dosáhl z poloviční kubatury.

Dnes by postupoval úplně stejně - koneckonců v americe je běžně že se pro extrémní využítí vezme motor z náklaďáku a patřičně předělá (např. dodge viper), a pořád je to o tom samém - objem nelze nijak nahradit.

Takže si to pro pomaleji chápající po tisící zopakujeme. objem NIKDY NAHRADIT NELZE, lze jej však v mnoha různých aplikacích suplovat jinými technickými řešeními. Přeplňování je pak z dnešního pohledu skoro stejně staré jako sám spalovací motor, přesto teprve dnes dosahuje nějaké významnější pozice na poli dosahování výkonu (nikoliv jeho navyšování kde se používá kontinuálně desítky let), a to jen kvůli tlaku emisních limitů a tedy jen na území kde se na toto hraje. V celosvětových prodejích hrají downsizingové prodeje minoritu.R^

0/0
15.5.2017 22:25

J25i35ř11í 53S10c65h65w11a22c23h 8918844508496

ten výkon by Bugatti dostal z poloviční atmosférické kubatury? ;-D;-D;-D

Jo, dnes ano!

Tak mi dej prosím odkaz na jeho či naprosto jiný ATMOSFÉRICKÝ motor co měl ve 20. letech minulého století s polovičním objemem (tj cca 6-7 litrů) 300 koní, tj. neměl kompresor, nebyl na metanol a byl pro normální nikoliv závodní použití.... takže prostě opět mícháš hrušky a jabka.

A další klasika jak jasnou situaci zkomplikovat nějakým Dodge Viperem, co ten s tím má společného? Jde o naprosto jinou aplikaci a ty si na správnosti těch aplikacích tak zakládáš!? Ale dobře:

Dodge Viper, supersport na dnešní poměry s "monstrózním objemem" 8.3 litru.;-D

Samozřejmě kdyby Ettore chtěl udělat tehdy něco podobně monstrózního, tak by jeho atmosférický motor byl mnohem monstróznější, opět někde mezi 10-20 nenahraditelnými litry.

Auta od kterých se chtěl výkon (třeba závodní) měla v období 1900-1920 naprosto běžně objemy přes 20 nenahraditelných litrů a přesto neměli výkon Viperu. To ten tvůj Viper je proti nim se svým objemem opět taková sekačka na trávu, se dvěma třetinami "nenahraditelného" objemu naprosto a jasně něčím nahrazenými. :-P

0/0
16.5.2017 13:33

L24i96b27o88r 29B67a63š15t60ý38ř 9639211357315

nechám;-D

0/0
12.5.2017 21:28

L66i86b25o20r 49B84a37š92t26ý43ř 9709601677945

No,komu se to líbí tak prosím,já si s dovolením svoje vymazlené neekologické 330i:-)

0/0
12.5.2017 21:27

K77a64r49e27l 96V43y63d37r82a 2151110979238

Tak děkujeme panu Františku Dvořákovi za podporu marketingu společnosti Škoda. Mám osobní zkušenosti s Fordem Fiesta (rozvor 2486 mm) a jejím jednolitrem. Autíčko jezdilo jako drak!!! S "Rapidovským" rozvorem 2602 mm očekávám jízdu "jako dráček" ;-) .

Svého času mělo Suzuki SX4 motor 1.6, ten se ale liší od 1.6-ky, co Suzuki používá ve své bugině (130 HP).

Ať ten benzínový motor Škodovka trošku vyladí, taky třeba na těch 130 HP (95 kW), ať vidíme jak dokáže plnit roli "hot-hatche"

0/0
12.5.2017 20:33

A28l18e21š 33V42í12t59e49k 2825592797581

Jako provoz je pak levný, ale je v tom jeden problém, LPG nemá spotřební daň. Takže levný provoz je pouze dán našimi zákony, ne nějakou fyzikální podstatou.

+2/0
12.5.2017 11:14

L28u81m36í81r 16V49i44t39h69a 2887277676122

(Ne)smysl downsizingu popírá použití přeplňování. Účelem přeplňování je dostat do menšího prostoru víc vzduchu, aby se tam mohlo spálit víc paliva.

Ergo - je to zmenšení spalovacího prostoru kompenzované složitým a drahým stlačováním vzduchu, aby malý moto měl podobné vlastnosti jako větší motor, který ale to složité a drahé přeplňování nepotřebuje, takže je levnější, spolehlivější a má delší životnost. Kromě toho má lepší spalovací podmínky, takže neprodukuje tolik oxidů dusíku.

Nebo je to jinak? Jak?

+1/0
12.5.2017 9:59

J53i39ř53í 12S47e96h22n15a30l 6985208212416

Mylite se, opravdu je to jinak. Problem spalovaciho motoru je v tom, ze vykon zavisi na objemu. Kdyz chcete vykon, potrebujete objem, mnozstvi vzduchu i paliva. Jenze u auta ten vykon potrebujete jen na kratkou dobu. Pri akceleraci, do kopce atd. Ale vetsinu casu se ten motor naprosto flaka a jede na zlomek maximaliho mozneho vykonu. Pritom ale ho musite krmit palivem umerne velikosti, nemuzete mu dat nekonecne chudou smes. Takze trilitrovej sestivalec zbytecne prolejvate benzinem kdyz to vubec neni potreba. V podstate by se za situace kdy zrovna staci malej vykon hodilo mit misto velkyho motoru malej, kterej da misto 150 koni treba jen 30, zato ale nezere skoro nic. Blby je ze motor v aute za jizdy menit nemuzete, abyste si pred predjizdenim nebo pred kopcem namontoval ten silnejsi.

Takze je potreba vymyslet jak udelat motor kterej je chvili malej a chvili velkej, podle toho jak je zrovna potreba. Prvni vec kterou to jde obejit je turbo. Kdyz malej spalovaci prostor naslapete pod tlakem dvojnasobnym mnozstvim vzduchu i paliva, chova se jak motor s dvakrat vetsim obsahem. Tohle udelate tim turbem, ktery muze ridici jednotka ovladat a nalozit tam kolk je zrovna potreba. Druhej takovej trik je vypinani valcu. Kdyz nepotrebujete velkej vykon, vypnete nektery valce a tim motor take zmensite. V seriove produkci tohle ma Mercedes u nekterejch osmivalcu ktery umej jet na 4 valce, a VW u nekterejch ctyrvalcovejch TSI ktery umej jet na 2 valce.

Kombinaci obou tehle technologii ziskate motor ktery se umi prizpusobit okamzitym narokum v hodne sirokem rozsahu. Vysledek je ze spotreba je fakt nesrovnatelne nizsi nez u klasickyho motoru stejneho vykonu. Tim padem i emise CO2. S temi oxidy dusiku nevim, tam zrejme klasickej motor bude lepsi, ale zase na druhou stranu neni to horsi nez u dieselu, ze ktereho navic letaji saze jak z komina. Ze jsou ty motory slozity je pravda, ale furt jsou jednodussi nez soucasny diesely. Momentalne je to vrchol technologie.

+1/0
12.5.2017 10:19

L72u47m49í86r 65V40i16t24h46a 2937807776122

Aha. Takže chcete říci, že množství vzduchu přivedeného do motoru není možné regulovat jinak, než připojením/odpojením turbíny či válců. Škrtící klapka Vám nic neříká. Přiškrcením - tedy zmenšením efektivního průřezu sacího potrubí - omezím množství vzduchu nasátého do válce, a tudíž mi stačí mnohem méně paliva. Ergo nemusím prolévat - jak Vy říkáte - válec palivem.

Ano, u vznětového motoru není šrtící klapka. Ale vznětový motor není citlivý na chudou směs, netrpí samozápaly - je na jejich principu postaven.

To, co popisujete, jsou marketingové triky, které k žádným významným úsporám paliva nevedou, naopak zvyšují nerovnoměrnost zatížení motoru a tím vedou k jeho rychlejšímu opotřebení.

0/0
12.5.2017 10:52

A55l82e25š 86V46í11t70e88k 2125422707321

No ale spalování pak s přiškrcenou klapkou není efektivní. Je to přesně jak píše pan Sehnal, turbo umožní nahnat krátkodobý výkon, ale pak, když výkon není potřeba, krmíme malý motor a ne zbytečně velký. A tedy při vysoké zátěži má malé turbo stejnou spotřebu jako velký motor, když ale zátěž poklesne, tak malý turbomotor je výrazně úspornější. A to je to, co asi lidi štve, závislost spotřeby na stylu jízdy. Ale ono je to tak, že dobrý malý turbomotor má ty výkyvy ve spotřebě směrem dolů, ne nahoru.

+2/0
12.5.2017 11:18

P25e57t36r 29Č73e79r87m83á92k 9448235409580

Turbo umožní nahnat krátkodobě výkon pouze u motorů kde je turbo použito k navýšení výkonu a nikoliv k jeho dosažení, takže pokud vynechám downzisingové motory kde je více turb v kaskádě tak o žádném krátkodobém "nahnání" výkonu nemůže být řeč, naopak turbo musí plnit pořád aby to ten požadovaný okamžitý výkon vůbec mělo.

Samozřejmě je pravda že při nízké zátěži takový motor vykáže lepší paramtery než srovnatelná atmosféra nebo klasicky přeplňovaný motor, při vysoké zátěži však právě naopak - ani přímé vstřikování ani malé turbo chybějící kubaturu neumí v zátěži nahradit. Jelikož většina aut jezdí pod plnou zátěží minimálně tak to zásadní problém není.

0/0
12.5.2017 14:36

J77i85ř93í 64S13c52h86w70a40c81h 8758214498306

a když tedy, jak říkáš, někdo zcela výjimečně v autě s TSI šlápne na plyn, tedy chce po motoru výkon, co mu ten výkon dodá, když objem motor nemá a přeplňování ho nenahradí, protože dodává jen ty papírové kilowatty? A přesto to auto jede jako by tam ten objem byl a z velikosti zrychlení to vypadá, že ho kupředu ženou skutečné kilowatty na úrovni větší atmosféry. Kdepak se nám ti čerchmanti vzali?

0/0
13.5.2017 0:14

P18e64t57r 56Č59e12r85m94á51k 9148815749710

No oni se právě nikde nevezmou protože to auto právě jako ta objemnější kubatura nikdy v zátěži nepojede, zcela jednoduchá věc R^

0/0
13.5.2017 0:36

V64í30ť74a 36K18r44u98t61i17š 1360744715827

A naopak moje osobní opakovaná zkušenost je, že s turbem mi díky průběhu výkonových křivek stačí cca. 90% max. výkonu atmosféry na srovnatelnou jízdu pod plným. Typicky už před mnoha lety 1.8T 148kW vs. "poctivý" tříliltr ST220 162kW.

Což je ale dnes již irelevantní, protože v kategorii malých vozu můžu mít, pokud chci, pod kapotou díky přeplňovani přes 200 PS, u nižší střední skoro dvojnásobek, což jsou hodnoty pro atmosféry zcela nedostizne. A i zcela vykonove průměrný motor, jakým je v našich končinách 1.4TSi, dnes možná na jedinou výjimku nemá v atmosféře konkurenci.

0/0
13.5.2017 2:16

P92e45t30r 92Č32e75r86m19á56k 9118275329730

Proti osobní zkušenosti a subjektivnímu dojmu samozřejmě nelze nic namítat a obzvlášt na tom druhém je downsizing postaven, ale to co popisujete s tím nemá nic společného, to je jen normální porovnání menši turbo větši atmosféra v závislosti na podmínkách užití, nejedná se downsizing a výsledek bude vždy silně záležet na konkrétním případě.

Ta druhá část už má díry - ke 200koním výkonu se přibližovala malá auta i před více jak 10ti lety (polo gti 1.8t 132kw), dnes by se stejným způsobem dostala ke 300 - kdyby to ovšem někdo chtěl dělat, což nechce. A naopak ta samá "slavná" 1.8t byla super v kompaktním autě, ve střední třídě už to byla slabši remíza s 2.8 a ve vyšší střední už to byla jasný deklas přestože "výkonově" to pořád byly stejné motory.

Takže to chce skutečně porovnávat porovnatelné a nemíchat dohromady přeplňování/downsizing/15 let konstrukčního pokroku a nedělat z toho obecné závěry které neexistují.

0/0
13.5.2017 17:19

J19i50ř22í 38S46e14h10n66a91l 6285368102106

No ale pravda na tom je to, ze kdyz vezmu zcela identicke auto ktere je k dispozici s atmosferou i s preplnovanym motorem, tak kdyz budou mit ty motory stejny maximalni vykon, tak to turbo bude o dost lepsi ve zrychleni. Je to jednak tim ze bude vazit o neco min, ale hlavne tim ze ma lepsi prubeh kroutaku, jak uz jsem zminoval jinde. Takze ty atmosfere ve zrychleni da na frak. Jinak receno jede lip, protoze to jak auto jede se vnima pres zrychleni. A to nejen subjektivne, ale i se to da zmerit. A ma to racionalni duvody.

Aby ty auta jely stejne, bude muset mit ta atmosfera cca o 10% vetsi maximalni vykon. Takze pokud se nekde najde auto s trochu silnejsi atmosferou nez je preplnovana verze, tak zrychleni budou mit cca stejny, ta atmosfera bude mit pak vetsi maximalku.

Tohle plati naprosto spolehlive a neporovnavaj se jabka s hruskama, porovnavaj se identicky auta ze stejne doby, jen s jinym motorem.

0/0
13.5.2017 18:38

P49e83t10r 42Č37e48r22m60á50k 9778675769420

A to se právě velice mýlíte, to je přesně ta věc která může a nemusí být. Dnes už v podstatě větší atmosféry neexistují, ale dokud existovala relevantní nabídka generačně porovnatelných motorů tak silně záviselo právě na aplikaci. V lehčích autech samozřejmě turbo mělo lepší výsledek než atmosféra, v těžších právě naopak atmosféra. Nejde jen o výkon resp. jeho maximální hodnotu, ale o všechny jízdní odpory a ztráty, mj. hmotnost, zpřevodování.

Proto u větších a těžších modelů dochází k aplikaci downsizingových motorů jen velmi omezeně a v zásadě pokračuje statusquo v objemových třídách.

0/0
13.5.2017 21:45

V97í81ť35a 44K37r52u59t31i35š 1510604885137

Ano, neexistují, protože se ukázalo, že drtivé většině uživatelů více vyhoví výrazně menší přeplňovaná jednotka. A navíc, posledních možná 10 let prostě atmosféra nic relevantního ani nabídnout nemůže, protože proti špičkovému turbu musí mít dvojnásobný objem (hmotnost, spotřeba, vestavný prostor atd.).

A o omezeném použití downsizingových motorů ve větších a těžších modelech (pokud se bavíme o benzínu, ne o Evropě posedlé naftou) trošku pochybuji, sic nemám takový přehled, jako v třídách nižších. Ale třeba Volvo, Audi, BMW nebo Porsche od benzínových atmosfér podle mne vcelku rychle upouštějí.

0/0
13.5.2017 23:29

P11e61t42r 79Č17e82r87m31á19k 9948895299110

To není ten důvod, oni reálně existují ale pro jiné trhy (i trojková octavia se vyrábí s 1,6 atmo,), důvod proč se tady nenabízí je primárně kvůli emisím atd.

S tím dál se nedá souhlasit - atmosféra nabídnout co rozhodně má, jen by se pochopitelně musela dočkat stejných technologií jako má dnes downsiznigR^

O omezeném použití u větších modelů nepochybujte, když se právě podíváte do nabídky vyšší střední nebo luxusní třídy premium segmentu, tak objemy motorů jsou v podstatě na stále stejné úrovni (+-), byť přeplňování mají také - ale jako bonus, nikoliv jako nutnost.

0/0
14.5.2017 0:11

J27i82ř88í 18S18e84h88n34a52l 6595878332506

Ano s timhle souhlasim. Musela by se ta atmosfera dockat stejnych technologii, tedy taky toho turba, pak by mela co nabidnout ;-)

0/0
14.5.2017 0:43

P93e11t27r 23Č48e72r89m76á27k 9858195889880

Turba právě ne, stačilo by to ostatní v technologii, porovnávat downsizingový motor s nejmodernějšími prvky jako je separátní časování ventilů, odpojování válců, plynem plněných ventilů a dalších desítkách řešení s konstrukčně 15-20let starou atmosférou prostě nejde ;-)

0/0
15.5.2017 22:30

V63í75ť79a 65K11r27u61t48i30š 1500364445317

Ta druhá část je o tom, že nyní (a často i před těmi 10 lety) můžete přeplňované a atmo motory srovnávat pouze ve spodní polovině nabídkového výkonového spektra. Pokud chci něco výkonnějšího, tak u běžně dostupných aut dnes žádná atmo není.

A i ta často zmiňovaná Mazda taky není žádný zázrak, za 15-20 let technického pokroku se zlepšil točivý moment v nízkých/středních otáčkách o kolik? A to je to, co "zajímá" průměrného řidiče, kterému se pak lépe jezdí s diskutovaným litrem s 200Nm, než s klidně výrazně výkonnější 1.6-kou typu GDI, která má dole okolo 150Nm, o nějakých 1.4-kách, což je ekvivalent těchto současných základních motorizací ani nemluvě.

0/0
13.5.2017 19:49

J59i71ř29í 21S52e34h94n28a57l 6445718302706

Koukam na ten atmo dvoulitr v Mazde6 a ten si teda 1.4 TSI namaze na chleba v libovolnym rezimu, a to i v ty silnejsi 165k verzi. Sice jsem s tim nejel a nejde to primo porovnat kdyz se ty motory nepotkaj ve stejnym aute, ale nevidim jedinej parametr ve kterym by ta Mazda mohla mit sanci.

0/0
13.5.2017 20:08

J48i35ř98í 98S69c49h45w28a17c71h 8488434698986

bohužel dle pana Čermáka jsou momentové a výkonové charakteristiky downsizingových turbomotorů jen čísla na papíře, skutečnost je prý někde jinde. Ne nepomlouvám, tak mi to neustále dokola tvrdí a já prý tomu nerozumím.;-)

0/0
13.5.2017 20:28

P69e74t23r 45Č26e94r86m34á68k 9368905509860

No nerozumíš, což koneckonců stále dokazuješ ;-) Výkonové charakteristiky se vztahují k samotnému motoru, jedno jestli je ve fabii nebo superbu, jsou to tedy skutečně pouze čísla na papíře změřená ve zkušebně podle předepsané metodiky normy.

Nijak ale už nezaznamenávájí jak se bude konkrétní model auta s tímto motorem chovat R^

0/0
13.5.2017 21:30

J39i26ř43í 63S37c40h15w98a13c13h 8588294648946

a samozřejmě opět vložená a naprosto zbytečná "komplikace" která vše znepřehlední. Jako kdybych snad já někde tvrdil, že výkonové charakteristiky se k motoru nevztahují.

A jako že se ty výkonové charakteristiky turbomotoru vztahují jen k motoru, tak jsou papirové a u atmosféry, které se sice taky vztahují jen k motoru tak ty jsou papírové nějak méně a nelze je vzájemně porovnávat?

Ano ty výkonové charakteristiky se vztahují k motoru jsou skutečné a s umístěním v různých autech se nemění a to je jejich úžasná výhoda. Dají se tak krásně, jednoduše a za určitých předpokladů zcela správně porovnávat.;-)

A že nijak nezaznamenávají jak se bude konkrétní model auta s tím či oním motorem chovat? Další tvůj komplikační omyl.

Já si totiž umím tuto "porovnávací situaci" logicky zjednodušit. Takže porovnávané motory vždy "dávám" do konkrétního či imaginárního ale STEJNÉHO auta nebo auta stejné tvé tzv. aplikace (s převodovkou přizpůsobenou těmto charakteristikám), abych tak na základě těchto charakeristik zcela jednoduše odvodil, který motor a kdy "pojede lépe" tím myslím třeba dynamiku. A nepotřebuji k tomu žádné počty válců ani další smyšlenky o konfiguraci, kterými ty danou situaci neustále komplikuješ a jsou v těchto "porovnávacích případech" naprosto nadbytečné....

0/0
13.5.2017 22:28

P95e59t71r 59Č70e17r16m87á56k 9198115119310

Jo to je těžký když ty každému zdůvodnění a vysvětlení které tvojí domněnku staví na hlavu říkáš komplikace nebo zbytečnost ;-D K tvé smůle to bohužel na principu těch věcí absolutně nic nemění. R^

Pak sem netahej nějaké svoje fantasmagorie, nikdo neříkal že charakteristiky atmosfér jsou méně papírové než turbomotorů, jsou samozřejmě stejné, zjištěné podle stejné metodiky.

A pak se dostáváme k meritu věci - charakteristiky se vztahují skutečně pouze k motoru a nikoliv modelu auta, takže se nedá absolutně porovnat jak se bude chovat daný motor v různých modelech. Právě proto se nepracuje jen se strohým údajem výkonu.

O tom že máš rád jednodušší věci nepochybuji, když tomu nerozumíš tak je to vcelku pochopitelné, bohužel tím že vynecháš půlku faktů se nikdy skutečného výsledku nedobereš, což je tvůj zásadní problém.

Takže pořád stejná obehraná písnička - dvě porovnávaná auta nikdy stejná nebudou, na konfiguraci vždy záležet bude, převodovka nikdy nelze naladit stejně, vždy bude preferovat něco jiného, takže jedno auto bude lepší v dynamice v zadání A druhé v zadání B a těch zadání může být nekonečno takže obecný výsledek NEEXISTUJE.

Takže můžeš vymýšlet tisíc nesmyslů jak si sám sobě odůvodnit svůj bezmezný obdiv downsizingových motorů, bohužel to nikdy nebude mít sebemenší obecnou relevanci. S tím by ses měl smířit a soustředit svoje síly na studování techniky, tam máš evidentně velké mezery ;-)

0/0
13.5.2017 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.