Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Změť slavných drátů a trubek je na prodej za miliony

aktualizováno 
V obýváku automobilového maniaka nesmí něco takového chybět a domácí mazlíček si to zamiluje jako skvělou prolézačku. Tři miliony korun za nekonvenční automobilovou relikvii není moc, zvlášť když patří k jednomu z nejslavnějších ferrari všech dob.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO | foto: Aguttes.com

Při hledání správných tvarů nového auta jsou nezbytným pomocníkem hliněné modely. Drahý speciální materiál používají k sochání návrhů nových modelů designéři v posledních desetiletích (o modelářské hlíně čtěte zde). V automobilovém pravěku používali mistři karosáři jiné postupy. Unikátní drátěný model, na kterém se ladily tvary Ferrari 250 GTO, je na prodej.

Francouzská aukční síň chystá dražbu jednoho z nejzajímavějších drátěných modelů automobilu na světě. Právě na něm se do nejmenšího detailu pilovaly drobnosti legendárního vozu.

Drátěný model využíval designér Sergio Scaglietti společně s Giottem Bizzarrinim na začátku 60. let minulého století. Právě na něm odladili linky automobilu, který bývá označován za nejlepší sportovní vůz všech dob.

Fotogalerie

Pro stavbu Ferrari 250 GTO byly použity celkem dva drátěné rámy. Jeden z nich odkoupil v 80. letech od automobilky jeho současný majitel.

Příští sobotu se však objeví ve francouzské aukční síňi Aguttes. Předběžný odhad prodejní ceny se pohybuje mezi 100 až 150 tisíci eur (tři miliony korun).

Ferrari 250 GTO patří k nejznámějším vozům všech dob. Kromě titulu nejlepšího sporťáku také od roku 2014 patří na špičku žebříčku nejdražších aut prodaných ve dražbě. Loni jej prodala aukční síň Bonhams za 38 115 000 dolarů (799 272 000 Kč).

GTO se vyrábělo v letech 1962–64 pro závody FIA kategorii Group 3 Grand Touring Car a tuto soutěž v letech 1963 a 1964 také ovládlo. Označení je odvozeno z objemu každého válce (250 ccm), GTO znamená Gran Turismo Omologato.

Nový vůz stál ve své době 18 tisíc dolarů a prodej zájemci museli osobně schválit Enzo Ferrari a Luigi Chinnetti, dealer značky pro Severní Ameriku. V letech 1962 - 63 bylo vyrobeno 36 aut a v roce 1964 postavili další tři kusy s pozměněným designem. Pod kapotou má 250 GTO třílitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 220 kW.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO

Ferrari je celkově nejúspěšnější značkou v žebříčcích nejdražších historických vozidel. V první pětici najdeme pouze jednoho zástupce jiné automobilky, a tím je na druhém místě Mercedes-Benz W196 1954, vydražený za 621 milionů korun.

Další tři místa patří opět Ferrari. Nejříve následuje Ferrari 275 GTB/4 z roku 1967 576 milionů korun), dále pak Ferrari 275 GTB Speciale - Scaglietti z roku 1964 (553 milionů korun) a pátým nejdražším modelem z aukce je Ferrari 375-Plus Spider z roku 1954 (386 milionů korun).

Autoři: ,


Témata: Bonhams, Ferrari


Nejčtenější

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.