Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Změť slavných drátů a trubek je na prodej za miliony

aktualizováno 
V obýváku automobilového maniaka nesmí něco takového chybět a domácí mazlíček si to zamiluje jako skvělou prolézačku. Tři miliony korun za nekonvenční automobilovou relikvii není moc, zvlášť když patří k jednomu z nejslavnějších ferrari všech dob.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO | foto: Aguttes.com

Při hledání správných tvarů nového auta jsou nezbytným pomocníkem hliněné modely. Drahý speciální materiál používají k sochání návrhů nových modelů designéři v posledních desetiletích (o modelářské hlíně čtěte zde). V automobilovém pravěku používali mistři karosáři jiné postupy. Unikátní drátěný model, na kterém se ladily tvary Ferrari 250 GTO, je na prodej.

Francouzská aukční síň chystá dražbu jednoho z nejzajímavějších drátěných modelů automobilu na světě. Právě na něm se do nejmenšího detailu pilovaly drobnosti legendárního vozu.

Drátěný model využíval designér Sergio Scaglietti společně s Giottem Bizzarrinim na začátku 60. let minulého století. Právě na něm odladili linky automobilu, který bývá označován za nejlepší sportovní vůz všech dob.

Fotogalerie

Pro stavbu Ferrari 250 GTO byly použity celkem dva drátěné rámy. Jeden z nich odkoupil v 80. letech od automobilky jeho současný majitel.

Příští sobotu se však objeví ve francouzské aukční síňi Aguttes. Předběžný odhad prodejní ceny se pohybuje mezi 100 až 150 tisíci eur (tři miliony korun).

Ferrari 250 GTO patří k nejznámějším vozům všech dob. Kromě titulu nejlepšího sporťáku také od roku 2014 patří na špičku žebříčku nejdražších aut prodaných ve dražbě. Loni jej prodala aukční síň Bonhams za 38 115 000 dolarů (799 272 000 Kč).

GTO se vyrábělo v letech 1962–64 pro závody FIA kategorii Group 3 Grand Touring Car a tuto soutěž v letech 1963 a 1964 také ovládlo. Označení je odvozeno z objemu každého válce (250 ccm), GTO znamená Gran Turismo Omologato.

Nový vůz stál ve své době 18 tisíc dolarů a prodej zájemci museli osobně schválit Enzo Ferrari a Luigi Chinnetti, dealer značky pro Severní Ameriku. V letech 1962 - 63 bylo vyrobeno 36 aut a v roce 1964 postavili další tři kusy s pozměněným designem. Pod kapotou má 250 GTO třílitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 220 kW.

Drátěný rám Ferrari 250 GTO

Ferrari je celkově nejúspěšnější značkou v žebříčcích nejdražších historických vozidel. V první pětici najdeme pouze jednoho zástupce jiné automobilky, a tím je na druhém místě Mercedes-Benz W196 1954, vydražený za 621 milionů korun.

Další tři místa patří opět Ferrari. Nejříve následuje Ferrari 275 GTB/4 z roku 1967 576 milionů korun), dále pak Ferrari 275 GTB Speciale - Scaglietti z roku 1964 (553 milionů korun) a pátým nejdražším modelem z aukce je Ferrari 375-Plus Spider z roku 1954 (386 milionů korun).

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.