Výsledkem tohoto svazku je limitovaná série mašin tradiční italské značky v hodně netradičním pojetí. Kapotáže nádrže, větrného štítku a krovky sedla spolujezdce jsou nahrazeny ručně svařeným ocelovým brněním s přiznanými sváry a nýty.
Jezdec spočine na ručně čalouněném sedle z hnědé kůže. Na bocích nádrže jsou vsazeny tabulky s rudým logem Diesel. Stejnou barvou je nabarveno pět článků řetězu a radiální brzdové třmeny Brembo. Rudou barvou se také rozzáří palubní deska. Dalším malým uměleckým dílem je výfukový systém. Trubky svodů jsou pokryty matně černým keramickým nástřikem Zircotec a mohutné koncovky jsou zakončeny víčky s logy ve tvaru pyramid.
Ducati Diavel Diesel v číslech
|
Srdcem mašiny je motor Ducati Testastretta s úhlem válců 11° a dvěma svíčkami na válec vyvinutý stejným způsobem jako motory závodních speciálů. To dává motoru Diavelu parametry superbiku. K dispozici je 162 koní a šílených 130Nm krouticího momentu ovládaných elektronicky řízeným plynem ride-by-wire.
Tenhle arzenál nelze spojit se silnicí jinak než za pomoci 240mm široké zadní gumy, kterou vyvinula firma Pirelli speciálně pro Diavel. Kromě zadní pneumatiky hodně úctyhodných rozměrů pomáhá jezdci posla z pekel krotit i systém DSP (Ducati Safety Pack), který má na starosti ovládání brzdového systému ABS a DTC ( Ducati Traction Control ) hlídající kontrolu trakce. Systém je nastavitelný v osmi úrovních.
Italský individualista má ambice stát se sběratelským kusem. Do výroby je připravena omezená série 666 kusů. Číslo je symbolikou kombinace tří slov, každé po šesti písmenech: Ducati Diavel Diesel. Každá mašina ponese na svém rámu štítek s vygravírovaným výrobním číslem.
Claudio Domenicali, výkonný ředitel holdingu Ducati Motor k tomu říká: „Detaily, které jsou charakteristické pro Diavel Diesel, nezaujmou pouze znalce zvláštních motocyklů, ale i lidi z naprosto odlišných společenských vrstev. Například ze světa módy. Je pro nás velmi stimulující posunout se mimo motocyklový svět a rozšířit tak oblasti zájmu naší značky.“
Každý majitel navíc ke svému limitovanému kusu obdrží servisní stojan a designovou krycí plachtu.
Navzdory senzací zavánějícímu názvu tedy Ducati Diavel Diesel tankuje benzin. Pohon páchnoucí mastnou tekutinou nadále téměř výhradně zůstává doménou archaického Enfieldu Bullet nebo Kawasaki KLR 670, se kterou do této slepé uličky vjela americká armáda (přehled naftových motorek najdete zde). Díky svému jedinečnému vzhledu na sebe charismatický Ital spolehlivě upoutá pozornost i bez černého oblaku za výfukem. A jaká je cena za jedinečnost? U Ducati ji ohodnotili na 615 000 korun včetně DPH. První kusy mají být vyrobeny počátkem dubna 2017.