Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nádherné elektroporsche: 600 koní, dojezd 500 km, u zásuvky 15 minut

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Světová premiéra prvního elektricky poháněného konceptu Porsche je jedním z největších překvapení na autosalonu ve Frankfurtu. Koncept Mission E potvrzuje, že značka chystá menší čtyřdveřový sedan. Někdo v něm vidí jen čtyřdveřovou 911, ale vypadá fantasticky.

První auto Ferdinanda Porscheho, od jehož narození v českých Vratislavicích nad Nisou uplynulo začátkem září 140 let, jezdilo na elektřinu. Značka nesoucí jeho jméno se dnes k elektřině vrací. A ve velkém stylu. Mission E je předobrazem menšího čtyřdveřového modelu, na kterém značka pracuje. Teď ale hlavně propaguje elektromobilitu. Má to být první čistě elektricky poháněný čtyřmístný sportovní vůz v historii značky.

Čtyřdveřová karoserie, ve které musí každý poznat geny ikonického Porsche 911, ukrývá čtyřmístný interiér.

Porsche Mission E

Výkon elektrického systému obstarávajícího pohon je 440 kW, to je šest set koní. I další parametry jsou ohromující: dojezd je více než 500 kilometrů, zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy a na 200 km/h za méně než 12 sekund. Doba nabíjení na 80 % kapacity je 15 minut.

Může vás zajímat

Porsche 911 3.6 Carrera 2009

Porsche 911 3.6 Carrera 2009

Cena 1.350.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Dva synchronní motory buzené permanentním magnetem (PSM), podobné těm, které byly použity u letošního vítěze Le Mans 919 Hybrid, vůz zrychlují a při brzdění získávají energii zpět.

Porsche svým sněhobílým konceptem ukazuje průkopnickou 800V technologii: „Zdvojnásobení napětí ve srovnání s dnešními elektromobily s 400 V přináší několik výhod: kratší doby nabíjení a nižší hmotnost, protože lehčí měděné kabely se sníženým průřezem k přenesení energie postačují,“ popisuje automobilka.

V levém předním blatníku před dveřmi řidiče je přístup k nabíjecí 800V přípojce. Mission E však umí doplnit energii i ze standardní nabíječky na 400 V nebo indukčně. K tomu stačí zaparkovat nad cívkou zapuštěnou do země a ta pak přenáší energii modulu v podlaze vozu.

Fotogalerie

Lithium-iontová baterie umístěná pod podlahou vozu zabírá plnou délku mezi přední a zadní nápravou. Hmotnost je tak rovnoměrně rozdělena a zajišťuje optimální vyvážení. Navíc je díky tomu těžiště vozu extrémně nízko.

Karoserie vysoká jen 130 cm je tvořena směsí hliníku, oceli a plastů vyztužených karbonovými vlákny. Kola jsou karbonová a obouvají pneumatiky o šířce 21 palců vpředu a 22 palců vzadu.

Pohon všech kol řízený podle potřeby s funkcí Porsche Torque Vectoring, tedy s automatickým rozdělením točivého momentu na jednotlivá kola, přenáší sílu efektivně na vozovku, řízení (natáčení) všech kol přidává jízdě na přesnosti.

Zajímavá řešení ukazuje i karoserie. Integrované vzduchové kanály zlepšují obtékání kol, výstupy na bočních plochách snižují přetlak v podbězích a tím aerodynamický vztlak. Obtékání vzduchu vylepšují malé kamery, které nahradily zpětná zrcátka.

Přístrojovka je minimalistická. Přístroje se obsluhují pomocí pohledů a gest, zčásti dokonce pomocí hologramů. Klenutý displej nahrazující klasické budíky v kapličce pod volantem je tvořen organickými diodami OLED.

Systém sledování očí díky kameře rozpozná, na který přístroj se řidič dívá. Stiskem tlačítka na volantu aktivuje příslušné menu a může v něm navigovat, rovněž ve spolupráci s rozpoznáváním pohledu a ručním potvrzením.

To je však jen začátek: auto sleduje polohu řidiče při sezení a jeho držení těla. Posadí-li se níže, výše nebo se nakloní na stranu, zareaguje 3D zobrazení budíků a pohne se s ním. Díky tomu je například vyloučeno, aby volant zčásti zakryl důležité informace. Všechny relevantní informace, jako například rychlost, vždy sledují úhel pohledu řidiče.

Na přístrojovce je také holografický displej, který se táhne až na stranu spolujezdce. Ukazuje individuálně volitelné aplikace, které jsou v prostoru umístěny odstupňovaně a uspořádány podle priority a vytvářejí trojrozměrný dojem hloubky. Prostřednictvím aplikací ovládá řidič nebo spolujezdec základní funkce (média, navigaci, klimatizaci, kontakty a vozidlo) bezdotykově pouze pomocí gest.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.