Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf VW ukáže Američanům nový katalyzátor na nafťáky. Doufá, že zafunguje

  12:30aktualizováno  12:30
Volkswagen plánuje tento týden představit americkým úřadům úpravu vozů s naftovým motorem, u kterých bylo možné manipulování s měřením emisí. Generální ředitel Matthias Müller na autosalonu v Detroitu uvedl, že novým katalyzátorem by mohlo být vybaveno 430 000 vozů.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Müller se má ve středu setkat se zástupci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA), jimž tento návrh předloží. Na dotaz, zda očekává, že nový katalyzátor způsobí, že automobily budou plnit emisní standardy, odpověděl, že věří, že je to možné. Vyjádřil rovněž naději, že automobilka i EPA budou schopné překonat případné rozdíly.

Součástí návrhu bude také to, že Volkswagen odkoupí zpět některé vozy v USA, kterých se týká emisní skandál, potvrdil Müller. Odmítl však poskytnout bližší podrobnosti. Německý list Süddeutsche Zeitung minulý uvedl, že Volkswagen bude muset odkoupit v USA 115 000 vozů.

Matthias Müller

Matthias Müller

Müller je na své první návštěvě Spojených států od nástupu na nejvyšší post ve Volkswagenu. Mimo jiné tam řekl, že automobilka učinila obrovskou chybu, když podváděla s emisními testy v USA. Veškeré kroky, které musí automobilka učinit k překonání krize, musí podle něj zahrnovat také snahu o lepší pochopení amerického trhu, který je druhý největší na světě.

Americké ministerstvo spravedlnosti minulý týden podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600 000 naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.

Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními testy instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Volkswagen zaznamenal loni první pokles prodeje od roku 2002. Odbyt vozů skupiny se z předloňského rekordu 10,14 milionu snížil o dvě procenta na 9,93 milionu. Vedle emisního skandálu, který se odrazil na některých trzích v závěru roku, za to může slabá poptávka v Číně a propad trhů v některých dalších rozvíjejících se zemích světa.

Volkswagen už dříve představil úpravy motorů TDI připravené pro evropské vozy:

Autoři: ,




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.