Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku je Ford S-MAX, roomster skončil čtvrtý

  9:40aktualizováno  9:40
Je rozhodnuto, Evropským autem roku 2007 se stal Ford S-MAX. Na druhém místě skončil Opel Corsa, třetí NEJ evropské auto je Citroën C4 Picasso. Český zástupce ve finále - roomster - je čtvrtý. U čtenářů Auto.iDNES.cz zvítězilo Volvo C30.

Ford S-MAX - Ostře řezané tvary na jednolitém těle s-maxu působí nečekaně dynamicky a umně kryjí jeho nemalé rozměry. | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

58členná porota složená z evropských motoristických novinářů vybírala z osmi finalistů a rozhodla takto:

Umístění

automobil

1.

Ford S-Max

2.

Opel Corsa

3.

Citroën C4  Picasso

4.

Škoda Roomster

5.

Honda Civic

6.

Peugeot 207

7.

Volvo C30

8.

Fiat Grande Punto

Vítězství S-MAXu je vcelku symbolické, právě před deseti lety (v roce 1997) vládlo automobilové Evropě vůbec poprvé MPVčko - francouzský Renault Scénic.

Mezi čtyřmi nejlepšími evropskými vozy jsou tak letos tři auta s velkým prostorem, třída těchto vozů MPV je v Evropě stále oblíbenější.

Ford má vítězstvím s-maxu ve své stáji již páté auto roku. Předchozí úspěchy si připsal escort (1981), scorpio (1986), mondeo (1994) a focus (1999). Test vítězného Fordu S-MAX si přečtěte ZDE

O nejlepším autě Evropy pro rok 207 hlasovali také čtenáři Auto.iDNES.cz. Z 9 136 hlasů dostalo z finálové osmičky nejvíce bodů Volvo C30, druhý skončil roomster a na třetím místě Honda Civic. Kompletní výsledky najdete TADY

Car of the year
Evropská soutěž o Auto roku se pořádá od roku 1963. Prvním vítězem byl tehdy britský sedan Rover 2000. Autem roku pro letošní rok je Renault Clio.

Od té doby se na stupni nejvyšším vystřídalo 43 různých automobilů mnoha kategorií (zde). Vždy však to byly vozy, které přinášejí buď něco nového, anebo jsou nejlepším skloubením všech požadavků, od jízdních vlastností, bezpečnosti, designu až po tzv. value for money, tedy hodnotu ve vztahu k pořizovací ceně.

Auta, která o titul usilují, musí splnit několik požadavků. Mimo jiné se musí do konce roku prodávat na minimálně pěti trzích Evropy a musí jich být prodáno alespoň pět tisíc kusů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.