Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exkluzivní fotografie nové škody: více sportu pro fabii

  10:37aktualizováno  10:37
Sportovněji pojatá verze nové Škody Fabia už jezdí po českých silnicích. Při jedné z testovacích vyjížděk ji vyfotografoval pozorný čtenář iDNES.cz. Na exkluzivních špionážních snímcích má fabia jinak tvarovaný přední nárazník, který auto silněji tlačí k zemi.

Škoda Fabia RS | foto: iDNES.cz

Na zádi je pak do nárazníku nově vetknutý černý segment napodobující difuzor. Vše korunuje rovná široká chromová koncovka výfuku.

Škoda Fabia RSŠkoda Fabia RSŠkoda Fabia RS




Varianta RS je zaměřená na sportovnější řidiče. "Rychlou verzi RS, odvozenou z končící fabie, už neobjednáte," říká Radek Donner z pražského prodejce škodovek NH car. Nová Fabia RS by tedy měla dorazit relativně brzy, aby nahradila svou předchůdkyni.

Při prezentaci závěrečné limitované série původních Fabií RS pro britské ostrovy zástupci Škody Auto prozradili, že se modernizovaná Fabia RS chystá na trh v průběhu roku 2008.

Zbývá tedy ještě rok času. Na testovaném voze je podle všeho pouze speciální tzv. optický paket, který nové fabii přidá sportovnějšího ducha.

Pohled do historie říká, že první RS (Ženeva 2003) následovalo civilní fabii se čtyřletým odstupem (Frankfurt nad Mohanem 1999).

Jaký motor pro RS?
Jaké koňspřeží nová sportovní verze pod kapotu dostane, prozatím není jasné. V útrobách předchozí generace drnčel turbodiesel 1,9 TDi s výkonem 96 kW. Je otázkou, zda Škoda půjde opět netradiční cestou sportovního auta, čepujícího naftu. Závodivé fabii by rozhodně mnohem více seděl silný benzinový motor.

Nejsilnější obyčejná nová fabia je k mání s benzinovou "jedna-šestkou" s výkonem 77 kW, stejný výkon, ale více kroutících newtonmetrů nabídne turbodiesel 1,9 litru.

Pokud půjde nová Fabia RS ve stopách své předchůdkyně, mohla by dostat například turbodieselový dvoulitr, který má v obyčejné octavii 140, v Octavii RS 170 koní.

Labužníci by jistě ocenili, kdyby se Fabia RS vydala cestou větší sestry octavie, a přifrčela s přeplňovaným benzinomotorem pod kapotou. Slušel by jí třeba výjimečný dvakrát přeplňovaný benzinový motor 1,4 TSI z Golfu GT. Ten si ale ve Wolfsburgu žárlivě schovávají a nemají se k tomu, půjčit ho jiným koncernovým značkám než je VW.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.