Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejnovější ferrari pro 499 vyvolených v akci

Exkluzivně   9:25aktualizováno  9:25
Aperta znamená italsky otevřená. U nové limitované edice to značí typ karoserie, ale také nejspíš stav mysli inženýrů Ferrari, kteří auto vyvíjeli. Roadster 458 Speciale Aperta se představil teprve před pár týdny na autosalonu v Paříži. Spolupracovník Auto.iDNES.cz unikát nafotil v akci přímo v domovině Ferrari.

Ferrari 458 Speciale Aperta | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Pečlivost, s jakou dovede Ferrari zdokonalovat své modely, je až neuvěřitelná. Nejnovějším důkazem schopností inženýrů a designérů z Maranella je speciální edice roadsteru řady 458. Aperta vznikne v limitované sérii 499 kusů a je to možná nejdynamičtější silniční otevřené Ferrari všech dob. 

Spolupracovník Auto.iDNES.cz nafotil jedny z prvních kusů speciálu přímo v Maranellu při testovacích jízdách před předáním aut zákazníkům. Každé ferrari totiž ihned po vyrobení proženou testovací jezdci po okreskách kolem Maranella. Tyto čerstvě vyrobené vozy poznáte podle malé čtvercové převozní registrační značky, kterou mají pověšenou na zádi. Nová ferrari se zajíždějí na důvěrně známých cestách, na stejných silnicích se totiž prohání i vývojové prototypy při ladění podvozků.

Ferrari 458 Speciale Aperta

Čtyři verze

Začalo to v roce 2009 „obyčejným“ modelem 458 Italia, z něj pak vytvořili v roce 2011 neskutečně atraktivní 458 Spider. Vloni pak přišla edice 458 Speciale, což je vyladěný a posílený uzavřený model. Ferrari 458 Speciale Aperta z něj tedy vychází.

Aperta přebírá novou špičkovou techniku, třeba aktivní prvky aerodynamiky, nová kovaná kola nebo průduchy nad předními koly, které mají za úkol snižovat vztlak přídě. Auto tak má být v zatáčkách poslušnější a rychleji reaguje na pokyny od volantu. Osmiválec 4,5 litru tu má výkon 445 kW, tedy 605 koní.

Taková porce dodává autu špičkovou dynamiku. A to navzdory tomu, že oproti uzavřenému modelu je aperta o 50 kilogramů těžší, suchá hmotnost auta činí 1 340 kilogramů. I tak je to pořád o dost méně než u standardního provedení 458 Spider. Díky tomu zrychlí aperta na stovku za pouhé 3 sekundy, stejně jako posílené uzavřené provedení. Větší hmotnost se projevuje až při sprintu na dvoustovku, tam je roadster o 0,4 sekundy pomalejší než kupé, akcelerace trvá 9,5 sekundy.

Nejlepší auto světa

Svezení s Ferrari 458 Speciale - čtěte ZDE

Fotogalerie

Tohle mírné zhoršení dynamických vlastností jistě zájemci novince prominou. Otevřená ferrari mají své speciální kouzlo a pro 458 SA to platí dvojnásob. Zvuk jeho osmiválce je doslova uhrančivý a právě s otevřenou střechou si jej znalci vychutnají nejlépe. Hřát u srdce je pochopitelně bude i fakt, že jde o vůz z limitované série.

Navíc i když je aperta proti kupé mírně pomalejší, je to jedno z nejdynamičtějších otevřených silničních Ferrari všech dob. Ani ještě vzácnější dvanáctiválcový model 599 SA (vznikl v 80 kusech) totiž není při zrychlení lepší, jeho 661 koní mu dovolí na stovku zrychlit za 3,35 sekundy.

Autoři: ,


Témata: Ferrari




Hlavní zprávy

Opel Astra 1,4 16V ST
Opel Astra 1,4 16V ST

r.v. 2014, naj. 71 700 km, benzín
269 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.