Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejúžasnější ferrari pod stromečkem

aktualizováno 
Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari jsou NEJ modely maranellské automobilky posledních třiceti let. V jednom mnichovském dealerství Ferrari se všechny sešikovaly pod stromečkem.

Ferrari F50 | foto: Aleš Chytráčekpro iDNES.cz

Snová kolekce stojí pod vánočním stromečkem v mnichovském dealerství Ferrari Saggio.

Rudá smečka začíná modelem 288 GTO s charakteristickými vyklápěcími světly a velkými výřezy na bocích. Čtyřsetkoňový supersport původně vznikl jako rallyový speciál pro skupinu B. Než stačila 288 vystartovat, automobilová federace tuto kategorii superrychlých monster zrušila.

Fotogalerie

Ferrari postavilo 277 kusů 288 GTO v letech 1984 až 1986. Kupé pohání osmiválec o objemu 2 885 ccm přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Rozjezd z nuly na stovku zvládne za čtyři sekundy.

Nástupcem GTO je asi nejslavnější ferrari všech dob, neopakovatelná F40. Stojí za pozornost, že 288 GTO a F40 byla donedávna jediná dvě silniční ferrari s přeplňovaným motorem.

Ferrari F40 byl první sériový silniční automobil, který jel magických 200 mil v hodině (320 km/h). Dodnes uctívané superferrari vyjelo v roce 1987. Bylo zároveň posledním, které se představilo ještě před úmrtím Enza Ferrariho v létě následujícího roku. Sám osobně dohlížel na vývoj. Vše o Ferrari F40 čtěte zde.

Kultovní F40 nahradil na vrcholu maranellských ikon model F50, ten parkuje pod stromečkem uprostřed.

V letech 1995 až 1997 jich postavili 349. Karbonový supersport poháněl šedesátiventilový atmosferický dvanáctiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 520 koní. Motor vycházející z agregátu pro formuli 1 je stejně jako u všech dalších superferrari uložen uprostřed za kabinou posádky.

Donedávna kralovalo všem Ferrari přízračné Enzo (více čtěte zde). Loni žezlo NEJ ferrari převzal technický klenot, hybridní LaFerrari (více zde).

Podle informací iDNES.cz je v českých garážích nyní schované jedno LaFerrari, přibýt mají ještě další. Ferrari F40 mají být v Česku údajně tři, F50 jedno. Enzo bylo v republice doposud jedno, podle informátora iDNES.cz právě dorazilo do Česka druhé.





Nejčtenější

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia...
Volkswagen má novou značku. Moia nebude konkurencí Toyoty, ale Uberu

Netradičně nikoli akvizicí, ale vytvořením nové divize rozšířila portfolio svých značek německá automobilová skupina Volkswagen. Nový brand Moia se liší ještě...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.