Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejúžasnější ferrari pod stromečkem

aktualizováno 
Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari jsou NEJ modely maranellské automobilky posledních třiceti let. V jednom mnichovském dealerství Ferrari se všechny sešikovaly pod stromečkem.

Ferrari F50 | foto: Aleš Chytráčekpro iDNES.cz

Snová kolekce stojí pod vánočním stromečkem v mnichovském dealerství Ferrari Saggio.

Rudá smečka začíná modelem 288 GTO s charakteristickými vyklápěcími světly a velkými výřezy na bocích. Čtyřsetkoňový supersport původně vznikl jako rallyový speciál pro skupinu B. Než stačila 288 vystartovat, automobilová federace tuto kategorii superrychlých monster zrušila.

Fotogalerie

Ferrari postavilo 277 kusů 288 GTO v letech 1984 až 1986. Kupé pohání osmiválec o objemu 2 885 ccm přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Rozjezd z nuly na stovku zvládne za čtyři sekundy.

Nástupcem GTO je asi nejslavnější ferrari všech dob, neopakovatelná F40. Stojí za pozornost, že 288 GTO a F40 byla donedávna jediná dvě silniční ferrari s přeplňovaným motorem.

Ferrari F40 byl první sériový silniční automobil, který jel magických 200 mil v hodině (320 km/h). Dodnes uctívané superferrari vyjelo v roce 1987. Bylo zároveň posledním, které se představilo ještě před úmrtím Enza Ferrariho v létě následujícího roku. Sám osobně dohlížel na vývoj. Vše o Ferrari F40 čtěte zde.

Kultovní F40 nahradil na vrcholu maranellských ikon model F50, ten parkuje pod stromečkem uprostřed.

V letech 1995 až 1997 jich postavili 349. Karbonový supersport poháněl šedesátiventilový atmosferický dvanáctiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 520 koní. Motor vycházející z agregátu pro formuli 1 je stejně jako u všech dalších superferrari uložen uprostřed za kabinou posádky.

Donedávna kralovalo všem Ferrari přízračné Enzo (více čtěte zde). Loni žezlo NEJ ferrari převzal technický klenot, hybridní LaFerrari (více zde).

Podle informací iDNES.cz je v českých garážích nyní schované jedno LaFerrari, přibýt mají ještě další. Ferrari F40 mají být v Česku údajně tři, F50 jedno. Enzo bylo v republice doposud jedno, podle informátora iDNES.cz právě dorazilo do Česka druhé.





Nejčtenější

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo
OBRAZEM: Unikátní Alfa Romeo se dočkala ocenění po 60 letech

Unikátní prototyp Alfy Romeo korunovali na hvězdu srazu automobilové smetánky v noblesním severoitalském městečku Cernobbio. Na věhlasné akci Concorso di...  celý článek


OBRAZEM: Pokochejte se krásou starých závoďáků

Krátkou výstavu českých automobilů ve svých historických prostorách v Konviktské ulici uspořádalo o uplynulém víkendu České vysoké učení technické v Praze....  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.