Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejúžasnější ferrari pod stromečkem

aktualizováno 
Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari jsou NEJ modely maranellské automobilky posledních třiceti let. V jednom mnichovském dealerství Ferrari se všechny sešikovaly pod stromečkem.

Ferrari F50 | foto: Aleš Chytráčekpro iDNES.cz

Snová kolekce stojí pod vánočním stromečkem v mnichovském dealerství Ferrari Saggio.

Rudá smečka začíná modelem 288 GTO s charakteristickými vyklápěcími světly a velkými výřezy na bocích. Čtyřsetkoňový supersport původně vznikl jako rallyový speciál pro skupinu B. Než stačila 288 vystartovat, automobilová federace tuto kategorii superrychlých monster zrušila.

Fotogalerie

Ferrari postavilo 277 kusů 288 GTO v letech 1984 až 1986. Kupé pohání osmiválec o objemu 2 885 ccm přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Rozjezd z nuly na stovku zvládne za čtyři sekundy.

Nástupcem GTO je asi nejslavnější ferrari všech dob, neopakovatelná F40. Stojí za pozornost, že 288 GTO a F40 byla donedávna jediná dvě silniční ferrari s přeplňovaným motorem.

Ferrari F40 byl první sériový silniční automobil, který jel magických 200 mil v hodině (320 km/h). Dodnes uctívané superferrari vyjelo v roce 1987. Bylo zároveň posledním, které se představilo ještě před úmrtím Enza Ferrariho v létě následujícího roku. Sám osobně dohlížel na vývoj. Vše o Ferrari F40 čtěte zde.

Kultovní F40 nahradil na vrcholu maranellských ikon model F50, ten parkuje pod stromečkem uprostřed.

V letech 1995 až 1997 jich postavili 349. Karbonový supersport poháněl šedesátiventilový atmosferický dvanáctiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 520 koní. Motor vycházející z agregátu pro formuli 1 je stejně jako u všech dalších superferrari uložen uprostřed za kabinou posádky.

Donedávna kralovalo všem Ferrari přízračné Enzo (více čtěte zde). Loni žezlo NEJ ferrari převzal technický klenot, hybridní LaFerrari (více zde).

Podle informací iDNES.cz je v českých garážích nyní schované jedno LaFerrari, přibýt mají ještě další. Ferrari F40 mají být v Česku údajně tři, F50 jedno. Enzo bylo v republice doposud jedno, podle informátora iDNES.cz právě dorazilo do Česka druhé.





Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.