Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fešácký evoque se chystá na letní opalovačku. Výroba je ale nejistá

  9:30aktualizováno  9:30
Klasické landrovery byly v offroadovém pravěku bez střechy, jenže to už je dávno a skoro zapomenuto. Vzpomenout na to chce jeho metrosexuální prapravnuk. Evoque je ale spíš parádník než zálesák. Jedno z nejfešnějších aut dneška odložilo střechu a míří do Ženevy na autosalon jako koncept Range Rover Evoque Convertible.

Range Rover Evoque Convertible | foto: Land Rover

Terénní kabriolet, to je stále ještě neobjevený druh. Nepočítáme-li klasické Jeepy Wrangler, které pořídíte s mohutným trubkovým rámem, nad nějž natáhnete plátno nebo laminátovou skořápku, auto do terénu bez střechy seženete jen velmi těžko. Nissan Murano s plátěnou stahovací střechou se prodává jen v Americe, a to je hlavně silniční SUV a především dokonalý prodejní propadák.

Nissan Murano CrossCabriolet
Nissan Murano CrossCabriolet

Nissan Murano CrossCabriolet

Land Rover si jako specialista na auta do přírody a terénu chtěl kabriolet dopřát. Ale nepřehání to, zdůrazňuje, že čtyřmístný otevřený evoque, který se představí 6. března na ženevském autosalonu, je jen stylistické cvičení týmu Garryho McGoverna, šéfdesignéra značky Land Rover.

Metrosexuální zálesák

Čtěte, jak jezdí Range Rover Evoque - test zde

 "Sériová výroba vozu se prozatím neplánuje," připsala automobilka k prvním uveřejněným obrázkům. Slůvko "prozatím" ale těm, kterým evoque bez střechy padl do oka, nějakou naději dává. A Autocar už rovnou spekuluje o příplatku oproti uzavřeným variantám, podle britského automagazínu to má být 10 až 15 procent navíc.

Range Rover Evoque Convertible

Range Rover Evoque Convertible

Pevnou střechu nahradili designéři plátnem, které se skládá do prostoru za zadní dvojicí sedadel. Kvůli zpevnění karoserie narostla váha oproti sériové verzi o 75 kilo. Všimněte si jedenadvacetipalcových ráfků, speciálního lakování a luxusního interiéru. K pečlivému prostudování bude do 18. března na ženevském výstavišti Palexpo.

Pro hony na lišku britského lordstva

Evoque rozhodně není první rangerover bez střechy. Velké terénní luxusní obýváky si nechávali hlavně v osmdesátých letech upravovat britští boháči. Zakázky zadávali často malým soukromým dílnám.

Range Rover Convertible

Exemplář z roku 1988 první generace Range Roveru po dodatečné přestavbě na kabriolet.

Dnes jako by měli lidé méně fantazie. Když chtějí originální auto, koupí na něj nejvýš drahý tuningový kit. Jedinou výmluvou může být to, že je dnes mnohem náročnější modernímu rangeroveru uříznout střechu...





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.