Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Focus kombi: svezení příjemné, ale drahé

  13:04aktualizováno  13:04

Focus není na našich silnicích rozhodně nováčkem. Svou světovou premiéru si odbyl již před pěti lety - koncem roku 1998. Rok nato pak získal ocenění evropského auta roku. Kombíku sice na jedné staně chybí "švih" hatchbacku, na druhou stranu poskytne víc než dostatek prostoru pro uspokojení choutek stěhováníchtivých majitelů.

hodnocení iDNES 4/5

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Ford Focus 
na inzertním serveru www.automodul.cz

Ford Focus kombi se stopatnáctikoňovým motorem pod kapotou je ideálním vozem na dovolenou, zalíbení v něm naleznou větší rodiny, ale i cyklisté a vůbec všichni, kterým je kufr jejich vozu stále malý.

Testovaný vznětový "common-rail" o objemu 1.8 litru zaujal vysokým výkonem dostupným v širokém rozsahu otáček. Spořivého řidiče zajímá pak především spotřeba, která se i při razantní jízdě drží v přijatelných mezích.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Jednoznačným nedostatkem je pak možnost pořízení tohoto nejsilnějšího dieselu v nabídce pouze v kombinaci s nej-výbavou Ghia. Za těchto okolností se pak cena auta střední třídy šplhá výše, než by bylo zdrávo.

VNĚJŠÍ VZHLED
I přesto, že Ford Focus na našich silnicích nějaký ten pátek potkáváme, stále patří k tomu nejlepšímu co (alespoň z pohledu designu a jízdních vlastností) dnešní trh v nižší střední třídě nabízí. Je téměř jisté, že právě focusu bude jednou v odborných i populárních knihách o automobilové historii věnováno čestné místo.

Kombík sice potlačuje dynamičnost hatchbacku rozměrným zavazadelníkem konvenčních tvarů (víceméně krabice), na druhou stranu působí dojmem solidního rodinného automobilu. Vůbec se zdá, jako by kombi se sedanem pošilhávali po vyšší kategorii vozu než té, kde úspěšně "čeří vodu" hatchback. Kombi je o 28 centimetrů delší než hatchback. Je též o něco vyšší, než ostatní karosářské verze (oproti nejnižšímu hatchbacku o necelé 2 centimetry).



Témata: Ford, Ford Focus, jízdné


Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.