Folz: Benzinové hybridy nemají v Evropě budoucnost

  • 81
Šéf koncernu PSA, tvořené francouzskými automobilkami Peugeot a Citroën, Jean-Martin Folz prozradil, že na začátku roku 2006 automobilky představí hybridní prototyp, využívající vznětový motor. Řekl to při příležitosti oslav pětiletého výročí zahájení výroby v Brazilské továrně PSA.

S hybridním pohonem se veřejnost seznámila již v Toyotě Prius, kterou odborná porota složená z motoristických novinářů vyhlásila Autem roku 2005. Ekologický a střídmý prius ale čepuje benzin.

Vedení francouzského koncernu naopak vidí budoucnost hybridních aut v naftových motorech.

"Dieselové motory nabízejí stejné výkony jako benzinové, ovšem se spotřebou až o dvacet procent nižší. Pouze dieselový hybridní systém je atraktivní, protože nabídne reálné snížení spotřeby," řekl serveru just-auto Folz. "Vzhledem k velké oblibě vznětových motorů není v Evropě prostor pro benzinová hybridní auta. Jsou vhodnější pro země, kde benzin dominuje - například Spojené státy a Japonsko."

PSA se podílí v Brazílii na vývoji vznětového motoru, poháněného ekologickým palivem na bázi sojového oleje s příměsí alkoholu z cukrové třtiny.

Folz k projektu dodal, že hybridní pohon využívající biodieselový motor může razantně snížit hladinu škodlivých emisí, zatím nevyřešeným problémem je ale vysoká cena.

"Představíme prototyp, který dokáže životaschopnost této technologie, ale prozatím nevíme, jestli taková auta budeme vyrábět. Nevíme, jestli jsou zákazníci připraveni platit za to, že ušetří," dodal Folz.

Francouzský diesel-hybrid se představí v osobním autě začátkem roku 2006. Ve světě už ale dnes tato technologie funguje; začátkem října například zařadilo Chicago do vozového parku 20 diesel-hybridních městských autobusů New Flyer.