Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Z harleye je slovenská sněžná bestie

aktualizováno 
Konstruktéři ze slovenského dealerství kultovní americké značky se pořádně odvázali. Do každoroční soutěže pořádané značkou Harley-Davidson přestavěli v Banské Bystrici sériový model Roadster 1200 na sněžný dragsterový speciál.

Snow Drag, jak se šílený stroj jmenuje, bude potřebovat udatného jezdce. S tak obrovskou a těžkou mašinou to asi na sněhu bude pořádný boj. Motocykly do sněhu jsou obvykle maximálně lehoučká terénní endura s váhou kolem 150 kg, tento sněžný roadster se sněžným pásem má zhruba o sto kilo víc.

Značka H-D umí chytře využít motorkářskou „okurkovou sezonu“, kdy mechanici nemají moc práce, proto každému evropskému dealerovi přidělí jeden nový motocykl, k tomu přidá malý rozpočet a úkol už je jasný. Povolit uzdu fantazii a vytvořit něco nového, neotřelého, prostě umělecké dílo.

Titul obhajují i čeští borci

V pořadí třetí bitva králů byla odstartována šestnáctého ledna letošního roku. Navzdory názvu však nebudou řinčet meče nebo praskat dřevce. Budou spíš cvakat ráčny a syčet airbrushové pistole. Cílem totiž je vytvořit co nejoriginálnější úpravu motocyklu Harley-Davidson. A Češi mají v ohni hned tři týmy: dealerství z Ostravy, Hradce Králové a Prahy.

Logo soutěže The Battle of the Kings

Logo soutěže The Battle of the Kings

Právě borci z hlavního města mají před sebou jeden z nejtěžších úkolů. Snaží se totiž obhájit vítězství z obou předchozích ročníků, kdy sami sobě nasadili pomyslnou laťku skutečně velmi vysoko. Hliníková střela z prvního ročníku zapůsobila na porotce hodně silným dojmem (více čtete zde) a loňská přetavba ve stylu jawy z šedesátých let dosáhla dokonce na celkové vítězství, kdy nechala za zády více než dvě stovky konkurentů (článek o loňském ročníku najdete zde).

Fotogalerie

Principem soutěže je v rámci omezeného rozpočtu a předem stanoveného termínu upravit mašinu tak, aby zanechala nesmazatelný dojem. Někdo se soustředí spíše na estetickou stránku, někdo na motor, jiným zase z původního stroje nezbude skoro nic. Nezřídka se tak vyrábějí originální nádrže i další díly kapotáží, instalují se řídítka neuvěřitelných rozměrů i tvarů a tuningu nezůstávají ušetřeny ani podvozky.

Favorizovaní Pražáci se v rámci 3. ročníku „Battle of the Kings“ vydávají hodně daleko proti proudu času. Až ke kořenům značky Harley Davidson. Z jejich dílny tak vyráží bílý závodní speciál ve stylu dvacátých let minulého století.

Soutěžní exponát z Prahy. Borci z Prahy si v minulých soutěžích nasadili vysokou laťku.

Soutěžní exponát z Prahy. Borci z Prahy si v minulých soutěžích nasadili vysokou laťku.

„Ať už jde o stavbu do soutěže, nebo pro zákazníka, máme vždycky ambici postavit mimořádnou pecku, o které se bude mluvit. Zároveň chceme vytroubit do světa, ze hranice neexistují ani u staveb, které jsou určené pro denní ježdění, a že v malém Česku je pro tvorbu, díky šikovným rukám a otevřeným hlavám, ráj,“ říká Jaroslav Vavřina z pražského dealerství značky.

Může se hodit

Je Vaším snem pořídit si Harley? Splňte si ho právě teď a vyberte si z nabídky na Automodul.cz

Ostravský tým vytvořil scramblera v amerických barvách a Hradec Králové se chlubí loveckým speciálem oděným do kamuflážní pytloviny.

Svým hlasem pro české kluky můžete do soutěže přispět také až do 14. února na stránkách soutěže. Široká veřejnost tak nejprve zvolí 6 nejzdařilejších přestaveb z regionu střední a východní Evropy. Vítěz bude vyhlášen začátkem března.

Soutěžní exponát z Ostravy

Soutěžní exponát z Ostravy

Autoři:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Skútr Čezeta
Ikonický skútr zvaný Prase: jezdil v USA, vyráběli ho i na Zélandu

Československý skútr Čezeta byl ve své době velice oblíbený, ale také drahý. Velký zájem o něj byl v zahraničí, dokonce i ve Spojených státech. Dnes je...  celý článek

Honda X-ADV
První jízda s off-road skútrem: Honda X-ADV jsou tři motorky v jedné

Když se před časem objevila hrubá skica stroje, který vzdáleně připomínal cosi jako terénní skútr, bylo jasné, že s touhle věcí by mohla být legrace. Před půl...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure
Nejsilnějšímu motorkářskému SUV moderní elektronika skvěle pomáhá

Stejně jako u aut je i u motorek stále vyhledávanější kategorie SUV, které se ovšem v jednostopém světě říká „cestovní enduro“. Jenže u motorek místo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.