Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda křísí HR-V, krabice dostane ladné křivky

aktualizováno 
Malé SUV vychází z japonského modelu Vezel. Zatím se dočká jen výstavní premiéry, prodej je naplánován až na druhou polovinu příštího roku. Novinka se musí připravit na silnou konkurenci, kterou chce porazit variabilitou a prostorností.

Honda HR-V Prototype | foto: Honda

Už je to hodně let, co Honda přivezla do Evropy malé SUV jménem HR-V. Koncem devadesátých let ostře hranatá krabicoidní karoserie první generace HR-V zaujala a auto bylo docela úspěšné. Aby ne, ve své době to bylo jedno z velmi mála malých SUV. Produkce skončila v roce 2006, od té doby malé SUV v portfoliu Hondy chybělo.

Fotogalerie

Nové HR-V vychází z modelu Vezel, který Honda ukázala už na začátku roku a který se již v Japonsku prodává. Už při představení Vezelu se automobilka netajila tím, že malé SUV odešle i na evropské a severoamerické trhy. Ale nebylo jasné, jak se bude jmenovat. Staronové označení HR-V Honda potvrdila až nyní, chvíli před evropskou výstavní premiérou na autosalonu v Paříži. Vystaven má být prototyp, ale je jasné, že již s víceméně finální podobou. Od japonské verze se HR-V liší jen minimálně, z venku fakticky jen pozměněnou maskou. Snímky interiéru zatím nejsou dostupné.

Průkopnické první HR-V se vyrábělo v tří i pětidveřové verzi, u nás je mnohem známější menší varianta, která je i designově výraznější. V nabídce ojetin se najdou obě verze, pětidveřová je však poměrně výjimečná. Novinka bude v prodeji jen v pětidveřové verzi, která je výrazně praktičtější. Třídveřová SUV už nefrčí, byl to vlastně pozůstatek z off-roadů, které byly v mnoha případech právě třídveřové.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a vozy značky Honda se vám líbí? Vyberte si svůj nový vůz z nabídky více než 180 vozů této značky na Automodul.cz.

Design se povedl, auto vypadá mohutnější, což byl i záměr tvůrců. Je konvenčnější než konkurenční excentrik Nissan Juke, ale je zároveň dynamičtější než třeba Opel Mokka nebo Peugeot 2008. Vzhled částečně navazuje na větší SUV Honda CR-V. Spojuje je sportovnější design se svažující se střechou. Novinkou jsou výrazné prolisy na bocích.

Jestliže první HR-V bylo ve své době na trhu fakticky osamoceno, tak pokračovatel to bude mít velmi těžké. Konkurentů je opravdu hodně, současně je ale kategorie malých SUV velmi atraktivní a zákazníky žádaná. Z konkurentů můžeme vedle výše uvedených zmínit ještě Renault Captur nebo nejnověji Citroen Cactus.

Optickou mohutnost dokládají i zatím zveřejněné parametry, HR-V bude podobně velké jako Škoda Yeti. Rozměry jsou 4,3 x 1,77 x 1,6 metru a kufr by měl pojmout více než slušných 450 litrů. Auto je přitom postaveno na platformě malé Hondy Jazz a v interiéru by z něj mělo HR-V převzít takzvaná magická sedadla, která najdeme třeba i ve větším civiku. Nutno dodat, že vnitřní variabilita obou modelů s magic seats je fantastická.

Světlá výška přes 18 centimetrů by mohla slibovat solidní průjezdnost terénem, jenže většina prodaných aut budou pravděpodobně vozy s pohonem jedné nápravy. Což je v této kategorii obvyklé. Čtyřkolka ale bude také, systém si vypůjčí z většího CR-V.

Otázka zatím panuje nad pohonnými jednotkami. Ty zatím Honda neprozradila. Pravděpodobně lze očekávat podobné motory, které nabízí velikostně podobný civic. Jenže základní zážehová jednotka 1,4 s výkonem 73 kW by mohla být pro SUV slabá a naopak větší 1,8 s výkonem 104 kW možná až příliš velká. Japonský Vezel nabízí kompromis v podobě 1,5 s výkonem 96 kW a vypadá jako vhodná volba. Ve hře jsou pak i chystané turbomotory.

V Evropě nezbytný dieselový agregát by měl mít objem 1,6 litru, což splňuje oblíbený 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW. Ten zvládne i větší CR-V a Honda ho montuje i do civiku. Naopak lze jen těžko očekávat, že se pod kapotu HR-V dostane dvoulitrový zážehový motor nebo 2,2litrový diesel.

Cenu zatím Honda nestanovila, možná ji prozradí na autosalonu v Paříži, pravděpodobně ale spíš až v příštím roce při příchodu HR-V na trh.

Autor:




Nejčtenější

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.