Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Puyo - vodíkový měkoun

aktualizováno 
Nejšílenější studie letošního roku je tady. Nevypadá jako auto, nemá volant a jediné, co ho s vynálezem, který posledních sto let vládne člověku, spojuje, jsou čtyři kola. Jmenuje se Puyo.

Honda Puyo | foto: Honda

Nejvíce se v rámci příprav na čtyřicátý ročník autosalonu v Tokiu odvázali designéři Hondy. Moc reálně to nevypadá, ale Japonci si prostě umí hrát, a když koncept, tak pořádně šílený...

Slovou Puyo prý u Hondy vymysleli, když chtěli popsat měkký povrch téhle přerostlé věci. Je to, jako když pohladíte domácího mazlíčka - hebké a příjemné...

Vajíčkojidními tvary puyo připomíná přerostlou hračku pro mimina. Když ho designéři malovali, chtěli navrhnout měkkou krabičku, bez hran a rohů, dopadlo to jako minimalistické bílé cosi, co má k autu hodně daleko.

Karoserie je pokryta gelovitou hmotou, díky tomu je na omak měkký a bezpečnější i vůči chodcům. Ve tmě zase světélkuje. Dovnitř se leze vzhůru nůžkovitě se otevírajícími dveřmi.

Celý vršek puya tvoří skleněná kopule. Uvnitř byl úkol jasný: využít maximálně prostor. Podle fotek by se dovnitř měli vejít čtyři Japonci, nebo aspoň dva dospělí a dvě děti.

Materiály v interiéru vybíraly tak, aby byly příjemné na pohled i omak, hodně se pracovalo s průsvitnými díly. Přístrojovka se při nastartování přisune k řidiči, aby bylo všechno hezky v dosahu. Japonci už mají z vysedávaní u počítačů ruce vytvarované tak, že se jim lépe drží joystick než volant. Tak se tomu puyo uzpůsobilo.

O pohon se starají palivové články. Z fotek je také zřetelné, že každé kolo bude možné natáčet, puyo se tak bude umět točit na místě, nepozná ani problémy s parkováním.

Do Tokia se chystá celá smečka těchto kulatých okolečkovaných autostvoření: Nissan Pivo 2 nebo Suzuki Pixy.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.