Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní Porsche 918 Spyder: stovka za tři sekundy, sto kilometrů za tři litry

aktualizováno  11:32
Ani automobilka Porsche se neubránila nástupu hybridních technologií. V Ženevě se představila studie 918 Spyder, která by se mohla stát nástupcem supersportu Carrera GT. Hybridní ústrojí umožňuje neuvěřitelnou spotřebu 3 litry na 100 kilometrů.

Precizní aerodynamika, špičkové materiály, které pomáhají udržet hmotnost na hodnotě 1 490 kilogramů, vidlicový osmiválec s výkonem 500 koní (373 kW) a dvouspojková převodovka PDK. To jsou důvody, proč může koncept 918 Spyder jet rychlostí až 320 km/h. Legendární Nordschleife na okruhu Nürburgring zvládne 918 Spyder přesně za sedm a půl minuty (je rychlejší než Carrera GT) a akcelerace na stovku mu trvá pouhé 3,2 sekundy.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

K famóznímu zrychlení již ale přispívá i druhá součást pohonného ústrojí - elektromotory se sadou baterií. Elektromotory jsou dva, jeden na přední a jeden na zadní nápravě, dohromady dávají výkon 218 koní (160 kW). Kombinace osmiválce původem ze závodního vozu RS Spyder s elektrickým ústrojím znamená, že je dvousedadlový 918 Spyder plný protikladů.

Baterie mu totiž dovolí ujet až 25 kilometrů zcela bez emisí, navíc je možné vůz nabíjet přímo ze zásuvky. Spyder je tedy plnohodnotný plug-in hybrid a v plně elektrickém režimu E-Drive tak zvládne drobné pojížďky. V hybridním módu používá vůz elektromotory a spalovací motor v co nejefektivnějším režimu. Výsledkem může být kombinovaná spotřeba rovné 3 litry na 100 kilometrů. Tato hodnota zní neuvěřitelně, je totiž nižší než třeba u Toyoty Prius.

Porsche 918 SpyderPorsche 918 Spyder

V potaz ale musíme vzít fakt, že 918 Spyder váží zhruba stejně jako prius, má podstatně lepší aerodynamiku a jeho elektromotory mají daleko vyšší výkon, což také znamená, že získají více energie při regenerativním brzdění. V neposlední řadě mají li-ion baterie vyšší kapacitu.

Dalším jízdním módem je Sport Hybrid, který klade důraz na sportovní výkony. Poslední mód Race Hybrid se soustředí na ty nejvyšší výkony a umožňuje extrémně ostrou jízdu. V takovém případě může elektrická část pohonného ústrojí fungovat podobně jako systém KERS ve formuli 1. Po stisknutí tlačítka tak mohou dodat vozu impulz k dodatečné akceleraci třeba při předjíždění. Řidič může mezi jízdními režimy libovolně přepínat. Ďábelské jízdní výkony tak může kdykoli vystřídat extrémně úsporná jízda.

O budoucím osudu konceptu 918 Spyder Porsche mlčí. Automobilka se prostřednictvím svých vedoucích představitelů donedávna dušovala, že hybridní pohon se do čistokrevných sporťáků značky určitě nedostane, protože je příliš těžký a kazí jízdní vlastnosti.

Porsche 918 Spyder

Model 918 Spyder ale tento fakt popírá. A není sám, protože v Ženevě se prezentoval i další hybridní model - závodní 911 GT3 R Hybrid, který se zúčastní 24hodinovky na Nürburgringu. Tento model používá systém příbuzný KERS ve Formuli 1. Přečtěte si o hybridní 911 GT3 R se setrvačníkem

Vzhledem k tomu, že Porsche téměř nikdy nepředstavuje koncepty nadarmo, může se stát, že se s jistou variantou 918 Spyder opravdu setkáme v sériové výrobě. Ostatně, Carrera GT se již nějakou dobu nevyrábí a Porsche tak vyklidilo pozice v nejvyšší třídě supersportů.

Porsche 918 Spyder




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.