Hyundai Accent - za ty peníze ...

  • 67
Faceliftovaný accent si dělá ambice stát se "štikou" na tuzemském trhu. S konkurencí bojuje především velmi zajímavou cenou (- v "základu" méně než 300 tisíc) a bohatou výbavou. Největší změny se udály zvnějšku vozu. Nový "okatější" předek automobilu učinil vůz, který pošilhává po nižší střední třídě, výraznější a modernější. Zklamáním jsou velmi nejisté jízdní vlastnosti a "žravý" motor. Více pozornosti při faceliftu by býval zasloužil i interiér.

hodnocení iDNES 2/5

Může se hodit

Obrovská přehlídka nových, referenčních
či ojetých automobilů Hyundai Accent 
na inzertním serveru www.automodul.cz

První accenty putovaly za svými zákazníky v září 1994. V roce 2000 pak přišla na trh druhá generace, k novému roku si pak korejská automobilka nadělila její facelift.

Pětidveřovému hatchbacku je vzhledem k zajímavé ceně a neurčitelné kategorii, do které accent zařadit, složité najít konkurenty. Do srovnávací tabulky jsou proto zahrnuty sedany, které co do objemu a charakteru karoserie odpovídají accentu více, než "useknutá" záď klasických hatchbacků.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

VNĚJŠÍ VZHLED
Nová "dvaapůltá" generace accentu dostala nový atraktivnější kabát. Na rozdíl od svého předchůdce, který hýřil oblinami, má ostřeji řezanou přední a zadní partii. Při pohledu z boku zaujme výrazný prolis, který se postupně "rozchází" se spodní hranou bočních oken. Základní profil hatchbacku však zůstal zachován. Testovanému vozu slušela příplatková litá kola a světle modrá barva, naopak plastové kliky dveří a dlouhá anténa umístěná na boku zadního blatníku působily lehce archaicky.

Vůz na kolemjdoucí pomrkává výraznějšími čirými světlomety, mezi nimiž najdeme chromovaný rámeček mřížky chladiče s logem automobilky. Na lichoběžník rámečku navazují hluboké prolisy kapoty, které působí efektně a dodávají vozu potřebnou dávku agresivity, ale na druhou stranu při pohledu z místa řidiče značně zkreslují představu o skutečné šířce vozu.

Velmi zdařilé je tvarování předního nárazníku, kterému ve spodní části dominuje lišta naznačující žebrování, třešničkou na dortu jsou mlhovky.