Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti Q50: nový pokus o výsadek do německého království

aktualizováno 
Prémiová divize Nissanu představila nový "malý" sedan Q50. Novinka má přesvědčit špičkovými jízdními vlastnostmi a také novým hybridním pohonem. Pro Evropu se chystá i dieselový motor. Odlákat chce hlavně zákazníky trojkových BMW, Audi A4 a mercedesů třídy C.

Infiniti Q50 | foto: Infiniti

Prémiové divize japonských automobilek Nissan a Toyota proti sobě s novým rokem poslaly přímé konkurenty Infiniti Q50 a nový Lexus IS (více o lexusu čtěte zde). Obě auta jsou základními sedany obou značek, jsou podobně velká, mají pohon zadních kol a míří na stejnou cílovou skupinu zákazníků.

Fotogalerie

Přestože hlavním odbytištěm Lexusu i Infiniti je především severoamerický trh, obě značky se snaží uspět i v Evropě včetně českého trhu. Zde naráží na silnou konkurenci německých automobilek, v případě obou novinek na BMW 3, Mercedes třídy C a Audi A4. Pro zajímavost, třetí ze skupiny prémiových japonských značek, Acura od Hondy, evropský trh vypouští.

Infiniti Q50 nahradí v nabídce značky model G37, který byl v prodeji od roku 2006. Nový model se do prodeje dostane o prázdninách v USA a Kanadě, v Evropě bude k mání asi až na podzim.

Oproti Lexusu IS působí nové infiniti poněkud konzervativněji, ale i zde výrobce přiostřil převážně oblé linie předchůdce. Z profilu vyniknou výrazné prolisy karoserie nad prahem a u zadních dveří. Ponton přechází ve dvou liniích, které se mísí právě v prostoru zadních dveří. Zajímavá je zalomená linka u zadního bočního okna.

Infiniti Q50

Přední partie jsou dostatečně agresivní s výrazně předsazenou maskou chladiče. Zajímavé je, že maska má obdobné zalomení ve tvaru přesýpacích hodin jako nový Lexus IS, i když oproti němu je podstatně menší a decentnější. Zadní svítilny jsou značně protáhlé, a to jak do středu auta, tak do jeho boků. Spoiler integrovaný do víka kufru je docela mohutný. Jako celek si auto ponechalo něco z boubelatosti předchůdce.

Nissan se chlubí, že Infiniti Q50 bude jeden z nejsportovnějších sedanů na trhu. Prostě nejen luxusní auto, ale i vůz se slušnými řidičskými zážitky. I proto značka novinku testovala na slavném okruhu Nürburgring a auto po okruhu proháněl jezdec Formule 1 Sebastien Buemi, na vývoji Q50 se podílel i trojnásobný šampion F1 Sebastian Vettel.

Infiniti Q50

Hlavní technologickou novinkou je Direct Adaptive Steering, což je elektronické řízení, které dokáže za jízdy měnit nastavení. Snímá natočení kol a zásahy do řízení. Řidič si pak může vybrat ze čtyř režimů nastavení systému. Další systém zase sleduje senzorem za vnitřním zpětným zrcátkem silnici daleko dopředu a dokáže tak reagovat na stav vozovky, překážky a další situace. Samozřejmostí systému je i hlídání jízdních pruhů.

Luxusní stránku věci zajistí nový inteligentní klíč, který dokáže nejen otevřít na dálku auto, ale i nastavit sedačky a další funkce vozu. Zákazník pak dostane až čtyři individuální klíče. Špičkové audio pochází od značky Bose a nepřekvapí luxusní kožený interiér s hliníkovými doplňky.

Infiniti zatím pro model Q50 představilo dvě pohonné jednotky. Základní šestiválec o objemu 3,7 litru má výkon 244 kW, alternativou je šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný s elektromotorem. Hybrid má kombinovaný výkon 267 kW (217 kW benzinový motor + 50 kW elektromotor).

Podle všeho Infiniti představí pro evropský trh i dieselový agregát. Zde se sluší dodat, že konkurenční Lexus IS o naftový motor v nejnovější generaci přišel a místo něj dostal hybridní pohon. V každém případě u Q50 výkon na zadní či všechna kola přenáší sedmistupňový automat s možností manuální změny rychlostí.

Autor:




Nejčtenější

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.