Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti Q50: nový pokus o výsadek do německého království

aktualizováno 
Prémiová divize Nissanu představila nový "malý" sedan Q50. Novinka má přesvědčit špičkovými jízdními vlastnostmi a také novým hybridním pohonem. Pro Evropu se chystá i dieselový motor. Odlákat chce hlavně zákazníky trojkových BMW, Audi A4 a mercedesů třídy C.

Infiniti Q50 | foto: Infiniti

Prémiové divize japonských automobilek Nissan a Toyota proti sobě s novým rokem poslaly přímé konkurenty Infiniti Q50 a nový Lexus IS (více o lexusu čtěte zde). Obě auta jsou základními sedany obou značek, jsou podobně velká, mají pohon zadních kol a míří na stejnou cílovou skupinu zákazníků.

Fotogalerie

Přestože hlavním odbytištěm Lexusu i Infiniti je především severoamerický trh, obě značky se snaží uspět i v Evropě včetně českého trhu. Zde naráží na silnou konkurenci německých automobilek, v případě obou novinek na BMW 3, Mercedes třídy C a Audi A4. Pro zajímavost, třetí ze skupiny prémiových japonských značek, Acura od Hondy, evropský trh vypouští.

Infiniti Q50 nahradí v nabídce značky model G37, který byl v prodeji od roku 2006. Nový model se do prodeje dostane o prázdninách v USA a Kanadě, v Evropě bude k mání asi až na podzim.

Oproti Lexusu IS působí nové infiniti poněkud konzervativněji, ale i zde výrobce přiostřil převážně oblé linie předchůdce. Z profilu vyniknou výrazné prolisy karoserie nad prahem a u zadních dveří. Ponton přechází ve dvou liniích, které se mísí právě v prostoru zadních dveří. Zajímavá je zalomená linka u zadního bočního okna.

Infiniti Q50

Přední partie jsou dostatečně agresivní s výrazně předsazenou maskou chladiče. Zajímavé je, že maska má obdobné zalomení ve tvaru přesýpacích hodin jako nový Lexus IS, i když oproti němu je podstatně menší a decentnější. Zadní svítilny jsou značně protáhlé, a to jak do středu auta, tak do jeho boků. Spoiler integrovaný do víka kufru je docela mohutný. Jako celek si auto ponechalo něco z boubelatosti předchůdce.

Nissan se chlubí, že Infiniti Q50 bude jeden z nejsportovnějších sedanů na trhu. Prostě nejen luxusní auto, ale i vůz se slušnými řidičskými zážitky. I proto značka novinku testovala na slavném okruhu Nürburgring a auto po okruhu proháněl jezdec Formule 1 Sebastien Buemi, na vývoji Q50 se podílel i trojnásobný šampion F1 Sebastian Vettel.

Infiniti Q50

Hlavní technologickou novinkou je Direct Adaptive Steering, což je elektronické řízení, které dokáže za jízdy měnit nastavení. Snímá natočení kol a zásahy do řízení. Řidič si pak může vybrat ze čtyř režimů nastavení systému. Další systém zase sleduje senzorem za vnitřním zpětným zrcátkem silnici daleko dopředu a dokáže tak reagovat na stav vozovky, překážky a další situace. Samozřejmostí systému je i hlídání jízdních pruhů.

Luxusní stránku věci zajistí nový inteligentní klíč, který dokáže nejen otevřít na dálku auto, ale i nastavit sedačky a další funkce vozu. Zákazník pak dostane až čtyři individuální klíče. Špičkové audio pochází od značky Bose a nepřekvapí luxusní kožený interiér s hliníkovými doplňky.

Infiniti zatím pro model Q50 představilo dvě pohonné jednotky. Základní šestiválec o objemu 3,7 litru má výkon 244 kW, alternativou je šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný s elektromotorem. Hybrid má kombinovaný výkon 267 kW (217 kW benzinový motor + 50 kW elektromotor).

Podle všeho Infiniti představí pro evropský trh i dieselový agregát. Zde se sluší dodat, že konkurenční Lexus IS o naftový motor v nejnovější generaci přišel a místo něj dostal hybridní pohon. V každém případě u Q50 výkon na zadní či všechna kola přenáší sedmistupňový automat s možností manuální změny rychlostí.

Autor:




Nejčtenější

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

BMW X5 M / HARMAN / RSE / LED
BMW X5 M / HARMAN / RSE / LED

r.v. 2016, naj. 14 000 km, benzín
2 380 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.