Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti Q50: nový pokus o výsadek do německého království

aktualizováno 
Prémiová divize Nissanu představila nový "malý" sedan Q50. Novinka má přesvědčit špičkovými jízdními vlastnostmi a také novým hybridním pohonem. Pro Evropu se chystá i dieselový motor. Odlákat chce hlavně zákazníky trojkových BMW, Audi A4 a mercedesů třídy C.

Infiniti Q50 | foto: Infiniti

Prémiové divize japonských automobilek Nissan a Toyota proti sobě s novým rokem poslaly přímé konkurenty Infiniti Q50 a nový Lexus IS (více o lexusu čtěte zde). Obě auta jsou základními sedany obou značek, jsou podobně velká, mají pohon zadních kol a míří na stejnou cílovou skupinu zákazníků.

Fotogalerie

Přestože hlavním odbytištěm Lexusu i Infiniti je především severoamerický trh, obě značky se snaží uspět i v Evropě včetně českého trhu. Zde naráží na silnou konkurenci německých automobilek, v případě obou novinek na BMW 3, Mercedes třídy C a Audi A4. Pro zajímavost, třetí ze skupiny prémiových japonských značek, Acura od Hondy, evropský trh vypouští.

Infiniti Q50 nahradí v nabídce značky model G37, který byl v prodeji od roku 2006. Nový model se do prodeje dostane o prázdninách v USA a Kanadě, v Evropě bude k mání asi až na podzim.

Oproti Lexusu IS působí nové infiniti poněkud konzervativněji, ale i zde výrobce přiostřil převážně oblé linie předchůdce. Z profilu vyniknou výrazné prolisy karoserie nad prahem a u zadních dveří. Ponton přechází ve dvou liniích, které se mísí právě v prostoru zadních dveří. Zajímavá je zalomená linka u zadního bočního okna.

Infiniti Q50

Přední partie jsou dostatečně agresivní s výrazně předsazenou maskou chladiče. Zajímavé je, že maska má obdobné zalomení ve tvaru přesýpacích hodin jako nový Lexus IS, i když oproti němu je podstatně menší a decentnější. Zadní svítilny jsou značně protáhlé, a to jak do středu auta, tak do jeho boků. Spoiler integrovaný do víka kufru je docela mohutný. Jako celek si auto ponechalo něco z boubelatosti předchůdce.

Nissan se chlubí, že Infiniti Q50 bude jeden z nejsportovnějších sedanů na trhu. Prostě nejen luxusní auto, ale i vůz se slušnými řidičskými zážitky. I proto značka novinku testovala na slavném okruhu Nürburgring a auto po okruhu proháněl jezdec Formule 1 Sebastien Buemi, na vývoji Q50 se podílel i trojnásobný šampion F1 Sebastian Vettel.

Infiniti Q50

Hlavní technologickou novinkou je Direct Adaptive Steering, což je elektronické řízení, které dokáže za jízdy měnit nastavení. Snímá natočení kol a zásahy do řízení. Řidič si pak může vybrat ze čtyř režimů nastavení systému. Další systém zase sleduje senzorem za vnitřním zpětným zrcátkem silnici daleko dopředu a dokáže tak reagovat na stav vozovky, překážky a další situace. Samozřejmostí systému je i hlídání jízdních pruhů.

Luxusní stránku věci zajistí nový inteligentní klíč, který dokáže nejen otevřít na dálku auto, ale i nastavit sedačky a další funkce vozu. Zákazník pak dostane až čtyři individuální klíče. Špičkové audio pochází od značky Bose a nepřekvapí luxusní kožený interiér s hliníkovými doplňky.

Infiniti zatím pro model Q50 představilo dvě pohonné jednotky. Základní šestiválec o objemu 3,7 litru má výkon 244 kW, alternativou je šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný s elektromotorem. Hybrid má kombinovaný výkon 267 kW (217 kW benzinový motor + 50 kW elektromotor).

Podle všeho Infiniti představí pro evropský trh i dieselový agregát. Zde se sluší dodat, že konkurenční Lexus IS o naftový motor v nejnovější generaci přišel a místo něj dostal hybridní pohon. V každém případě u Q50 výkon na zadní či všechna kola přenáší sedmistupňový automat s možností manuální změny rychlostí.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.