Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jeep Cherokee: luxusní lovec do terénu

  12:28aktualizováno  12:28
Redakčnímu testu se podrobil zaoceánský zástupce kategorie terénních aut - Jeep Cherokee s dieselovým motorem 2,5 litru. Rozšířením o doplňky jako je světelná rampa se z městského poloterénního vozu stal Renegade.

Byla to právě automobilka Jeep, která nejvýznamněji ovlivnila vývoj terénních automobilů v minulém století. Ne nadarmo dokonce zlidovělo označení "džíp" jako obecné pojmenování vozů kategorie off-road. Po první generaci úspěšného modelu Cherokee fanoušci čekali téměř dvacet let na novějšího následovníka.

Toho představil výrobce před dvěma lety pod stejným názvem, za oceánem ve své domovině se pyšní označením Liberty. Redakčnímu testu se podrobil vůz s dieselovým motorem o objemu 2,5 litru v cestovatelské výbavě Renegade.

hodnocení iDNES 4/5

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOST MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

 

VNĚJŠÍ VZHLED
Originální vzhled plně odpovídající 21. století čerpal inspiraci ze strašího konceptu "jeepster", nezpronevěřil se však ani svým válečným tradicím. Svými rozměry míří spíše do Evropy. V řeči suchých čísel prostorem nevyniká, navenek ale na pozorovatele působí překvapivě robustně a dominantně.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Jeep můžete koupit na www.automodul.cz

Stejně jako u předchozí generace zůstala i tady hlavním poznávacím znakem přední maska s mohutným žebrováním. V kombinaci s rozšířenými pronýtovanými blatníky, bočními stupačkami nebo speciálním střešním nosičem se světelnou rampou z cherokee dělá tvrdého chlapíka-zálesáka, nepřístupný výraz tlumí pouze přátelsky pomrkávající kulaté světlomety.

INTERIÉR A KUFR
Vnitřek vozu působí komfortně jak materiály použitými na palubní desce tak i materiály na sedadlech. Koncepce a design auta však významně zúžil celou palubní desku, a to před řidičem i před spolujezdcem. Zatímco řidič má před sebou ještě volant, který jej opticky vzdaluje od předního okna, spolujezdci si stěžovali na subjektivní nepříjemný pocit menší bezpečnosti v důsledku "posezu těsně před sklem". Čtyřramenný volant dobře padnul do ruky.


Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.