Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Soul: Korejci opisují u škodovky!

  16:54aktualizováno  13. ledna 17:14
Boleslavská automobilka se naprosto nečekaně ocitla v pozici vizionáře, který udává nové směry automobilového designu. Nejnovější studie korejské Kie, představená na právě probíhajícím autosalonu N.A.I.A.S. v Detroitu, jako by z oka vypadla Škodě Roomster, která se oficiálně představí teprve za dva měsíce v Ženevě!

Teprve 3 roky funguje technické a designérské centrum Hyundai + Kia v kalifornském Irvine a již pravidelně zásobuje významné autosalony zajímavými studiemi.

Zatímco před rokem se v Detroitu představil koncept full-size SUV Mesa , letos se tvůrci představili se studií čtyřmetrového víceúčelového vozu, podle dnešní módy a prohlášení tvůrců opět tvořící novou kategorii, tentokrát pojmenovanou C.U.T., tedy Crossover Utility Vehicle.

Na americké poměry nevelký pětidveřový vůz, křížící v sobě hned několik kategorií, kromě nevelké délky (4050 mm) nabízí nadprůměrnou šířku 1850, výšku 1620 i rozvor 2550 mm, což mu dalo možnost  efektivně využít svůj díl zabraného objemu světoprostoru.

Dynamiku takřka čistému hranolu dodává směrem dozadu se sbíhající horní a dolní linie oken a střechy a také vystouplé lemy blatníků. Vnější osvětlení stvořené kompletně z LED-diod zase umožnilo vytvořit vycizelované artefakty i ze světlometů.

Stylové sjednocení se zbytkem karoserie prodělaly i oba obří nárazníky, což umožnilo opticky je značně zmenšit. Dokonce i zadní světlomety jsou součástí nárazníku, ačkoliv spočívají v horní polovině karoserie! Celek dotvářejí zamaskované kliky dveří a originální vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru.

Interiér nabízí nadbytek krychlových decimetrů; půdorys je využitý velmi dobře. Přední anatomické sedačky lze všesměrně nastavovat, zatímco zadní je možné sklopit do rovné podlahy. Přístrojová deska byla postavena přímo „kolem“ kvalitní audiosoustavy a plně se přizpůsobila jejím potřebám.

Přístup zprostředkovávají proti sobě otevíratelné dveře s chybějícím B-sloupkem. Víko kufru se vyklápí elektricky po stisknutí knoflíku na dálkovém ovladači a obsahuje výklopnou schránku na znečištěné či mokré předměty, např. zablácené boty.

Duši Soulu vdechuje dvoulitrový čtyřválec s pětistupňovou samočinnou převodovkou, která řidiči nabízí i manuální sekvenční řazení. Do seznamu komfortních prvků patří adaptivní tempomat, samočinně udržující vzdálenost od vpředu jedoucího auta, nebo otočná konzole, dostupná oběma vpředu sedícím cestujícím, ve které spočívá multimediální notebook, obsahující Wi-Fi, telematický systém, Bluetooth a USB porty. O osvětlení se starají světelné pásy, obklopující oba díly panoramatického střešního okna, z nichž přední je odsuvný.

Jedná se pouze o koncept bez ambicí na sériovou výrobu, ovšem v okamžiku, kdy prodejní statistiky ukážou, že vůz formátu Roomsteru oslaví úspěch, budou Korejci o krok napřed před konkurencí. A o to v dnešní době, kdy nerozhodují roky, ale týdny, jde především.

Chrysler Imperial: Fantom Detroitu


DALŠÍ FOTOGRAFIE

Napodobovat se neostýchá ani automobilka ze země brojící v celosvětovém měřítku proti kopírování.

Nepochybná inspirace evropskou školou je k vidění na stánku Chrysleru, jemuž vévodil olbřímí Imperial; studie superluxusní pětiapůlmetrové limuzíny se sice odkazuje na historické chryslery stejného jména, avšak křivky se pohříchu podobají současnému Phantomu od Rolls-Royce.

Dveře se také otevírají proti sobě, chybí B-sloupek a čtyři samostatná křesla jsou uložena výše než je obvyklé.

Nechybějí nejmodernější finesy a ušlechtilé matriály, podsvětlení detailů LED diodami a zejména jednoduchý, přesto však imponující styl, velebící jednoduchost. Prodloužený podvozek (rozvor 3124 mm) a motor pocházejí se sedanu 300C, pod kapotou zatím nepojízdné studie spočívá osmiválec 5,7 L HEMI.

FOTOGALERIE

Kia Soul

Kia Soul

Kia Soul

Kia Soul

Kia Soul

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.