Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Ta korektnost nás ubije, sláva hulvátovi Clarksonovi

  9:00aktualizováno  9:00
Patří k dobrým vlastnostem chlapů stát si za svými činy. Když se Matt LeBlanc a Ken Block rozhodnou pálit gumy a řádit v centru Londýna, zdá se to jen jako pitomý nápad dvou puberťáků s mokrými papíry. Anebo taky ne: když v centru města řádí agent jeho Výsosti 007, taky z toho není aféra.

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top Gearu smyky v centru Londýna v okolí válečného památníku na Whitehall, válečným veteránům se ale podlamují kolena. | foto: Profimedia.cz

LeBlancovi a Blockovi u toho také asistují kamery a produkce k tomu vyběhala povolení. Stejně jako Bondovi.

Nový Top Gear se ještě ani nevysílal a už vzbuzuje silné emoce. První aféra je na světě, víc než domnělá neúcta k památce válečných hrdinů a následná omluva spíš ale zaujme, že Top Gear snad poprvé couvnul a kontroverzní záběry neodvysílá. Hyperkorektní BBC, zdá se, s Clarksonem ztratila i velkou pýchu: nekorektní humor.

Hyperkorektnost a potřeba omlouvat se okamžitě, když se ozve první vřeštící nespokojenec, ukazuje na nejistotou. Každý nápad nemusí být dobrý, i omlouvat se je správné. Ale omlouvat se za každou cenu a každému, kdo se špatně probudí?

Nový Top Gear provokuje

Chuligáni Joey a Block naštvali válečné veterány

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top...

Jeremy Clarkson, ten hulvát a sprosťák, který z Top Gearu nuceně odešel před rokem, nemusí být každému sympatický, ale publikum ho milovalo taky proto, že zbytečně necouval. Jeho obhroublý humor a nekorektní hlášky, kterými dokázal urazit bez servítků kohokoliv, byly často opravdu „přes čáru“, ale následným útokům dokázal čelit, ne se dopředu krčit v koutě. Jeho nástupce Chris Evans se už dopředu omlouvá a kaje.

Matt „Joey“ LeBlanc si na jednu stranu libuje na svém twitteru, jaká to byla parádní zábava, driftovat v centru Londýna (čtěte zde). Na druhé straně už BBC rozhodlo, že se dané záběry neodvysílají.

Ano, v Anglii a zvlášť v Americe se na válečné veterány nesahá, to Američan LeBlanc určitě ví. Na druhou stranu si při tom kalupu s Blockem za volantem asi zrovna nevšímal, které londýnské památky halí do kouře od pneumatik. Celou záležitost šlo však hlavně vyřešit s mnohem větší grácií a s opravdovou osobností v čele by Top Gear mohl dostat veterány na svou stranu, určitě mezi nimi bude spousta chlapů, kterým voní benzin.

Takhle se Evans nedokázal v první vyhrocenější situaci postavit za LeBlanca a ukázal se jako slaboch, který nemá vedení pořadu pevně v rukou.

A to ani nešlo o nekorektní vtip, ale vykonstruovanou urážku veteránů, jejichž památník se nachází přímo uprostřed rušné ulice Whitehall a kterého se můžete téměř dotknout z okolojedoucího autobusu hromadné dopravy.

Konec srandy

Top Gear a vedení BBC se zachovalo hyperkorektně, ale rozhodně ne ve prospěch britského humoru, který vyznával také Jeremy Clarkson. „Mě něco uráží každý den, například britské noviny,“ říká klasik britského humoru John Cleese ze skupiny Monty Python. „Nečekám ale, že jim to někdo zatrhne,“ doplňuje ve svém videu O politické korektnosti, který zveřejnilo internetové forum Big Think.

Facka za 3,5 milionu

Clarkson se omluvil kolegovi z Top Gearu

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear.

„Celý smysl humoru a komedie, a věřte mi, že jsem se nad tím zamyslel, spočívá v tom, že veškerý humor je kritický. Když začnete prohlašovat, že nikoho nesmíme kritizovat nebo urazit, humor vymizí. A v tom případě, alespoň co se mě týče, žijeme v knize 1984,“ říká na závěr Cleese.

Top Gear určitě bude pokračovat i bez Clarksona, o tom není pochyb. Bude to zajímavý, atraktivní a možná i zábavný pořad, ale na pořádně ostrý britský humor asi můžou fanoušci staré verze pořadu podle všeho zapomenout.

Trio průšvihářů - s Clarksonem v čele - mělo na svém kontě spoustu podobných vroubků, ale nakonec je dokázalo obrátit ve svůj prospěch tak, že bylo publikum ještě nažhavenější na jejich vylomeniny. Jak se těšit na Top Gear, o kterém se už předem ví, že zajímavou (možná lehce kontroverzní) scénu vynechá?

Že přípravy Top Gearu nové „postclarksonovské“ éry váznou, je veřejným tajemstvím. Pokud hlavně jeho protagonisté uhnou před každým křiklounem, hrozí, že nové díly svou superkorektností unudí k smrti.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.