Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Ta korektnost nás ubije, sláva hulvátovi Clarksonovi

  9:00aktualizováno  9:00
Patří k dobrým vlastnostem chlapů stát si za svými činy. Když se Matt LeBlanc a Ken Block rozhodnou pálit gumy a řádit v centru Londýna, zdá se to jen jako pitomý nápad dvou puberťáků s mokrými papíry. Anebo taky ne: když v centru města řádí agent jeho Výsosti 007, taky z toho není aféra.

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top Gearu smyky v centru Londýna v okolí válečného památníku na Whitehall, válečným veteránům se ale podlamují kolena. | foto: Profimedia.cz

LeBlancovi a Blockovi u toho také asistují kamery a produkce k tomu vyběhala povolení. Stejně jako Bondovi.

Nový Top Gear se ještě ani nevysílal a už vzbuzuje silné emoce. První aféra je na světě, víc než domnělá neúcta k památce válečných hrdinů a následná omluva spíš ale zaujme, že Top Gear snad poprvé couvnul a kontroverzní záběry neodvysílá. Hyperkorektní BBC, zdá se, s Clarksonem ztratila i velkou pýchu: nekorektní humor.

Hyperkorektnost a potřeba omlouvat se okamžitě, když se ozve první vřeštící nespokojenec, ukazuje na nejistotou. Každý nápad nemusí být dobrý, i omlouvat se je správné. Ale omlouvat se za každou cenu a každému, kdo se špatně probudí?

Nový Top Gear provokuje

Chuligáni Joey a Block naštvali válečné veterány

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top...

Jeremy Clarkson, ten hulvát a sprosťák, který z Top Gearu nuceně odešel před rokem, nemusí být každému sympatický, ale publikum ho milovalo taky proto, že zbytečně necouval. Jeho obhroublý humor a nekorektní hlášky, kterými dokázal urazit bez servítků kohokoliv, byly často opravdu „přes čáru“, ale následným útokům dokázal čelit, ne se dopředu krčit v koutě. Jeho nástupce Chris Evans se už dopředu omlouvá a kaje.

Matt „Joey“ LeBlanc si na jednu stranu libuje na svém twitteru, jaká to byla parádní zábava, driftovat v centru Londýna (čtěte zde). Na druhé straně už BBC rozhodlo, že se dané záběry neodvysílají.

Ano, v Anglii a zvlášť v Americe se na válečné veterány nesahá, to Američan LeBlanc určitě ví. Na druhou stranu si při tom kalupu s Blockem za volantem asi zrovna nevšímal, které londýnské památky halí do kouře od pneumatik. Celou záležitost šlo však hlavně vyřešit s mnohem větší grácií a s opravdovou osobností v čele by Top Gear mohl dostat veterány na svou stranu, určitě mezi nimi bude spousta chlapů, kterým voní benzin.

Takhle se Evans nedokázal v první vyhrocenější situaci postavit za LeBlanca a ukázal se jako slaboch, který nemá vedení pořadu pevně v rukou.

A to ani nešlo o nekorektní vtip, ale vykonstruovanou urážku veteránů, jejichž památník se nachází přímo uprostřed rušné ulice Whitehall a kterého se můžete téměř dotknout z okolojedoucího autobusu hromadné dopravy.

Konec srandy

Top Gear a vedení BBC se zachovalo hyperkorektně, ale rozhodně ne ve prospěch britského humoru, který vyznával také Jeremy Clarkson. „Mě něco uráží každý den, například britské noviny,“ říká klasik britského humoru John Cleese ze skupiny Monty Python. „Nečekám ale, že jim to někdo zatrhne,“ doplňuje ve svém videu O politické korektnosti, který zveřejnilo internetové forum Big Think.

Facka za 3,5 milionu

Clarkson se omluvil kolegovi z Top Gearu

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear.

„Celý smysl humoru a komedie, a věřte mi, že jsem se nad tím zamyslel, spočívá v tom, že veškerý humor je kritický. Když začnete prohlašovat, že nikoho nesmíme kritizovat nebo urazit, humor vymizí. A v tom případě, alespoň co se mě týče, žijeme v knize 1984,“ říká na závěr Cleese.

Top Gear určitě bude pokračovat i bez Clarksona, o tom není pochyb. Bude to zajímavý, atraktivní a možná i zábavný pořad, ale na pořádně ostrý britský humor asi můžou fanoušci staré verze pořadu podle všeho zapomenout.

Trio průšvihářů - s Clarksonem v čele - mělo na svém kontě spoustu podobných vroubků, ale nakonec je dokázalo obrátit ve svůj prospěch tak, že bylo publikum ještě nažhavenější na jejich vylomeniny. Jak se těšit na Top Gear, o kterém se už předem ví, že zajímavou (možná lehce kontroverzní) scénu vynechá?

Že přípravy Top Gearu nové „postclarksonovské“ éry váznou, je veřejným tajemstvím. Pokud hlavně jeho protagonisté uhnou před každým křiklounem, hrozí, že nové díly svou superkorektností unudí k smrti.





Nejčtenější

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.