Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept rollsu je dokonalý odvaz. Volant nahradí kyberasistentka Eleanor

  17:00aktualizováno  17:00
Rollsy už dávno nejsou auta pro lordy v tvídovém saku čpícím fajfkovým tabákem, které vozí do klubu devadesátiletý majordomus. V podání rollse vypadá automobilová smetánka opravdu tak, jak má. Odvážně, majestátně a vždy dokonale. A vůbec nevadí, že má v útrobách techniku BMW.

Německý vlastník britské ikony letos slaví století existence (více čtěte zde). Nadělil si k tomu parádní koncept.

Když o svém nejnovějším konceptu Rolls-Royce mluví jako o ‘Haute Couture’, není to nemístné vychloubání. Ten chrám moderního luxusu na kolech měří na délku 5,9 metru. Vysoký je 1,6 metru a každý z 28palcových ráfků je skládaný ručně z 65 hliníkových dílů.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 s kódovým označením 103EX bude určitě na titulkách knih o automobilovém designu začátku jedenadvacátého století. Velkolepé kupé dostalo odvážně futuristický vzhled. Majestátní proporce, které dokonale souzní se značkou R-R, dostaly novou interpretaci v odvážných tvarech a výrazných detailech. Pozorný divák ale odhalí i odkaz na bohatou minulost značky. Předlouhá příď, která se směrem vpřed zužuje a nahoře ji objímá oblouk nesoucí pontony kol, připomíná předválečné rollsy. Křivky tvarující boky zas evokují otočené prahy starých rollsů.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)

„Chtěli jsme dbát na to, abychom neustrnuli v minulosti. Chtěli jsme být co nejvíce inovativní a zároveň přenést historii značky,“ vysvětluje úkol, který si dali designéři, jejich šéf Giles Taylor. Dnešní šéfdesignér britské automobilky si tímto konceptem postavil pomník. Zároveň se potvrzuje jeho genialita, je to právě on, kdo vymyslel nestárnoucí tvary první generace beruškovitého Citroënu C3, aby o pár let na to stál u vytváření moderního tvarosloví aktuálních jaguarů.

Fotogalerie

Kabina futuristického konceptu rollsu je jak z jachty - samozřejmě bez volantu, jinak by to nebylo auto budoucnosti, nechybí originální otevírání dveří a speciální šuplík na kufry za předním kolem.

Interiér připomíná nóbl budoár, tvůrci o něm mluví jako o svatyni. Odvolávají se při tom na motto Coco Chanel, podle kterého je „jednoduchost klíčem opravdovým k opravdové eleganci“. Fajnové drahé dřevo doplňuje OLED displej, posádka si hoví v pohodlném sofa čalouněném hedvábím.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)

Na palubě čeká na posádku Eleanor Thorntonová, která nahradila toho komorníka čpícího naftalínem. Thorntonová byla sekretářkou pionýra automobilismu, lorda Montagu of Beaulieu a jeho milenkou, se kterou měl i dítě. Hlavně ale stála modelem sochaři Charlesi Sykesovi, když tvaroval tu slavnou sošku Spirit of Ecstasy, která balancuje na přídi všech rollsů. V jednadvacátém století je Eleanor virtuální kybernetickou asistentkou, digitální bytostí obhospodařující životní a pracovní agendu přebohatého majitele rollse. iPhonisté mají svou robotickou Siri, rollsaři by tak mohli mít svou Eleanor, které nadiktují, kam chtějí jet a ona vše obstará.

Rolls-Royce říká, že pro urozený, neslyšně se převalující dvanáctiválec pod kapotou už nebude v budoucnosti místo. „Můžeme jen tušit, co bude rolls-royce pohánět,“ uvádí automobilka. Pro koncept na oslavu století mateřského BMW si vysnili bezemisní (rozuměj elektrický) pohon.





Nejčtenější

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.