Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept rollsu je dokonalý odvaz. Volant nahradí kyberasistentka Eleanor

  17:00aktualizováno  17:00
Rollsy už dávno nejsou auta pro lordy v tvídovém saku čpícím fajfkovým tabákem, které vozí do klubu devadesátiletý majordomus. V podání rollse vypadá automobilová smetánka opravdu tak, jak má. Odvážně, majestátně a vždy dokonale. A vůbec nevadí, že má v útrobách techniku BMW.

Německý vlastník britské ikony letos slaví století existence (více čtěte zde). Nadělil si k tomu parádní koncept.

Když o svém nejnovějším konceptu Rolls-Royce mluví jako o ‘Haute Couture’, není to nemístné vychloubání. Ten chrám moderního luxusu na kolech měří na délku 5,9 metru. Vysoký je 1,6 metru a každý z 28palcových ráfků je skládaný ručně z 65 hliníkových dílů.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 s kódovým označením 103EX bude určitě na titulkách knih o automobilovém designu začátku jedenadvacátého století. Velkolepé kupé dostalo odvážně futuristický vzhled. Majestátní proporce, které dokonale souzní se značkou R-R, dostaly novou interpretaci v odvážných tvarech a výrazných detailech. Pozorný divák ale odhalí i odkaz na bohatou minulost značky. Předlouhá příď, která se směrem vpřed zužuje a nahoře ji objímá oblouk nesoucí pontony kol, připomíná předválečné rollsy. Křivky tvarující boky zas evokují otočené prahy starých rollsů.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)

„Chtěli jsme dbát na to, abychom neustrnuli v minulosti. Chtěli jsme být co nejvíce inovativní a zároveň přenést historii značky,“ vysvětluje úkol, který si dali designéři, jejich šéf Giles Taylor. Dnešní šéfdesignér britské automobilky si tímto konceptem postavil pomník. Zároveň se potvrzuje jeho genialita, je to právě on, kdo vymyslel nestárnoucí tvary první generace beruškovitého Citroënu C3, aby o pár let na to stál u vytváření moderního tvarosloví aktuálních jaguarů.

Fotogalerie

Kabina futuristického konceptu rollsu je jak z jachty - samozřejmě bez volantu, jinak by to nebylo auto budoucnosti, nechybí originální otevírání dveří a speciální šuplík na kufry za předním kolem.

Interiér připomíná nóbl budoár, tvůrci o něm mluví jako o svatyni. Odvolávají se při tom na motto Coco Chanel, podle kterého je „jednoduchost klíčem opravdovým k opravdové eleganci“. Fajnové drahé dřevo doplňuje OLED displej, posádka si hoví v pohodlném sofa čalouněném hedvábím.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)

Na palubě čeká na posádku Eleanor Thorntonová, která nahradila toho komorníka čpícího naftalínem. Thorntonová byla sekretářkou pionýra automobilismu, lorda Montagu of Beaulieu a jeho milenkou, se kterou měl i dítě. Hlavně ale stála modelem sochaři Charlesi Sykesovi, když tvaroval tu slavnou sošku Spirit of Ecstasy, která balancuje na přídi všech rollsů. V jednadvacátém století je Eleanor virtuální kybernetickou asistentkou, digitální bytostí obhospodařující životní a pracovní agendu přebohatého majitele rollse. iPhonisté mají svou robotickou Siri, rollsaři by tak mohli mít svou Eleanor, které nadiktují, kam chtějí jet a ona vše obstará.

Rolls-Royce říká, že pro urozený, neslyšně se převalující dvanáctiválec pod kapotou už nebude v budoucnosti místo. „Můžeme jen tušit, co bude rolls-royce pohánět,“ uvádí automobilka. Pro koncept na oslavu století mateřského BMW si vysnili bezemisní (rozuměj elektrický) pohon.





Nejčtenější

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.