Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence pro Dacii Logan: Tata X1 za 1600 euro

  12:02aktualizováno  7. prosince 2:06
Výrobcům už mnoho automobilismem nezasažených trhů nezbývá. Namísto přetahování o každého zákazníka, který se nemůže rozhodnout nad barvou kožených potahů sedaček, našli nová bezedná odbytiště: Čínu, Indii a vůbec všechny rozvíjející se ekonomiky. Například indický mamut Tata chystá "světové auto" za 1600 euro.

Namísto ohromujících výkonů mají tzv. "auta pro celý svět" za úkol svého majitele a hromadu věcí dovézt na místo určení, být co nejlevnější a nejjednodušší a pokud možno nezničitelná. Zapomínat se ovšem nesmí ani na ekologii.

Luxusní silou překypující auto je dnes spíše problém prodat než vyrobit, příkladem může být živořící NEJ-volkswagen jménem Phaeton.

Námaha vložená do výroby co nejlevnějšího auta se vyplácí. Indie a Čína, které se prozatím pohybují spíše jen po dvou (v lepším případě kolech), jsou po autech hladové.

Renault udělal s loganem díru do celého světa. Dobře se prodává i na trzích kam se původně vůbec neměl dovážet (více ZDE). Jak vidno, i rozmazlení zákazníci z prosperujících zemí rádi ušetří.

TATA zbrojí
V dubnu letošního roku TATA oznámila, že chystá superlevné auto v ceně 1600 euro.

Automobilka, která svého času vyrobila vůbec první indické auto, nabízí své výrobky také na některých evropských trzích. Chystaný model, skrývající se pod kódovým označením X1, má splňovat všechny bezpečnostní a ekologické normy; o jeho dovozu na starý kontinent se ale prozatím neuvažuje. Je pravděpodobnější, že TATA bude mít dost práce s nasycením domácího trhu. Ratan Tata, vládce celého koncernu, chce prodat během prvních dvou let půl milionu "iks-jedniček".

Nyní se o projektu objevily další informace. Auto spatří světlo světa v roce 2008. Samonosná karoserie by měla být oblečena do alternativních materiálů, které pomohou zredukovat váhu i cenu. TATA X1 dostane nově vyvinutý tříválcový motor s objemem 600 ccm a spotřebou 4-5 litrů na 100 kilometrů. Motor bude postaven tak, aby byl schopen spalovat benzin, LPG i CNG.

Fiat, který s TATou spolupracuje, prohlásil, že se projektu X1 neúčastní. Italská automobilka totiž bojuje na globálních trzích na vlastní pěst s Fiatem Palio.

TATA chce superlevný model, skrývající se prozatím pod kódem X1, nabídnout zemím, ve kterých je prozatím nejběžnějším dopravním prostředkem kolo.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.