Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Laguna Coupé: ohnivý renault je zpátky

  13:00aktualizováno  13:00
Pamatujete si na Renault Fuego? Úžasně moderní tvary, které vypadaly dobře ještě mnoho let po ukončení výroby, jedno z prvních sportovních aut s turbodieselem pod kapotou, dětský autosen mnohých z nás...

Renault Laguna Coupé | foto: Renault

Exoticky působící kupé renaultu dostává svého plnohodnotného nástupce po třiadvaceti letech: Renault Laguna Coupé byl poslední hvězdou filmového festivalu v Cannes.

Po minivanu Kangoo, sportovně laděné laguně GT a SUVerénu pro jízdu po nezpevněných cestách - modelu Koleos - přijíždí další novinka Renaultu. Plavná dvoudveřová laguna míří do segmentu kupé střední třídy. Uplynulý víkend přilákal na azurové pobřeží celebrity kulturního i sportovního života.

Jako dějiště neoficiálního debutu si automobilka Renault vybrala hned dvě prestižní akce mimořádného významu. Prezident Renaultu Carlos Ghos přijel Lagunou Coupé na závěrečný ceremoniál 61. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes, jehož je Renault již 25 let oficiálním partnerem.

O den později se dvě kupátka řízená testovacími jezdci Romainem Grosjeanem a Lucasem di Grassi z týmu ING Renault F1 proháněla po trati monacké Grand Prix.

Automobilka Renault se do segmentu středně velkých kupé vrací téměř po čtvrt století, vždyť výroba předchůdce se jménem Fuego (španělsky "oheň") byla ukončena už v roce 1985. Vše o Renaultu Fuego si přečtěte tady

Laguna Coupé stylisticky vychází ze stejnojmenné studie, která se loni představila na frankfurtském autosalonu. Sériové provedení se od konceptu tradičně odlišuje, změn na karoserii se ale naštěstí odehrálo méně, než by se dalo očekávat.

Přední část prošla jen drobným faceliftem. Avantgardní světlomety vystřídala tvarově totožná světla, ale s optikou ve stylu současných lagun, mezi kapotou a nárazníkem přibyl úzký otvor pro vstup vzduchu k motoru a jemné modifikace se dočkal i přední nárazník a jeho žebrování ve střední části.

Z boku je patrné drobné prodloužení zadního převisu, výměna trochu nepraktických zpětných zrcátek a klik studie za funkčnější verze a zejména jiný tvar dveří, které se oproti konceptu budou otevírat klasicky do stran, nikoliv vzhůru jako u některých supersportů.

Na zádi se zcivilnění výrazněji projevilo jen na ztvárnění nárazníku, víko zavazadlového prostoru a úzké koncové svítilny s technologií LED byly zachovány jen s nepatrnými změnami.

Interiér sériové verze se oproti extravagantnímu výstavnímu exponátu změnil k nepoznání. Z prvních fotografií je zřejmá jeho značná příbuznost s ostatními lagunami, individualizace modelu se tak patrně omezí na jen doplňky a dekory se sportovním lookem a odvážnější barevná provedení.

Z technického hlediska má Laguna Coupé asi nejblíže ke sportovně laděné verzi GT, která se představila zhruba před měsícem. První dojmy z jízdy s Lagunou GT si přečtěte zde

Benefitem velkého kupé bude kromě designu tedy i aktivní podvozek se systémem řízení zadní nápravy. Moderní elektronický systém, který u Renaultu nazývají Active Drive, mění natočení kol zadní nápravy v závislosti na rychlosti a způsobu jízdy v sousledném nebo nesousledném směru s předními koly a zlepšuje tak manévrovatelnost vozu při nižších a jízdní stabilitu při vyšších rychlostech.

Nová Laguna Coupé měří 4 640 mm do délky, 1 830 do šířky a 1 400 mm do výšky, vzdálenost náprav (rozvor) je 2 690 mm. Oproti stávajícím verzím je tedy vyjma šířky nepatrně menší ve všech směrech.

Pod kapotou se zprvu objeví pouze vidlicové šestiválcové agregáty, se kterými coupé pokoří stovku za méně než sedm vteřin. Ortodoxním příznivcům sportovní jízdy bude v nabídce určen atmosférický šestiválec 3,5 litru s výkonem 240 koní a kroutícím momentem 330 Nm (jde o stejný agregát, kterým se pyšní sportovní Nissan 350Z, ale se sníženým výkonem).

Pro příznivce vysokého kroutícího momentu, kterým nafta nesmrdí, bude v nabídce připraven přeplňovaný vznětový šestiválec 3,0 dCi s výkonem o pět koní nižším a kroutícím momentem s hodnotou 450 Nm. Obě pohonné jednotky budou zpočátku spojeny s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou. Později se v nabídce pravděpodobně objeví i čtyřválcové pohonné jednotky z laguny GT a manuální převodové ústrojí.

Nová Laguna Coupé se oficiálně představí na letošním pařížském autosalonu na přelomu září a října, kde Renault patrně odhalí i třetí generaci modelu Mégane.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Hyundai ix35 2.0 CRDi 2012 ·...
Hyundai ix35 2.0 CRDi 2012 ·...

r.v. 2012, naj. 152 629 km, diesel
300 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.