Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini Centenario: brutální bestie za 60 milionů

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Lamborghini bude mít od čtvrtého dubna nového šéfdesignéra Mitju Borkerta, ten odcházející se ale loučí ve velkém stylu. Unikát postavený na počest století narození zakladatele značky Ferruccia Lamborghiniho vypadá brutálně.

Nový šéfdesignér

Perini jde šéfovat slavnému studiu Italdesign patřícímu koncernu VW, které loni opustil jeho zakladatel Giorgetto Giugiaro. Borkert míří k Lamborghini od Porsche, kde byl zodpovědný za design exteriérů. Autor zakulacené panamery, cayennu nebo macanu bude nově šlechtit řízné tvary italských býků.

Filippo Perini, dosavadní šéfdesignér Lamborghini, dal 770koňové novince ze Sant ́Agaty Bolognese agresivní tvary s nezvykle modelovanými aerodynamickými plochami.

Lamborghini Centenario vycházející ze „sériového“ sedmisetkoňového modelu Aventador vznikne ve čtyřiceti kusech, v limitované edici bude dvacet kupé a dvacet roadsterů.

Dvanáctiválci zvedli výkon a maximální otáčky z 8 350 na 8 600 otáček za minutu. S hmotností 1 520 kilogramů se italský karbonový supersport dostává v poměru hmotnost/výkon na 1,97 kg/k. Z nuly na stovce je za 2,8 sekundy a maximální rychlost přesahuje 350 kilometrů v hodině.

Fotogalerie

Centenario zůstalo u pohonu všech kol, kola zadní nápravy se pro lepší ovladatelnost natáčejí. Podvozek je osazený magnetoreologickými tlumiči s nastavitelnou tuhostí.

Lamborghini Centenario dostalo cenovku 1,75 milionu eur bez daně, to je s českou daní skoro šedesát milionů; už je ale kompletně vyprodané.





Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.