Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini Centenario: brutální bestie za 60 milionů

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Lamborghini bude mít od čtvrtého dubna nového šéfdesignéra Mitju Borkerta, ten odcházející se ale loučí ve velkém stylu. Unikát postavený na počest století narození zakladatele značky Ferruccia Lamborghiniho vypadá brutálně.

Nový šéfdesignér

Perini jde šéfovat slavnému studiu Italdesign patřícímu koncernu VW, které loni opustil jeho zakladatel Giorgetto Giugiaro. Borkert míří k Lamborghini od Porsche, kde byl zodpovědný za design exteriérů. Autor zakulacené panamery, cayennu nebo macanu bude nově šlechtit řízné tvary italských býků.

Filippo Perini, dosavadní šéfdesignér Lamborghini, dal 770koňové novince ze Sant ́Agaty Bolognese agresivní tvary s nezvykle modelovanými aerodynamickými plochami.

Lamborghini Centenario vycházející ze „sériového“ sedmisetkoňového modelu Aventador vznikne ve čtyřiceti kusech, v limitované edici bude dvacet kupé a dvacet roadsterů.

Dvanáctiválci zvedli výkon a maximální otáčky z 8 350 na 8 600 otáček za minutu. S hmotností 1 520 kilogramů se italský karbonový supersport dostává v poměru hmotnost/výkon na 1,97 kg/k. Z nuly na stovce je za 2,8 sekundy a maximální rychlost přesahuje 350 kilometrů v hodině.

Fotogalerie

Centenario zůstalo u pohonu všech kol, kola zadní nápravy se pro lepší ovladatelnost natáčejí. Podvozek je osazený magnetoreologickými tlumiči s nastavitelnou tuhostí.

Lamborghini Centenario dostalo cenovku 1,75 milionu eur bez daně, to je s českou daní skoro šedesát milionů; už je ale kompletně vyprodané.





Nejčtenější

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.