Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini Centenario: brutální bestie za 60 milionů

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Lamborghini bude mít od čtvrtého dubna nového šéfdesignéra Mitju Borkerta, ten odcházející se ale loučí ve velkém stylu. Unikát postavený na počest století narození zakladatele značky Ferruccia Lamborghiniho vypadá brutálně.

Nový šéfdesignér

Perini jde šéfovat slavnému studiu Italdesign patřícímu koncernu VW, které loni opustil jeho zakladatel Giorgetto Giugiaro. Borkert míří k Lamborghini od Porsche, kde byl zodpovědný za design exteriérů. Autor zakulacené panamery, cayennu nebo macanu bude nově šlechtit řízné tvary italských býků.

Filippo Perini, dosavadní šéfdesignér Lamborghini, dal 770koňové novince ze Sant ́Agaty Bolognese agresivní tvary s nezvykle modelovanými aerodynamickými plochami.

Lamborghini Centenario vycházející ze „sériového“ sedmisetkoňového modelu Aventador vznikne ve čtyřiceti kusech, v limitované edici bude dvacet kupé a dvacet roadsterů.

Dvanáctiválci zvedli výkon a maximální otáčky z 8 350 na 8 600 otáček za minutu. S hmotností 1 520 kilogramů se italský karbonový supersport dostává v poměru hmotnost/výkon na 1,97 kg/k. Z nuly na stovce je za 2,8 sekundy a maximální rychlost přesahuje 350 kilometrů v hodině.

Fotogalerie

Centenario zůstalo u pohonu všech kol, kola zadní nápravy se pro lepší ovladatelnost natáčejí. Podvozek je osazený magnetoreologickými tlumiči s nastavitelnou tuhostí.

Lamborghini Centenario dostalo cenovku 1,75 milionu eur bez daně, to je s českou daní skoro šedesát milionů; už je ale kompletně vyprodané.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.