Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dárek k padesátinám: plastové superlambo za 50 milionů

  12:55aktualizováno  12:55
Býčí značka ze Sant'Agaty Bolognese letos slaví kulaté výročí. První sporťák značky Lamborghini vyjel v roce 1963, bylo to velké kupé 350 GTV. Letos vyrazí brázdit okruhy, ale spíš zdobit soukromé depozitáře sbírek milovníků aut převratný koncept Sesto Elemento, který vznikne v limitované edici.

Lamborghini Sesto Elemento | foto: Lamborghini

Dárků k narozeninám si Lamborghini letos nadělí určitě víc, první z nich ohlásila ovšem už teď. Firemní časopis Audi magazine prozradil, že v laboratoři Pre-Series Center už ručně sestavují první z dvacítky unikátního modelu Sesto Elemento, který bude Lamborghini nabízet za dva miliony eur.

Jeho výrobu oznámil už na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011 šéf automobilky Stephan Winkelmann. Už tehdy bylo rozhodnuto o tom, že jich bude jen dvacet a dorazí v roce 2013.

Fotogalerie

Puristický a radikální supersport, k jehož produkci pobídli značku i zákazníci, nebude mít silniční homologaci, majitelé si ho budou tedy moci užívat jen na okruhu. Spíš kolem něj však budou chodit po špičkách v garáži, nedá se očekávat, že by vznikly další kusy. Sesto Elemento má tak našlápnuto mezi nejvzácnější auta posledních desetiletí.

Hypersport

Před třemi roky to byla největší bomba autosalonu v Paříži. Malý hypersport, který vystřelí na stovku za dvě a půl sekundy a přitom váží díky speciálnímu plastu vyztuženému uhlíkovými vlákny, ze kterého je vyroben, jen 999 kilogramů.

Až auto vyjede z laboratoří v Sant'Agatě Bolognese v plné síle, nebude se podle informací magazínu Quattroruote vzhledem příliš lišit od pařížského prototypu.

Konstruktéři přepracovali rám, aby zvýšili tuhost karoserie. Z unikátního materiálu CFRP, což je plast vyztužený nasekanými uhlíkovými vlákny, je monokok kabiny, pomocné rámy i karoserie.

U konceptu stejný materiál použili také na díly náprav a převodovky i na ráfky kol. Zda je dostane i produkční verze se teprve dozvíme.

Interiér vytvoří na míru zákazníkovi, sedačky nahradí odlitky vyrobené doslova podle jeho zadku. Pro správnou pilotní pozici si pak nastaví volant i pedály.

Lambo z plastového karbonu

O Lamborghini Sesto Elemento ČTĚTE ZDE

Desetiválec 5,2 litru s výkonem 570 koní z Lamborghini Gallardo LP570-4 zůstane beze změn stejně jako pohon všech kol. V roce 2010 na autosalonu v Paříži Lamborghini udávalo maximálku 350 km/h. Poměr hmotnosti a výkonu je ohromujících 1,75 kg/koně.

S karbonem má Lamborghini velké zkušenosti. Už v roce 1983 postavili první prototyp s karbonovým rámem, byl to legendární countach.

Sesto Elemento

italsky "šestý prvek"

V Mendělejevově tabulce prvků je šestým prvkem uhlík. A právě prvek schovaný pod písmenem C (carbonium) je na novém superlambu nejdůležitější.





Nejčtenější

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Další z rubriky

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Hasiči na pražském letišti dostali novou špičkovou techniku
VIDEO: Na ruzyňské letiště nastupují fascinující hasičské speciály

Hasičský záchranný sbor Letiště Praha převzal koncem května dvě supermoderní zásahová vozidla Panther Rosenbauer. Dohromady stály 54 milionů korun. V současné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.