Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati Levante se v Číně rozprodalo za pouhých 18 sekund

  8:00aktualizováno  8:00
Maserati letos představuje svůj stěžejní model, dravé SUV jménem Levante. Na čínském trhu, na který italská značka hodně vsází, prodala prvních sto kusů v předprodeji za pouhých 18 sekund. V Česku se má podle informací iDNES.cz objevit první kus na statickém předvedení důležitým klientům už v dubnu.

Firma má v Číně problém s pedály

Maserati nyní v Číně svolává do servisů téměř 21 000 aut. Důvodem je riziko, že se v nich zasekne plynový pedál. Opatření se podle čínských médií týká automobilů Quattroporte a Ghibli vyrobených od března 2013 do prosince 2015. Maserati ve svolávaných vozech provede výměnu plynového pedálu.

Jako úplně první dostanou sériové vozy v květnu italští zákazníci. Severní Amerika, která je druhým nejdůležitějším trhem Maserati, přijde na řadu v říjnu. Klíčovým je ovšem pro značku čínský trh, kde se snaží podpořit svůj růst prostřednictvím internetového prodeje.

Firma minulý týden spustila internetový obchod na webových stránkách čínské společnosti Alibaba a nabídla v něm v předprodeji stovku kusů své novinky. Automobily, které na čínský trh oficiálně vstoupí v červenci, byly podle BBC vyprodány během 18 sekund.

Poptávku po automobilech v Číně přitom v poslední době nepříznivě ovlivňuje zpomalování růstu tamní ekonomiky. Na prodej luxusních automobilů má navíc negativní vliv boj čínské vlády proti korupci a proti snaze vystavovat na odiv bohatství.

Fotogalerie

Výroba Maserati Levante začala v uplynulých týdnech v továrně v italském Mirafiori, do dvou měsíců má produkce stoupnout na maximální kapacitu 120 aut za den. Novinka je k mání ve třech provedeních, základní má pod kapotou šestiválcový turbodiesel, další dvě benzinové šestiválce s výkony 350 a 430 koní (další podrobnosti čtěte zde).

Prodej v Česku odstartuje v následujících týdnech. Na internetových stránkách českého prodejce Maserati ovšem už visí nabídka na konkrétní vozy, dieselová provedení začínají na ceně 1,66 milionu korun bez DPH, nejsilnější 430koňový benziňák na 2,5 milionech.

Maserati je součástí italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles.

Autoři: ,




Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.