Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati Levante se v Číně rozprodalo za pouhých 18 sekund

  8:00aktualizováno  8:00
Maserati letos představuje svůj stěžejní model, dravé SUV jménem Levante. Na čínském trhu, na který italská značka hodně vsází, prodala prvních sto kusů v předprodeji za pouhých 18 sekund. V Česku se má podle informací iDNES.cz objevit první kus na statickém předvedení důležitým klientům už v dubnu.

Firma má v Číně problém s pedály

Maserati nyní v Číně svolává do servisů téměř 21 000 aut. Důvodem je riziko, že se v nich zasekne plynový pedál. Opatření se podle čínských médií týká automobilů Quattroporte a Ghibli vyrobených od března 2013 do prosince 2015. Maserati ve svolávaných vozech provede výměnu plynového pedálu.

Jako úplně první dostanou sériové vozy v květnu italští zákazníci. Severní Amerika, která je druhým nejdůležitějším trhem Maserati, přijde na řadu v říjnu. Klíčovým je ovšem pro značku čínský trh, kde se snaží podpořit svůj růst prostřednictvím internetového prodeje.

Firma minulý týden spustila internetový obchod na webových stránkách čínské společnosti Alibaba a nabídla v něm v předprodeji stovku kusů své novinky. Automobily, které na čínský trh oficiálně vstoupí v červenci, byly podle BBC vyprodány během 18 sekund.

Poptávku po automobilech v Číně přitom v poslední době nepříznivě ovlivňuje zpomalování růstu tamní ekonomiky. Na prodej luxusních automobilů má navíc negativní vliv boj čínské vlády proti korupci a proti snaze vystavovat na odiv bohatství.

Fotogalerie

Výroba Maserati Levante začala v uplynulých týdnech v továrně v italském Mirafiori, do dvou měsíců má produkce stoupnout na maximální kapacitu 120 aut za den. Novinka je k mání ve třech provedeních, základní má pod kapotou šestiválcový turbodiesel, další dvě benzinové šestiválce s výkony 350 a 430 koní (další podrobnosti čtěte zde).

Prodej v Česku odstartuje v následujících týdnech. Na internetových stránkách českého prodejce Maserati ovšem už visí nabídka na konkrétní vozy, dieselová provedení začínají na ceně 1,66 milionu korun bez DPH, nejsilnější 430koňový benziňák na 2,5 milionech.

Maserati je součástí italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles.

Autoři: ,


Témata: Maserati


Nejčtenější

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.