Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati Levante se v Číně rozprodalo za pouhých 18 sekund

  8:00aktualizováno  8:00
Maserati letos představuje svůj stěžejní model, dravé SUV jménem Levante. Na čínském trhu, na který italská značka hodně vsází, prodala prvních sto kusů v předprodeji za pouhých 18 sekund. V Česku se má podle informací iDNES.cz objevit první kus na statickém předvedení důležitým klientům už v dubnu.

Firma má v Číně problém s pedály

Maserati nyní v Číně svolává do servisů téměř 21 000 aut. Důvodem je riziko, že se v nich zasekne plynový pedál. Opatření se podle čínských médií týká automobilů Quattroporte a Ghibli vyrobených od března 2013 do prosince 2015. Maserati ve svolávaných vozech provede výměnu plynového pedálu.

Jako úplně první dostanou sériové vozy v květnu italští zákazníci. Severní Amerika, která je druhým nejdůležitějším trhem Maserati, přijde na řadu v říjnu. Klíčovým je ovšem pro značku čínský trh, kde se snaží podpořit svůj růst prostřednictvím internetového prodeje.

Firma minulý týden spustila internetový obchod na webových stránkách čínské společnosti Alibaba a nabídla v něm v předprodeji stovku kusů své novinky. Automobily, které na čínský trh oficiálně vstoupí v červenci, byly podle BBC vyprodány během 18 sekund.

Poptávku po automobilech v Číně přitom v poslední době nepříznivě ovlivňuje zpomalování růstu tamní ekonomiky. Na prodej luxusních automobilů má navíc negativní vliv boj čínské vlády proti korupci a proti snaze vystavovat na odiv bohatství.

Fotogalerie

Výroba Maserati Levante začala v uplynulých týdnech v továrně v italském Mirafiori, do dvou měsíců má produkce stoupnout na maximální kapacitu 120 aut za den. Novinka je k mání ve třech provedeních, základní má pod kapotou šestiválcový turbodiesel, další dvě benzinové šestiválce s výkony 350 a 430 koní (další podrobnosti čtěte zde).

Prodej v Česku odstartuje v následujících týdnech. Na internetových stránkách českého prodejce Maserati ovšem už visí nabídka na konkrétní vozy, dieselová provedení začínají na ceně 1,66 milionu korun bez DPH, nejsilnější 430koňový benziňák na 2,5 milionech.

Maserati je součástí italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles.

Autoři: ,


Témata: Maserati


Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Citroën DS5
Citroën DS5

r.v. 2013, naj. 35 000 km, diesel
555 390 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.