Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidový luxus od Mercedesu. Ten nejmenší přichází i jako fešácké kombi

aktualizováno 
Mercedes vzal přerod nejmenší řady A opravdu z gruntu. Po hatchbacku, kupé-sedanu a SUV přichází i stylové kombi – Shooting Brake. Hned od počátku bude k mání i nejsilnější verze 45 AMG. Pod kapotou malého modelu ale nečekejte velký motor, bude muset stačit silně nadopovaný dvoulitrový čtyřválec.

Mercedes CLA Shooting Brake | foto: Mercedes Benz

V minulých dvou generacích byl nejmenší Mercedes malým městským MPV. V té aktuální nejdřív přišel na svět sportovně střižený hatchback, který s původním modelem nemá nic společného. Třída A se prostě úplně proměnila, pro mercedes netradiční pohon předních kol ji však zůstal. Následoval vzdálenější příbuzný – nový model B, který využívá platformu áčka, ale přeci jen je to jiná řada.

Fotogalerie

Přímo k modelu A ale můžeme přiřadit sportovní sedan CLA s karoserií ve stylu kupé (tak ho označuje i sám Mercedes), pak to bylo malé SUV GLA a nyní se řada rozrůstá na stylové kombi CLA Shooting Brake. Jak již jméno napovídá, není to obyčejné kombi s důrazem na co největší objem přepravního prostoru ale stylový model, do kterého majitel pohodlně naloží víkendovou výbavu nebo kočárek.

Na první i druhý pohled vypadá auto dospěle, což platí i o sedanu CLA, který už dobře známe z provozu. Designéři si dali záležet, aby menší proporce neudělaly z auta parodii na luxusní modely značky. Kombi se velmi detailně drží mnoha křivek sedanu, vpředu jsou oba modely vizuálně stejné. To pokračuje i v rámci horní hrany bočních oken, tvořící oblouk. Shodné jsou i prolisy na boku karoserie.

Mercedes CLA Shooting Brake

Kombi má opticky linii oken stejnou, jen je protažená dále do okénka v C sloupku. Okno jde až k zadní hraně, sloupek tak na mohutnosti nabírá až směrem nahoru ke střeše, která padá mírněji než horní linie oken. Kombi tak dobře sleduje linii sedanu, která je charakteristická klesajícím pontonem směrem vzad. Páté dveře jsou hodně skloněné, prostě to je kombi-kupé, nikoliv užitkový stěhovák.

Přesto není velikost kufru úplně špatná. V závislosti na naklopení zadních opěradel se do něj vejde 495 až 595 litrů nákladu. Samotné auto je dlouhé 4,63 metru, 1,77 metru široké a jen 1,43 metru vysoké. Čísla odpovídají sedanu, novinka je jen nepostřehnutelně vyšší.

Komu se líbí sedan CLA, bude asi nadšený i z kombi verze. Komu se poněkud neobvyklé oblé linie CLA se svažující se zádí nepozdávají, asi si neoblíbí ani kombi. Řešením je hatchback A, respektive SUV GLA, které mají o poznání konvenčnější design, všeobecně velmi pozitivně přijatý.

Mercedes CLA Shooting Brake

Při pohledu pod kapotu nenajdeme nic nového. Paleta motorů je skoro stejná jako u sedanu CLA, takže nejobjemnější jsou diesely, milovníci benzínu nemohou počítat s větším objemem než dva litry. A všechny motory mají čtyři válce. Jak je dnes obvyklé, nelze se již řídit typovým označením, které dříve určovalo objem motoru (až na jednu výjimku). Dnes už v podstatě jen odlišuje výkonové verze.

Základem je CLA Shooting Brake 180 s přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 litru. Výkon je v tomto případě nastavený na 90 kW. Stejný motor ale naladěný na 115 kW má CLA Shooting Brake 200. Další tři verze mají přeplňovaný dvoulitrový agregát. CLA Shooting Brake 250 disponuje výkonem 155 kW a bude v nabídce i s pohonem všech kol jako model 4Matic.

Vrcholem, který Mercedes překvapivě představil ihned s premiérou auta, je CLA Shooting Brake 45 AMG. Opět pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr s výkonem 265 kW. To stačí na zrychlení na stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost omezenou na 250 kilometrů za hodinu.

Příznivci nafty mohou vybírat mezi modely CLA Shooting Brake 200 CDI či 220 CDI. Druhý model jako jediný má označení zhruba korespondující s objemem agregátu. Oba čtyřválcové diesely totiž mají objem 2,14 litru. Slabší je naladěný na 100 kW, druhý na 130 kW. Základní modely mají šestistupňovou manuální převodovku, vyšší verze pak sedmistupňový automat. Ten si lze připlatit i pro základní provedení.

Prodej bude zahájen příští rok, vozy za zákazníky poputují z maďarské továrny Mercedesu. Ceny zatím výrobce nestanovil, pravděpodobně se nebudou zásadně lišit od cen sedanu. Ten v Česku startuje na 724 000 korunách za model CLA 180.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Vodíkový tahač Nikola One
Autofotka týdne: Svět amerických trucků chce změnit vodíkový tahač Nikola

Tahače, hlavně ty americké s dlouhým čumákem, jsou opravdovými králi silnic, ikonami obdivovanými po celém světě. V Salt Lake City představili nový tahač úplně...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.