Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes se už dnes chlubí teréňákem pro rok 2025

aktualizováno 
Tohle není prototyp pro nějaký chystaný sci-fi film. Projekt Ener-G-Force ukazuje možnou podobu nástupce legendární řady G německé značky. Jenže nikoliv generaci příští, ale poněkud vzdálenější. Pokud si ovšem už teď plánujete koupi off-roadu za 13 let, máte prvního kandidáta.

Mercedes Ener-G-Force | foto: Mercedes Benz

Karoserie konceptu Ener-G-Force je futuristická, ale nikoliv natolik, abychom si ji nedokázali představit v produkčním provedení. Důvod je jednoduchý. Jeden z největších konkurentů Mercedesu v kategorii terénních aut, Land Rover, sklízí velké úspěchy s moderně střiženým modelem Range Rover Evoque. Ten sice není tak nekompromisní off-road jako "Géčko" od Mercedesu, ale Land Rover se netají, že jeho křivky chce aplikovat i na ostrý teréňák Defender. Koncept DC100 je toho dobrým důkazem.

Fotogalerie

A při porovnání Ener-G-Force a konceptu Land Roveru DC100 už prototyp Mercedesu tak futuristicky nevypadá. Navíc ani Land Rover nepřijde na trh dřív než za několik let a Mercedes rovnou uvádí, že takto si představuje terénní auto v roce 2025. Veřejnost si však koncept bude moci prohlédnout už koncem listopadu na autosalonu Los Angeles Auto Show.

Jelikož do výroby zbývá opravdu hodně času, tak Mercedes neuvádí žádné technické údaje vyjma futuristického pohonu. Auto má čtyři elektromotory, tedy pro každé kolo jeden. Energii elektromotorům však nedodává žádná konvenční pohonná jednotka, jako je benzinový či dieselový motor. Dokonce ani žádný klasický hybrid, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem.

Mercedes Ener-G-Force

Mercedes si totiž myslí, že za 13 let budou standardem vodíkové články. Proto má auto na střeše zásobník na vodu, kterou hydrokonvertor přeměňuje na energii. Ve speciálně tvarovaných prazích jsou mohutné baterie, s nimiž má mít auto dojezd až 800 kilometrů.

Přestože již dnes lze takový způsob pohonu realizovat, tak v praxi je zatím nepoužitelný. A je otázkou, jestli se ho do roku 2025 podaří přetavit do sériové podoby.

Design auta navrhlo studio Mercedesu v kalifornském Carlsbadu pod vedením týmu Huberta Leeho a designéra Gordona Wagenera. A tým doufá, že Ener-G-Force uspěje v soutěži Los Angeles Design Challenge, která se koná v rámci losangeleského autosalonu.

Mercedes Ener-G-Force

Přestože auto "trpí" tradiční přeplácaností futuristických konceptů, tak třeba přední maska se světly velmi dobře navazuje na současný Mercedes třídy G, však se na něj odvolává i jménem, a je možné, že s podobným řešením přídě se setkáme na některém budoucím terénním mercedesu mnohem dříve, než se tento koncept alespoň přiblíží sériové produkci.

Mercedesy řady G jsou stálicí v nabídce Mercedesu už přes 30 let. V roce 1979 představené auto s výbornými terénními vlastnostmi patří mezi nejdéle vyráběná auta na světě. A navíc i po těch letech Mercedes design "Géčka" upravil jen minimálně.

Primárně užitkový off-road je dnes k mání i ve velmi luxusních verzích s astronomickými cenovkami. Civilní provedení začíná na dvou a končí na téměř sedmi milionech korun za provedení G65 AMG.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.