Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové náklaďáky na velkou rodinu: trojčata Toyoty, Peugeotu a Citroënu

  15:00aktualizováno  15:00
Když máte kupu dětí, prostorově náročné koníčky, nebo práci vyžadující velké auto, moc na výběr nemáte. Francouzský koncern PSA připravil překvapení ve spolupráci s Toyotou nové velké praktické auto. Trojčata , která dorazí v osobní i dodávkovité verzi, se jmenují Spacetourer, Traveller a Proace.

Peugeot Traveller | foto: Peugeot

Trojčata vznikla ve spolupráci japonské Toyoty a francouzského PSA, na které se dohodly před třemi roky a má trvat minimálně do roku 2020. Je to tedy podobný model spolupráce jako u kapesních kolíňat (Citroënu C1, Peugeotu 108 a Toyoty Aygo).

Autosalonovou premiéru bodu mít Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace na autosalonu v Ženevě, do prodeje mají dorazit ještě v prvním čtvrtletí 2016.

Fotogalerie

Japonský model označení nezměnil, spacetourer nahrazuje model Jumpy, a traveller zastoupí Peugeot Expert. Opět budou k mání užitkové i osobní verze, vyrábět se budou ve fabrice PSA ve francouzském Valenciennes.

Značky zatím nezveřejnily další podrobnosti, omezily se jen na prohlášení, že modely budou sdílet technické charakteristiky, motory a výbavy. Lišit se tedy budou jen designem.

Trio bude lovit zákazníky mezi kupci velkých MPV, jejichž nabídka se na trhu zužuje. Konkurovat chtějí hlavně Volkswagenu Sharan nebo Fordu Galaxy. Budoucnost Voyageru (dříve značky Chrysler, dnes Lancia) je nejistá. Renault s Espacem z této kategorie s nejnovější generací modelu vycouval

Spolupráce na vývoji a výrobě dodávek a MPV je mezi výrobci ještě běžnější, než u osobních vozů. Renault tak spolupracuje s Opelem (více zde) a třeba i Mercedesem.

Právě PSA bylo dvacet let v konsorciu, které vyrábělo takzvaný „eurovan“, což byl v nabídkách značek vlastně předchůdce nového tria. Stejné MPV vyráběné pod značkami Citroën, Peugeot, Fiat a Lancia vyjížděly právě z fabriky Sevel Nord ve Valenciennes od roku 1994 do roku 2014 ve dvou generacích. V prvním vydání to byly Citroën Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse a Lancia Zeta, v druhém Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse a Lancia Phedra.





Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.