Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové náklaďáky na velkou rodinu: trojčata Toyoty, Peugeotu a Citroënu

  15:00aktualizováno  15:00
Když máte kupu dětí, prostorově náročné koníčky, nebo práci vyžadující velké auto, moc na výběr nemáte. Francouzský koncern PSA připravil překvapení ve spolupráci s Toyotou nové velké praktické auto. Trojčata , která dorazí v osobní i dodávkovité verzi, se jmenují Spacetourer, Traveller a Proace.

Peugeot Traveller | foto: Peugeot

Trojčata vznikla ve spolupráci japonské Toyoty a francouzského PSA, na které se dohodly před třemi roky a má trvat minimálně do roku 2020. Je to tedy podobný model spolupráce jako u kapesních kolíňat (Citroënu C1, Peugeotu 108 a Toyoty Aygo).

Autosalonovou premiéru bodu mít Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace na autosalonu v Ženevě, do prodeje mají dorazit ještě v prvním čtvrtletí 2016.

Fotogalerie

Japonský model označení nezměnil, spacetourer nahrazuje model Jumpy, a traveller zastoupí Peugeot Expert. Opět budou k mání užitkové i osobní verze, vyrábět se budou ve fabrice PSA ve francouzském Valenciennes.

Značky zatím nezveřejnily další podrobnosti, omezily se jen na prohlášení, že modely budou sdílet technické charakteristiky, motory a výbavy. Lišit se tedy budou jen designem.

Trio bude lovit zákazníky mezi kupci velkých MPV, jejichž nabídka se na trhu zužuje. Konkurovat chtějí hlavně Volkswagenu Sharan nebo Fordu Galaxy. Budoucnost Voyageru (dříve značky Chrysler, dnes Lancia) je nejistá. Renault s Espacem z této kategorie s nejnovější generací modelu vycouval

Spolupráce na vývoji a výrobě dodávek a MPV je mezi výrobci ještě běžnější, než u osobních vozů. Renault tak spolupracuje s Opelem (více zde) a třeba i Mercedesem.

Právě PSA bylo dvacet let v konsorciu, které vyrábělo takzvaný „eurovan“, což byl v nabídkách značek vlastně předchůdce nového tria. Stejné MPV vyráběné pod značkami Citroën, Peugeot, Fiat a Lancia vyjížděly právě z fabriky Sevel Nord ve Valenciennes od roku 1994 do roku 2014 ve dvou generacích. V prvním vydání to byly Citroën Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse a Lancia Zeta, v druhém Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse a Lancia Phedra.





Nejčtenější

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.