Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftové ferrari za 400 tisíc, nebo lamboaudi?

aktualizováno 
Toužíte po ferrari nebo lamborghini, vaše finanční možnosti ovšem sahají maximálně k peugeotům, v lepším případě audi? Řešení je jednoduché, ferrari se dá pořídit za 10 tisíc liber, lamborghini za necelých pětasedmdesát tisíc euro.
Originální Lamborghini Murciélago, jeho kopii pohání motor od Audi

Originální Lamborghini Murciélago, jeho kopii pohání motor od Audi | foto: Lamborghini

S novým silničním zákonem řidiči zpomalili, takže se nepozná, že narozdíl od originálu váš falešný supersport neumí atakovat třístovku. Ovšem pozor na závody na semaforech, porážka hrozí i od trochu nasupenějšího hatchbacku.

Peugerrari

Ferrari 360 Modena od firmy Extreme Cars vychází z jednoho z nejkrásnějších kupé devadesátých let Peugeotu 406 kupé. Design obou má na svědomí italský Pininfarina.

Tím, že mají šestku ve jméně ovšem společné znaky končí. Falešnému ferrari se roztáčí špatná kola, odveze moc lidí a motor je také na modenu na nesprávném konci auta.

Kit v ceně deseti tisíc liber (420 000 Kč) pomůže poupravit exteriér. Že ale něco není v pořádku prozradí motor, který namísto burácení za hlavami posádky, čtyř- maximálně šestiválcově vrní nad přední nápravou.

Po otevření zadní kapoty se namísto mnohaválcové skulptury s magickým jménem ferrari otevře 390 litrů kufru.

Praktickou stránku vyznává také interiér, pojme namísto obvyklých dvou hned čtyři cestující; za 100 liber se však dá dokoupit speciální zástěna, která 406 coupé o dvě místa obere

Pokud neuznáváte čistou modrou krev italské automobilové šlechty, můžete mít třeba dieselové skoro-ferrari. Kupé "čtyřistašestky" se dalo pořídit s benzinovými čtyřválci o objemu 2,0 a 2,2 litru (100 a 116 kW) a naftovým 2,2litrovým 98kilowattovým HDičkem. Vrcholem nabídky pak byl třílitrový benzinový šestiválec s výkonem 207 koní (152 kilowattů).

Audilambo

V Lamborghini vládne německá automobilka Audi, jeho motory si vypůjčují extrémní modely z Ingolstadtu S6 a S8. Opačný postup zkouší německý výrobce Cyclone. Do posledního šroubku okopíroval vnitřnosti, interiér a samozřejmě také karoserii Lamborghini Murciélago.

Motor ovšem nepochází z nóbl chovu ze Sant´Agata Bolognese, ale má na sobě čtyři propletené kruhy Audi.

Nabídka německých napodobovačů je širší než v případě Lamborghini. Cyclone Murciélago je k mání ve třech verzích: 334 koňový (246 kW) osmiválec 4,2 litru vyjde na 74 800 euro (asi 2,1 milionu korun), Cyclone S8 s výkonem 265 kW (360 koní) stojí 81 800 (2,3 milionu) a konečně šestilitrový dvanáctiválec W12 se 450 koňmi (331 kW) stojí 88 800 euro (2,5 milionu).

Všechny dostanou automatickou převodovku Tiptronic a omezovač na dvěstěpadesátikilometrovou rychlost, průměrná spotřeba se má udržet na dvanácti litrech benzinu.

***
O replikách...

Pravděpodobně nejčastěji kopírované auto je legendární Lotus 7 původně vytvořený Colinem Chapmanem v roce 1957. Repliku nejpurističtějšího sporťáku vyrábí mimo mnoha ostatních také český Kaipan.

Další často napodobovaná auta jsou Porsche 356, AC Cobra, nebo Ferrari F40. Jako oblíbený základ replik ferrari a lamborghini slouží často Pontiac Fiero.

Velmi exoticky působí například estonská replika Lotusu 7 postavená na základech nesmrtelného "žigulíku".

Hotové repliky se dají pořídit na www.kitcars.com nebo na www.kitcarlinks.com.

Vzpomínky pamětníka:
V komunistickém Československu kdosi postavil funkční a vcelku podařenou repliku Lamborghini Countach. Jako základ posloužila volha (včetně původních kol). Vzpomínáte si na ni? Víte o ní něco? Pište do diskuze pod článkem, nebo na auto@idnes.cz

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.