Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nářadíčko pro Al Caponeho: Chrysler 300C SRT8

  18:35aktualizováno  18:35
Rčení o tom, že objem ničím nenahradíš, prosazuje na evropském trhu, který si libuje ve "směšně" malých motorech, nejvehementněji americký Chrysler. "Služební vůz mafie" označený 300C patří k tomu nejosobitějšímu, co lze v luxusní třídě aut najít. S osmiválcem skrývajícím 420 rozzuřených bizonů ale není radno si zahrávat.

Auto sice má proporce  krabice od bot, jeho majitel si ale může být jistý, že ho na ulici nikdo nepřehlédne.

Mohutný ponton karoserie a nízká kabina řidiče dodávají  autu tu správnou mohutnost a majestát.

„Třístovka“ není vůz pro dobře situované manažery a ředitele, kteří si chtějí za volantem odpočinout, ani vůz pro ty, kteří své vysoké výdělky chtějí tajit před sousedy.

Kdybyste jezdili v kanárkově žlutém porsche nebudili byste takovou pozornost jako právě ve "služebáku Al Caponeho hochů". Zvláště, když se pod nekonečně dlouhou kapotou líně převaluje osm válců legendárního motoru HEMI.

Do Ženevy automobilka přivezla "opepřenou" verzi, kterým u Chrysleru říkají SRT (Street and Racing Technology). Už vedle standardních 5,7  "HEMÍků" vypadá to, co mají auta evropského formátu pod kapotou, jako motorek stěračů. Ve verzi SRT je ale převrtán na 6,1 litru.

***
Chrysler 300C SRT-8 zvládne sprint z nuly na stokilometrovou rychlost za méně než 5 sekund.
***

V jednoduchosti je síla, říkají si chryslerovi inženýři. Tak proč do osvědčené koncepce motoru HEMI z 50. let zasahovat? Motor s půlkulovými spalovacími prostory s muzeálním rozvodem OHV tak jen doplnili nezbytnou moderní elektronikou.

Test Chrysleru 300C s motorem 5,7, Hemi V8 čtěte ZDE

Zásahů do motoru "SRTčka" bylo ale oproti obyčejnému HEMI více. Jmenujme alespoň zvýšený kompresní poměr a maximální otáčky, novou hlavu, nové sací a výfukové potrubí atd. Motor konstruktéři také náležitě "vyfešákovali", blok motoru dostal oranžový lak a kryty hlav válců se oblékly do černého.

Pod kapotou řádí 420 rozzuřených bizonů (310 kW), pneumatiky trhá 570 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Přetáčivé rodeo s pětimetrovým mastodontem s poháněnou zadní nápravou může začít...

Kočírování SRT bude řidiči ulehčovat automatická pětistupňová převodovka A580 Autostick s možností manuálního řazení. Náležitě upravený je i podvozek. Dostal nové pružiny a tlumiče a je o 40 mm nižší proti obyčejné "třístovce". Sportovnější charakteristiku má i stabilizační systém  ESP.

Ukočírovat 420 hlavé stádo vyžaduje také dostatečně dimenzované brzdy. Čtyřpístková Bremba mají vpředu chlazené kotouče o rozměrech 360 x 32 mm a vzadu 350 x 26 mm. Ubrzdit musí "salámy" dvacetipalcových pneumatik. Ty vpředu mají rozměr 245/45, vzadu jsou ještě širší  255/45.

Auto je k mání pouze ve stříbrném nebo černém laku. V americe se už nějaký ten pátek prodává. Evropu poctil svou návštěvou až nyní a od začátku roku 2006 bude vyjíždět z továrny v rakouském Grazu.

„Třístovka“ není vůz pro dobře situované manažery a ředitele, kteří si chtějí za volantem odpočinout, ani vůz pro ty, kteří své vysoké výdělky chtějí tajit před sousedy.

Do Ženevy automobilka přivezla "opepřenou" verzi, kterým u Chrysleru říkají SRT (Street and Racing Technology).

Motor konstruktéři náležitě "vyfešákovali", blok motoru dostal oranžový lak a kryty hlav válců se oblékly do černého. Pod kapotou řádí 420 rozzuřených bizonů (310 kW), pneumatiky trhá 570 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu.

"Služební vůz mafie" označený 300C patří k tomu nejosobitějšímu, co lze v luxusní třídě aut najít. S osmiválcem skrývajícím 420 rozzuřených bizonů ale není radno si zahrávat.

Autoři: ,




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.